Tænk globalt og modtag Mikonomilegatet på 5.000 DKK

Mikonomi.dk ønsker at hylde nordiske studerende, der har modet til at tænke globalt i en tidlig alder med et legat på 5.000 DKK. Ikke nok med at disse unge studerende er med til at fremme globaliseringen, de er ligeså med til at sprede den nordiske tilstedeværelse i verdenen.

For at hylde internationalisering og ikke mindst fremme den nordiske kultur på et globalt plan, giver Mikonomi.dk 5.000 DKK til en nordisk studerende, der enten skal læse et semester eller i praktik i udlandet i 2018.

Lige netop idéen i at tænke globalt fra starten af, er noget der ligger Mikonomi.dk nært. Virksomheden har siden begyndelsen i 2014 tænkt globalt, og derfor vil de gerne hylde nordiske studerende, der agter at gøre det samme.

Mikonomi.dk og dets bagland består af medarbejdere fra mange forskellige lande og nationaliteter. Vi har selv tænkt globalt fra starten, og ønsker generelt at fremme internationalisering og mangfoldighed. Derfor vil vi gerne støtte op om de studerende, der rejser ud i verden og smager på det internationale samfund, såvel som spreder nordisk kultur og -værdier globalt”, fortæller Mark Thorsen, CEO hos Mikonomi.dk.

Tør du tænke globalt?

I 2011 tog 7.101 danske studerende på udlandsophold. Dette tal er mere end fordoblet i 2016, hvor hele 14.313, ifølge tal fra Danmarks Statistik, tog på udlandsophold. Det kan dog være en dyr affære at tage på udveksling, hvilket kan virke afskrækkende for nogle studerende. Mikonomi.dk mener dog ikke, at dette skal afholde studerende fra at tage enten et semester eller et praktikophold i udlandet. Tværtimod bør disse studerende hjælpes finansielt på vej for at fremme globalisering og gensidig kulturudveksling, hvilket ligeså er formålet med legatet.

Er du studerende? Kommer du fra et af de fem nordiske lande? Og skal du på udveksling i løbet af 2018? Så kan du med fordel søge dette legat og få lidt ekstra lommepenge at gøre godt med.

Læs mere om legatet, og se hvordan du søger her.

For yderligere information:

Mere end 25.000 danskere brugte det blå sygesikringskort: Husk at forny kortet inden sommerferien18.6.2019 09:27:02 CESTPressemeddelelse

I 2017 benyttede i alt 25.287 danskere sig af det blå sygesikringskort. 82,5% af disse er anmodninger fra udlandet om betaling, fordi en dansk borger er blevet behandlet i udlandet uden selv at betale regningen, også kaldet en E125 form. De resterende 17,5% består derimod af E126 anmodninger, som er ansøgninger om refusion til Styrelsen for Patientsikkerhed fra en dansk borger, der er blevet behandlet i udlandet og selv har betalt.

Pristest: Billån hos forhandler eller bank?4.6.2019 10:07:52 CESTPressemeddelelse

Det kan bedre betale sig at søge mod en bank fremfor en bilforhandler, hvis du skal optage et billån på under 200.000 kr.. Dette er konklusionen i en ny undersøgelse fra Mikonomi.dk. Først når bilen koster mere end 200.000 kr., er det billigere at optage lånet hos bilforhandleren i stedet for i banken. Du kan opnå en besparelse på 5.000 kr. ved at optage billånet i en bank fremfor hos en bilforhandler ved et lån på 100.000 kr. Derimod vil du ved et lån på 250.000 kr. kunne spare 5.500 kr. ved at optage billånet hos forhandleren i stedet for banken.

Se kortet: Så høj skal din indkomst være for at købe bolig i de danske kommune22.5.2019 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Ønsker du at købe en villa på 110 kvm, skal du ifølge en ny undersøgelse, foretaget af Mikonomi.dk, i gennemsnit have en årlig indkomst på 556.400 kr. Ikke overraskende er Frederiksberg Kommune den kommune, hvor du skal have den højeste indkomst. Her skal et par tjene næsten 2 mio. kr. om året sammen for at have råd til en bolig. Derimod skal man i Lolland Kommune kun tjene næsten 180.000 kr. om året for at få råd til samme størrelse villa.