Tænk globalt og modtag Mikonomilegatet på 5.000 DKK

Mikonomi.dk ønsker at hylde nordiske studerende, der har modet til at tænke globalt i en tidlig alder med et legat på 5.000 DKK. Ikke nok med at disse unge studerende er med til at fremme globaliseringen, de er ligeså med til at sprede den nordiske tilstedeværelse i verdenen.

For at hylde internationalisering og ikke mindst fremme den nordiske kultur på et globalt plan, giver Mikonomi.dk 5.000 DKK til en nordisk studerende, der enten skal læse et semester eller i praktik i udlandet i 2018.

Lige netop idéen i at tænke globalt fra starten af, er noget der ligger Mikonomi.dk nært. Virksomheden har siden begyndelsen i 2014 tænkt globalt, og derfor vil de gerne hylde nordiske studerende, der agter at gøre det samme.

Mikonomi.dk og dets bagland består af medarbejdere fra mange forskellige lande og nationaliteter. Vi har selv tænkt globalt fra starten, og ønsker generelt at fremme internationalisering og mangfoldighed. Derfor vil vi gerne støtte op om de studerende, der rejser ud i verden og smager på det internationale samfund, såvel som spreder nordisk kultur og -værdier globalt”, fortæller Mark Thorsen, CEO hos Mikonomi.dk.

Tør du tænke globalt?

I 2011 tog 7.101 danske studerende på udlandsophold. Dette tal er mere end fordoblet i 2016, hvor hele 14.313, ifølge tal fra Danmarks Statistik, tog på udlandsophold. Det kan dog være en dyr affære at tage på udveksling, hvilket kan virke afskrækkende for nogle studerende. Mikonomi.dk mener dog ikke, at dette skal afholde studerende fra at tage enten et semester eller et praktikophold i udlandet. Tværtimod bør disse studerende hjælpes finansielt på vej for at fremme globalisering og gensidig kulturudveksling, hvilket ligeså er formålet med legatet.

Er du studerende? Kommer du fra et af de fem nordiske lande? Og skal du på udveksling i løbet af 2018? Så kan du med fordel søge dette legat og få lidt ekstra lommepenge at gøre godt med.

Læs mere om legatet, og se hvordan du søger her.

For yderligere information: