Fuse Communication ApSFuse Communication ApS

Stormagasin åbner for shopping døgnet rundt

Stormagasinet Censuum åbner den første detailbutik, der har åbent 24 timer i døgnet hele året i Københavns Lufthavn. Der bliver mulighed for at shoppe tøj til både børn og voksne, accessories og boligtilbehør. Det er den tredje lokation Censuum åbner siden stormagasinet blev stiftet i maj 2020 og varemærkerne er nøje udvalgt, baseret på en fælles bæredygtig tankegang.

Det er ikke kun butikkens åbningstider, der tjekker boksen som en nyhed. Censuum er nemlig verdens første stormagasin, som udelukkende fører ansvarlige brands og den nye butik i Københavns Lufthavn bliver kædens tredje.

“Censuums mission er at skabe endnu flere fans til nyskabende nordiske brands, der har en bæredygtig mission til fælles. Med åbningen af vores tredje butik, er vores mål at give de mange millioner rejsende en inspirerende shoppingoplevelse med vores nøje udvalgte upcoming og etablerede brands, som i den grad fortjener et internationalt udstillingsvindue i Københavns Lufthavn,” siger stifter af Censuum, Dion Guldbjerg.

Digital self-service

Censuums nye butik i Københavns Lufthavn er ubemandet, men om natten byder butikken i samarbejde med Zliide på nemt self-service betaling, så du kan vælge varer indenfor kategorierne herremode, damemode, accessories, børn og bolig uanset, hvornår på døgnet, du bevæger dig gennem lufthavnen.

Det nye samarbejde er derfor også noget, som Michael Clausen, Sr. Director Sales & Negotiations i Københavns Lufthavn ser frem til at byde velkommen i shoppingcenteret:

“Vi prøver hele tiden at tænke nyt og skabe oplevelser for vores passagerer. Med Censuum tager vi shoppingoplevelsen i Københavns Lufthavn til næste niveau, hvor det med en ny digital teknologi i forretningen bliver muligt for vores passagerer på alle tider af døgnet at shoppe bæredygtige brands. Samtidig er vi også glade for, at vi får mulighed for at vise danskerne og omverdenen vores lokale brands og derigennem gøre lufthavnen til et showroom for det bedste, Danmark har at byde på.”

Censuum har allerede to butikker på Nørre Farimagsgade i København og i Lyngby Storcenter, og fra uge 43 altså også en butik på 80 m2  i Københavns Lufthavn. Butikken vil være at finde på vej ned til lufthavnens finger A ved siden af Lego butikken og Copenhagen Coffee Lab.

Retail på en ny måde

Udover 24 timers digital self-service, er de særligt udvalgte varemærker for deres bæredygtige tilgang og et ansvarligt mindset. Hvert varemærke bygger på en passioneret idé og en vilje til at skabe en ny og bedre verden, og der vil derfor være et stort fokus på at fortælle varemærkernes historier i Censuums nye butik. Her er fokus, hvordan de udvalgte brands arbejder med bæredygtige materialevalg, klimaaftryk og socialt ansvar og ikke mindst, hvordan de vil gøre for at blive endnu bedre.

“De nyskabende, ansvarlige online-brands har ofte svært ved at komme ind på det fysiske detailmarked, grundet de store udgifter og den lange tid, det kræves før nye produkter står på hylderne i en butik. Det er ressourcer, som nystartede virksomheder ofte ikke har og her Censuum kan hjælpe med at åbne døren for at skabe flere fans,” udtaler stifter af Censuum, Dion Guldbjerg.

Varemærker

•  Labfresh
  •  Gai+Lisva
  •  The Organic Company
  •  Esme Studios
  •  Avra
  •  Cikkel
  •  Nørgaard på Strøget
  •  Basic Apparel (House of Cotton)
  •  Bornholms Kildevand
  •  Copenhagen Colors
  •  Mads Nørgaard
  •  Studio Feder
  •  Wiggys
  •  Sønday
  •  Hero by Ahlgren
  •  A new story
  •  Despite ApS
  •  Silfen
  •  Sittingsuits ApS

Sådan fungerer køb

1. Vælg din varer
  2. Scan link el QR-kode til betalings-check-out med din mobil (INGEN App installation)
  3. Klik på den blå knap på alarmen på din valgte vare (Sig ok til Bluetooth)
  4. Betal med fx Mobilepay eller Apple pay
  5. Den sorte alarm deaktiveres og du kan tage en pose til dine varer og fortsætte rejsen

Censuum har til formål at demokratisere adgangen til fysisk detailhandel, der i dag er blokeret af adgangsbarrierer såsom massive upfront-omkostninger og en lang time-to-market. Dette forhindrer innovative og ansvarlige online brands i at udvide med fysisk butik og skabe unikke oplevelser for et bredere publikum.

Eivind Kolding bliver formand: Nyt kapitel for Franklys vækstambition29.2.2024 11:52:27 CET | Pressemeddelelse

Frankly har på kort tid etableret internationalt fodfæste, og som næste skridt etablerer virksomheden nu en professionel bestyrelse, der markerer endnu et vigtigt skridt i den internationale vækststrategi. Det er den tidligere CEO for Danske Bank og Mærsk Line, Eivind Kolding, der bliver bestyrelsesformand, mens Tine Kaspersen, CEO for Dinesen og tidligere COO for Bjarke Ingels Group, tiltræder som bestyrelsesmedlem. De skal sammen med partnerkredsen styrke Frankly i at accelerere positionen på det globale B2B-marked.

WAOO: Nu er vi tilbage i Trekantområdet12.2.2024 08:05:07 CET | Pressemeddelelse

Knap er 2024 i gang, før Waoo kan annoncere, at TV- og internetleverandøren nu er tilbage i Trekantområdet via EWIIs fiberinfrastruktur. Jesper Antoni Nicolaisen, der er chef for Fibernet Wholesale i EWII Koncernen, glæder sig over, at aftalen er faldet på plads med Waoo. Det bringer EWII op på 11 udbydere, og administrerende direktør for Waoo, Brian Lønroth ser frem til igen at kunne udfordre konkurrenterne på kvalitet og Waoos prisvindende kundeoplevelse.