Støt din københavnske favoritrestaurant: Takeaway-tjeneste indfører drikkepenge

Den københavnske gourmet takeaway-tjeneste Roomservice.dk har indført en mulighed for, at kunderne kan støtte deres favoritrestaurant direkte. Mange har allerede benyttet funktionen.
PR-foto. Direktør Malene Wagner og driftsleder Allan Stryhn Petersen

Lukningen af alle landets restauranter har ført til, at mange lige nu kæmper økonomisk. Det vil den københavnske gourmet takeaway-tjeneste Roomservice.dk gerne bidrage til at forbedre.

Derfor kørte virksomheden i sidste uge en kampagne under overskriften ”Støt lokalt” med gratis lokal levering for at skabe større omsætning til restauranterne.

Og nu har virksomheden indført en mulighed for, at kunderne kan give 25, 50 eller 100 kroner i drikkepenge, hvis man har lyst til at hjælpe sin favoritrestaurant yderligere. Penge, der går ubeskåret til restauranten.

”I en tid som denne er det ekstra vigtigt, at vi står sammen i erhvervslivet. Vi vil meget gerne hjælpe restauranterne, så godt vi kan, sammen med vores kunder,” siger Malene Wagner, direktør i Roomservice.dk.

Drikkepengefunktionen blev tilføjet mandag eftermiddag, og kunderne er allerede begyndt at benytte det nye tiltag.

Næsten 20 procent af alle ordrer har det seneste døgn indeholdt drikkepenge til restauranterne.

”Kunderne er utroligt gavmilde, og det er fantastisk, hvis vi med det nye tiltag kan skabe bro over til de trængte restauranter, så de kan komme blot en smule lettere igennem denne tid,” siger Malene Wagner.

Roomservice.dk leverer mad fra mere end 70 forskellige københavnske restauranter.

PR-foto. Direktør Malene Wagner og driftsleder Allan Stryhn Petersen

Roomservice.dk leverer gourmet takeaway fra mere end 70 forskellige københavnske restauranter.

Roomservice.dk er en del af Freeway-koncernen, der har hovedsæde i Viborg.