Styrk bundlinjen - nu kan det betale sig for SMV’er at automatisere manuelle pluk af emner i kasser

Scape Technologies’ løsninger er ikke forbeholdt store industrivirksomheder. Scape lancerer nu en ny brugervenlig bin-picker, der gør det nemt at øge produktiviteten og samtidig forbedre medarbejdernes fysiske arbejdsmiljø til en pris, der også gør det rentabelt for små virksomheder og virksomheder uden automatiseringserfaring. Nyskabelsen SCAPE Easy-Picker frigør mandetimer brugt på manuelle pluk af emner i kasser; tid som i stedet kan bruges på mere komplekse og værdiskabende opgaver.

Tilslut og pluk. Scape Technologies sætter igen nye standarder for såkaldte Pick & Place og Bin-Picking løsninger med en ny brugervenlig SCAPE Easy-Picker, der kombinerer SCAPE løsningernes velkendte robusthed med enkelhed. Den nye SCAPE løsning er endnu enklere at implementere end den i forvejen brugervenlige SCAPE Mini-Picker.

Brugeren skal blot scanne de emner, der skal plukkes. Herefter guides brugeren trin for trin, ved hjælp af den brugervenlige software til at løse automationsopgaven. Der kræves ingen programmeringserfaring eller andet kendskab til Bin-Picking.

Opgaver, der er oplagte til SCAPE Easy-Picker, er fødning af emner i maskiner som presser, CNC-maskiner, simpel pakning eller pluk af emner, der ligger struktureret på en palle lag på lag.

Med SCAPE Easy-Picker kan det nu betale sig at automatisere pluk af selv mindre stykserier, fordi selve løsningen i sig selv koster en brøkdel af de øvrige løsninger på markedet. Vejledende pris er ca. 70.000 kroner (excl. robot). Installation og opsætning er designet med inspiration fra brugervenlige apps til telefoner eller lignende. Det betyder, at brugeren får en overskuelig kasse med dele, han eller hun selv kan montere uden behov for at skulle bekoste integrator eller maskinbygger.

Automatiseret Bin-Picking er blevet for alle

9 ud af 10 af virksomhederne i fremstillingsindustrien er små og mellemstore virksomheder, og de har generelt brug for at automatisere for at sikre deres konkurrenceevne og arbejdsmiljø. Derfor er vi glade for nu også at kunne give mange flere virksomheder adgang til at automatiseret Bin-Picking”, siger Søren Bøving, CEO i Scape Technologies.

SCAPE Easy-Picker kan håndtere emner på op til 600 gram og har desuden opgraderingsmuligheder, som kan løfte tungere emner eller løse mere komplicerede krav, så den relative beskedne investering er fremtidssikret. Løsningen kan anvendes på de førende seksaksede cobots eller industrirobotter fra eksempelvis producenter som Fanuc, Kuka, Universal Robots, ABB og Kawasaki.

Om Scape Technologies

Scape Technologies, stiftet i 2004, er en fokuseret robotteknologisk virksomhed, der har udviklet en unik patenteret teknologi til at plukke dele, kendt som SCAPE Bin-Picker systemet. SCAPE Bin-Picker systemerne sælges i samarbejde med systemintegratorer, der har ansvar for at opbygge og indkøre systemerne i kundernes produktionsapparat. SCAPE Bin-Picker systemerne leveres blandt andet til én af verdens sværeste industrier: Bilindustrien, herunder Ford, Nissan og BMW. Binpicking-teknologien fra Scape anvendes også i en række andre industrier, herunder møbel-, metal og hårde hvidevareindustrien. I forbindelse med indkøring af Bin-Picker systemerne leverer selskabet en række betalte services, der sikrer SCAPE systemets høje kvalitet og driftssikkerhed. Scape Technologies har bl.a. kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Frankrig og Kina.

Scape Technologies tilbyder en komplet løsning med fuldt integrerede komponenter og softwaremoduler, der tilsammen skaber en sammenhængende og effektiv løsning, som kan kobles direkte sammen med de førende seksaksede robotmærker, der anvendes i industrien – som for eksempel KUKA, ABB, Kawasaki, Universal Robots med flere.

