TDC Erhverv tredobler antallet af lande uden for EU med inkluderet dataroaming

Nye tal fra TDC Erhverv viser, at dataforbruget i lande uden for EU blandt teleselskabets kunder er steget med 100 procent på blot tre år. Det får nu TDC Erhverv til at tredoble antallet af lande uden for EU, hvor kunder med de to største One+ mobilabonnementer kan bruge inkluderet roaming. Med det ønsker man i højere grad at matche kundernes efterspørgsel og behov.
Dataforbruget blandt TDC Erhvervs kunder i lande uden for EU er fordoblet på tre år. For at imødekomme kundernes behov, udvider teleselskabet nu antallet af lande uden for EU/EØS og Storbritannien, der giver adgang til inkluderet roaming.

Danskerne er vilde med data. Og de er vilde med at rejse – gerne langt væk. Faktisk er de så vilde med begge dele, at dataforbruget blandt TDC Erhvervs kunder i lande uden for EU er fordoblet i perioden januar-maj i år sammenlignet med samme periode i 2019. Det har fået teleselskabet til endnu engang at opgradere deres One+ portefølje, hvor mobilabonnementerne Professionel og Premium snart giver adgang til inkluderet dataroaming i hele 63 lande uden for EU/EØS og Storbritannien. En tredobling i forhold til det nuværende antal.

”Vi kan se, at der blandt vores kunder er et øget behov for at kunne bruge data i udlandet, og over de seneste tre år er dataforbruget steget ekstraordinært meget i lande uden for EU. Vi ser hele tiden på, hvordan vi kan opgradere vores abonnementer, så de matcher vores kunders efterspørgsel og behov bedst muligt, og derfor udvider vi nu markant antallet af lande i nogle One+ mobilabonnementer, hvor kunder kan bruge inkluderet roaming,” fortæller John Henriksen, direktør for TDC Erhverv og fortsætter:

”De fleste af os har nok oplevet bekymringer forbundet med at bruge data i udlandet. Det kan være lige fra at komme til at roame i et land, som ikke er inkluderet i ens abonnement til at bruge for meget data, så man selv, eller ens arbejdsgiver, står med en stor regning på den anden side af udlandsopholdet. Den utryghed vil vi gerne fjerne hos kunden, som i stedet kan fokusere på at nyde sin ferie eller forretningsrejse.”

Endnu en i rækken af produktopgraderinger fra TDC Erhverv
TDC Erhverv introducerede tilbage i marts 5G på Danmarks bedste netværk* som standard i alle One+ mobilabonnementer med data, mens de netop har givet selvsamme abonnementer fri data i Danmark hele sommeren. Nu får kunderne også adgang til at benytte inkluderet roaming i tre gange så mange lande som hidtil. Dermed fortsætter TDC Erhverv med at opgradere deres produktportefølje til i endnu højere grad at matche kundernes behov.

Opgraderingen gælder for alle kunder med et One+ Premium eller Professionel abonnement og er trådt i kraft, så kunderne kan nyde godt af ændringen hen over sommeren. I alt tilbyder TDC Erhverv nu inkluderet dataroaming i 108 lande verden over. I EU-landene er der fortsat ingen øvre grænse på dataforbruget, hvilket betyder, at kunder kan benytte al inkluderet data i deres abonnement på samme måde som i Danmark. TDC Erhverv arbejder løbende på at skabe den bedste oplevelse for kunder, når de er i udlandet, gennem 4G, VoLTE og 5G åbninger via udenlandske operatører.

*TDC Erhverv benytter sig af mobilnetværket fra TDC Net, der for 7. år i træk er målt til at være Danmarks bedste af Teknologisk Institut. TDC Net åbnede sit 5G-netværk allerede den 7. september 2020 er fortsat den eneste landsdækkende udbyder af 5G i Danmark. Dermed er Danmark det første land i Norden med national 5G-dækning.