Student blev smed og årets lærling på Fyn

At studentereksamen kan være en god vej til at blive faglært, er Kasper Beck et rigtig godt eksempel på – og dermed en rollemodel for mange andre unge.

Kasper har netop fået svendebrev som smed fra virksomheden Lars Broe Rustfri Stål A/S i Odense. Og så er han nu vinder af DI Fyns Lærlingepris 2022.

På mandag overrækkes prisen til Kasper Beck af DI Fyns formand Poul Strandmark og Odenses borgmester Peter Rahbæk Juel.

Pressen inviteres til at overvære prisoverrækkelsen hos

Lars Broe Rustfri Stål A/S,
Mandag den 22. august kl. 13.45,
Herluf Trolles Vej 20, 5220 Odense SØ.

- På vegne af DI Fyn vil jeg først og fremmest sige et stort tillykke med prisen, som er meget velfortjent.

- Du er meget vellidt blandt kollegerne, du er positiv og omstillingsparat. Og det har du været fra starten. Du var samtidigt en fagligt stærk, pligtopfyldende og stabil lærling og nu smed. Det er rigtig positivt.

- Men med din vej til smedefaget via en studentereksamen er du også en rollemodel for andre unge set med erhvervslivets øjne – flere som dig, tak, siger formanden for DI Fyn, adm. direktør Poul Strandmark, Bluepack A/S i Odense.

Yderligere oplysninger og tilmelding for presse til prisoverrækkelsen: chefkonsulent hos DI Fyn, Steen Høygaard, tlf. 2566 6317, e-mail sth@di.dk

Nordfyn er igen fynsk mester i erhvervsvenlighed6.9.2022 19:30:00 CEST | Pressemeddelelse

I Dansk Industris årlige, landsdækkende undersøgelse Lokal Erhvervsvenlighed fastholder Nordfyns Kommune i år positionen som fynsk mester. Ovenikøbet er kommunen også dansk mester i information og dialog med virksomhederne. I det hele taget opnår Nordfyns Kommune imponerende placeringer i rigtigt mange af kategorierne i årets undersøgelse – herunder en ”sølvmedalje” for den kommunale sagsbehandling.