Scape Technologies A/S er noteret på Nasdaq First North Growth Market

Yderligere oplysninger, kontakt venligst:

John Espensen

Marketing Manager, Scape TechnologiesA/S

je@scapetechnologies.com

Installation og opsætning af det nye produkt fra Scape Technologies er designet med inspiration fra brugervenlige apps til telefoner eller lignende. Det betyder, at brugeren får en overskuelig kasse med dele, han eller hun selv kan montere uden behov for at skulle bekoste integrator eller maskinbygger.

Strengthen your bottom line – it is now very worthwhile for SMBs to automate manual picking of parts or components in boxes and bins22.9.2020 07:00:00 CESTPress release

Scape Technologies’ solutions are no longer mainly suited for large industrial enterprises. A new user friendly bin-picker is now introduced by Scape, making it both simple and affordable for everyone to increase productivity. Additionally the physical work environment is greatly improved for the manual workforce. All at a very affordable and economically viable price for small enterprises without prior automation experience. The new SCAPE Easy-Picker releases valuable man-hours from picking parts out of boxes – time much better utilized in complex and value creating tasks.

Danmarks største automationshus køber Blaaholms serviceafdeling11.9.2020 08:57:25 CESTPressemeddelelse

Automationshuset BILA A/S i Nykøbing Mors overtager serviceafdelingen hos automationsvirksomheden Blaaholm med hovedkontor i Esbjerg. Med opkøbet styrker BILA sin position inden for service & support på automatiseret produktionsudstyr, og planen er at etablere et lokalt kontor i Varde til servicering af Blaaholms nuværende kunder og BILAs kunder i Syddanmark. Opkøbet er et godt match til BILAs ekspansion inden for global service, ligesom der er god synergi med BILAs eksisterende Wind Solutions division.

Ekspansion: BILA køber REO-PACK8.9.2020 07:00:00 CESTNyhed

Danmarks største automationshus bliver endnu større og endnu stærkere inden for automationsprodukter. Med opkøbet af Danmarks største specialfabrik af strækfoliemaskiner i Mariager kan BILA nu tilbyde industrikunder i ind- og udland en komplet automationsløsning pakning, palletering og til slutfoliering og labeling af pallen. REO-PACKs strækfilmviklere og etiketteringsløsninger fuldender hermed paletten i BILA Group. Opkøbet er et led i den internationale ekspansion, BILA er i fuld gang med i Europa og USA.

Odense rykker topevent helt tæt på Europas robotinvestorer3.9.2020 12:02:00 CESTNyhed

Startups i Danmarks robothovedstad Odense har på blot 5 år tiltrukket sammenlagt 6 milliarder risikovillige kroner. Det vækker international opsigt, og derfor rykker det stærke danske matchmaking-event Odense Investor Summit i 2020 til Europas største robotmesse, Automatica i München. Her vil Odense Investor Summit bygge bro mellem cremen af kapitalsøgende danske iværksættere og internationale topinvestorer på udkig efter det næste robot-guldæg. Nu kan de danske iværksættere ansøge om at pitche på Automatica.

Robotindustriens næste milliardfirma hyrer investor som CEO27.8.2020 08:36:45 CESTPressemeddelelse

Når ordreforespørgsler pibler ind fra industrien i Indien, USA, Kina og Europa, så vokser kravene til skalering af virksomheden på tilsvarende stejlt. Derfor tiltræder en kommercielt stærk international profil nu i robotfirmaet Cobot Lift. Slagelsefirmaets investor, Henrik Elm Gulløv bliver ny CEO i virksomheden og bidrager dermed med erfaring fra en karriere på alle kontinenter som tidligere leder i Shell-koncernen. Samtidig fordobles firmaets stab, mens stifter og medejer Flemming Truelsen Bischoff kan fokusere fuldt ud på Cobot Lifts teknologi.