Styrk virksomhedernes digitale form

Fremtiden er digital, men mange små danske virksomheder halter bagud, når det gælder om at udnytte internettet og digitaliseringens muligheder. Det koster på konkurrenceevnen, men heldigvis er det ikke for sent at komme med på den digitale bølge.

Iværksætterugen Global Entrepreurship Week Denmark (GEW) byder med over 150 fortrinsvis gratis arrangementer på masser af inspiration til at komme digitalt i front. Det er 9. gang, GEW-ugen afholdes i Danmark i et konstruktivt samarbejde mellem organisationer og virksomheder om at frem og udvikle iværksætterlysten og inspirere etablerede virksomheder til vækst.

GEW-ugen er kulminationen på årets indsats for at styrke digitaliseringen af dansk erhvervsliv og indledes med åbningskonferencen ” Join the Digital Force” i Industriens Hus i København mandag den 14. november fra klokken 14-20 med særlig fokus på Big data, Internet of Things og digitale kompetencer.

Iværksætterugen løber frem til 20. november, og Karsten Mølgaard Jensen, administrerende direktør i a-kassen Ase, der er medsponsor på arrangementer, opfordrer alle dele af erhvervslivet til at favne det digitale. Også de helt små og nystartede virksomheder.

”For de mindste virksomheder er der et kæmpe uudnyttet potentiale, hvis de forstå at udnytte de digitale muligheder. Logikken er enkel: Kom med på den digitale bølge. Det er store gevinster at hente. Så GEW-ugen og de mange arrangementer er en fantastisk mulighed for at lade sig inspirere af utallige teknologiske muligheder, der kan styrke ens virksomheds digitale form, ” siger Karsten Mølgaard Jensen.

Bag de mange arrangementer i år står rekordmange GEW arrangører og samarbejdspartnere. Samlet set har der været 276 arrangementer på gew.dk, op til, under og efter Global Entrepreneurship Week i uge 46. Indsatsen finder samtidig sted i 160 lande med det formål at fremme entreprenørskab og vækst globalt. Ugen er oprindelig startet af den amerikanske organisation Kauffman Foundation og er siden vokset i Danmark og i rundt om i verden.

Fakta om GEW i Danmark:

• Det er i år 9 år, der er GEW i Danmark
  • Det er en årlig non-profit indsats funderet i Erhvervs- og Vækstministeriet
  • Et netværk bestående af næsten 120 organisationer og virksomheder står bag de mange arrangementer over hele landet
  • Vært for årets GEW-indsats IVÆKST efter opdrag fra Erhvervsstyrelsen. IVÆKST står bag Succes Online, IVÆKSTprisen mv.

Læs mere om arrangementerne på gew.dk og åbningskonferencen på http://gew.dk/di-fonden-for-entreprenoerskab/gew-abningskonference-join-the-digital-force

For yderligere oplysninger kontakt: administrerende direktør, Karsten Mølgaard Jensen, Ase 21359026 - sekretariatschef Peter Kofler, Ivækst 40404004 - GEW sekretariatet 6519204 gew@ivaekst.dk

Den internationale iværksætteruge: Ny kamp for overlevelse – de store vil være sammen med de små13.11.2017 06:03pressemeddelelse

De store virksomheder bejler til de helt små iværksættere. I kampen for overlevelse er samarbejde mellem iværksættere og etablerede virksomheder blevet det nye sort i dansk erhvervsliv. Tendensen med at små og store virksomheder går sammen for at undgå at blive udkonkurreret er samtidig temaet i årets helt store iværksætteruge, der skydes i gang i dag.

Ase: Erhvervspakke går stort set forbi ni ud af ti virksomheder30.8.2017 10:48pressemeddelelse

A-kassen Ase med 65.000 medlemsvirksomheder glæder sig over regeringens ønske om at øge investeringerne i danske arbejdspladser og give flere virksomheder mulighed for at vokse sig til nye globale erhvervssucceser. Problemet med erhvervspakken er bare, at de færreste iværksættere og små virksomheder nogensinde vil få gavn af de foreslåede tiltag som aktiesparekonto, investorfradrag og bedre skattevilkår for investeringsforeninger, påpeger adm. direktør Karsten Mølgaard Jensen efter regeringen onsdag fremlagde erhvervspakken "Sammen om fremtidens virksomheder - erhvervs-og iværksætterudspil."