Team Jumbo-Visma etablerer kvindeligt cykelhold

Visma er stolte over at kunne annoncere en spændende udvidelse af Team Jumbo-Visma sponsoratet. Nu etablerer Team Jumbo-Visma nemlig et kvindeligt cykelhold i verdensklasse, som konkurrerer under samme navn som herreholdet

Etableringen af kvindeholdet giver Visma mulighed for at udvide sin støtte til professionel cykling i hele Europa. Med beslutningen om at blive medsponsor for Team Jumbo-Visma i 2019 var Visma den første nordiske virksomhed, der støttede et professionelt herrecykelhold i så stor skala. Nu glæder koncernen sig over at udvide sponsoratet, så der både er et herre- og kvindecykelhold.

Det kvindelige Team-Jumbo hold starter med en kontinental licens i 2021, da UCI-reglerne ikke tillader et nyt hold at komme direkte ind i kvindernes UCI World Tour. Holdet, rytterne og sponsorerne forventer at have et stærkt setup og køre et godt program i 2021, herunder også de vigtigste løb.

Jumbo-Vismas kvindelige cykelhold deler de samme mål som mændenes hold; nemlig at være de bedste i verden. Atleterne bliver støttet af Team Jumbo-Visma organisationen, som sikrer, at de har ressourcer nok til at konkurrere, kontakte unge talenter, stimulere deltagelse i sport og inspirere andre atleter, partnere og fans.

Samtidig vil organisationens viden og erfaring fra herrecykelholdet kunne gavne det kvindelige hold. Al viden omkring uddannelse, ernæring og udstyr bliver således delt og videreudviklet mellem holdene for at opnå det fælles mål.

-       Vi har været meget glade for at støtte herreholdet, da vores sponsorat har bidraget til at skabe værd og nå vores vækstmål i hele Europa. Det kvindelige hold vil styrke indsatsen yderligere. Det giver os også mulighed for at vise vores support til ligestillingsdebatten, ikke kun inde for cykling, men i hele samfundet ved at give begge køn samme vilkår og inspirere unge kvinder til at opnå deres bedste, fortæller Merete Hverven, CEO for Visma.

Holdet føres af Esra Tromp og har 12 ryttere fordelt med en blanding af erfarene verdensklasse atleter og kommende talenter med et stort potentiale. Team leder bliver Marianne Vos (NL), 10x verdensmester cyklist og OL-guldmedalje modtager i 2008 og 2012. Rytterne inkluderer Jip van den Bos (NED), Riejanne Markus (NED), Anouska Koster (NED), Nancy van der Burg (NED), Romy Kasper (GER), Aafke Soet (NED), Teuntje Beekhuis (NED), Julie van de Velde (BEL), Pernille Mathiesen (DEN), Karlijn Swinkels (NED) og Anna Henderson (GBR).

Mange faktorer blev overvejet ved opbygning af holdet, herunder fysiske evner, personligheder, ambition og drivkraft. Rytterne blev også kontaktet på baggrund af deres relative styrker i forskellige typer løb og deres potentiale for fremtidig udvikling.

-       Det er fantastisk at kunne yde et stort bidrag til cykelsporten på både nationalt og internationalt niveau med vores helt eget kvindelige cykelhold. Udvidelsen med​​dette meget lovende kvindehold fuldender  Team Jumbo-Visma, der omfavner talent, anerkendelse, udvikling og topsport på højeste niveau. Derudover er det fantastisk, at vi også kan tilbyde unge piger et langsigtet perspektiv via vores akademi, siger Richard Plugge, adm. direktør for Team Jumbo-Visma.

Hverven tilføjer:

-       Det har været sjovt at støtte mændenes hårdt tjente sejre over de sidste to år. Vi ser frem til at have samme mulighed med kvindeholdet og ønsker dem alt held og lykke i 2021 og derefter.

For mere information, kontakt:
Merete Hverven, Visma CEO, +47 48 02 14 15

Om Visma

Visma tilbyder software og tjenester, der forenkler og digitaliserer kerneforretningsprocesser i den private og offentlige sektor. Visma-koncernen opererer i hele Norden samt Benelux, Central- og Østeuropa. Med mere end 11.000 ansatte, over 1.000.000 kundekontrakter og en nettoomsætning på € 1,5 mia. i 2019 er Visma en af Europas førende softwarevirksomheder.

Storsatsning på fintech og medarbejdere sikrer Visma e-conomic sit bedste regnskab nogensinde11.5.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Virksomheden bag Danmarks mest benyttede regnskabsprogram, e-conomic, præsenterer i dag sit bedste årsregnskab nogensinde. Store satsninger på fintech-området og investeringer i medarbejdere har sikret fremgang på alle parametre. En stor del af overskuddet geninvesteres i nye medarbejdere og digitale produkter til gavn for de danske små- og mellemstore virksomheder.

Ny FinTech teknologi fra Visma e-conomic demokratiserer virksomhedernes bankdata og udfordrer pengeinstitutterne5.5.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

150.000 små og mellemstore virksomheder, ca. halvdelen af alle danske CVR nr., har nu mulighed for at revolutionere den måde, hvorpå de hidtil har tilgået deres egne bankdata. Tidligere har pengeinstitutterne siddet på alle oplysningerne, men introduktionen af EU’s PSD2 direktiv om open banking gør det nu muligt for de 150.000 brugere af Danmarks mest benyttede regnskabssystem, e-conomic, at integrere deres regnskab og bank. Løsningen, som Visma e-conomic kalder Smart Bank, sparer virksomhederne for både tid, ressourcer og penge.

Ny FinTech teknologi demokratiserer virksomhedernes bankdata og udfordrer pengeinstitutterne4.5.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Virksomheden bag Danmarks mest benyttede regnskabssystem e-conomic er i gang med at revolutionere den måde hvorpå små og mellemstore virksomheder i dag tilgår deres egne bankdata. Ca. 23.000 af Visma e-conomics i alt 150.000 kunder, ca. halvdelen af alle danske CVR nr., har allerede nu adgang til Visma e-conomics Smart Bank løsning, som giver virksomhedens kunder mulighed for at integrere deres regnskab og bank. Dette har hidtil ikke været muligt pga. lovgivning.

Digitalisering: et afgørende konkurrenceparameter i håndværkerbranchen26.4.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Håndværkerbranchen oplever kronede dage under corona, men særligt én gruppe af håndværksvirksomhederne høster lige nu de største gevinster. Nye tal og indsigter i branchen viser, at de håndværkere, som har digitaliseret deres forretning, omsætter for op mod 60% mere per medarbejder, end håndværkere som ikke har digitaliseret sig. Tallene kommer fra Visma e-conomic, der står bag Danmarks førende regnskabsprogram og leverer regnskabsservice til ca. 40% af alle danske håndværksvirksomheder.