Tilbagekaldelse af kosttilskuddet HUSK Psyllium Mavebalance Basic kapsler batch nr. 505433 med udløbsdato 30.09.2023 pga. risiko for indhold af salmonella

Orkla Care A/S tilbagekalder et begrænset parti af kosttilskuddet, HUSK Psyllium mavebalance Basic (kapsler) batch nr. 505433 med udløbsdato 30.09.2023 solgt i specialbutikker og apoteker.

På grund af et udbrud af salmonella i Danmark har Fødevarestyrelsen været i dialog med Orkla Care A/S. Der er en mistanke om, at HUSK Psyllium mavebalance Basic (kapsler) batch nr. 505433 med udløbsdato 30.09.2023 kan være kontamineret med salmonella. Orkla Cares egne tests og kvalitetskontroller har indtil videre ikke påvist en sammenhæng, men vi tilbagekalder produktet ud fra et forsigtighedsprincip.

”Vores forretning er bygget op omkring den tillid, som forbrugere og vores kunder har til os. I den tid vi har produceret HUSK Psyllium Mavebalance har vi ikke oplevet en lignende situation. Men på baggrund af denne mistanke opfordrer vi alle forbrugere til at kassere produktet” siger Nina Blom, kvalitetschef hos Orkla Care A/S.

Nina Blom understreger, at Orkla Care A/S i samarbejde med Fødevarestyrelsen vil foretage yderligere udredning af sagen for at af- eller bekræfte mistanken.

Ved spørgsmål:

Spørgsmål og svar omkring tilbagetrækningen kan findes på
husk.dk

Forbrugere og patienter kan skrive til forbrugerservice@orklacare.dk for refundering, hvis man er i besiddelse af et omfattet produkt.

Ved akutte spørgsmål omkring tilbagekaldelsen, kan man ringe til Orkla Cares forbrugerservice på 43 56 56 56.

For pressehenvendelser, kontakt venligst:

Nilüfer Sahin
Kommunikationsdirektør for Orkla-selskaberne i Danmark