Stor messe hjælper 250 internationale medarbejdere med at finde et sted at bo

De danske virksomheder kan ikke undvære de udenlandske talenter, og stadig flere internationale højtuddannede tager springet og flytter til Danmark. Derfor er det vigtigt, at en besværlig boligsituation ikke får dem til at blive hjemme eller vælge en anden international storby at arbejde i.

Noget af det vigtigste for de udenlandske talenter, der kommer her til for at arbejde, er at finde et godt sted at bo. Men det kan være svært at finde rundt på boligmarked, for det danske boligsystem er typisk helt anderledes end i hjemlandet.

Men nu er der hjælp at hente for de internationale medarbejdere. DI og International House inviterer til Housing Fair for Internationale talenter, hvor de kan møde en lang række aktører på boligmarkedet som boligselskaber, kommuner, banker, ejendomsmæglere og boligadvokater fra Greater Copenhagens område.

Pressen er velkommen til:
                                          Housing Fair for Internationale Talenter
                                         torsdag den 2. november kl. 17.00-19.00
                               Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard, København V

DI og International House venter, at Housing Fair samler ca. 250 internationale talenter.

Yderligere oplysninger fås hos konsulent Virginie Morlet på tlf.: 5151 4404 eller e-mail: vimo@di.dk

DI: Danmark vinder VM-guld i fremtidsparathed19.6.2018 13:37pressemeddelelse

Det viser en ny global undersøgelse fra IMD World Competitiveness Center, der er udkommet i dag. Undersøgelsen rangerer landene efter digital konkurrenceevne, hvor Danmark ender på en 4. plads. Det er én plads bedre end sidste år. Danmark vinder dog guld, når det kommer til fremtidsparathed, blandt andet fordi danske virksomheder tager de nye digitale muligheder til sig. Det glæder Lars Frelle-Petersen, direktør i DI: - Det er fantastiske nyheder. Jeg må tilstå, at jeg nok hellere vil kåres til verdensmester i fremtidsparathed end i fodbold. For det gør, at vi er godt rustet til at vinde den globale konkurrence om vækst og arbejdspladser. Vi skal blive bedre til at fortælle resten af verden, at vi er i den globale elite, så de bedste hoveder og mest innovative virksomheder i højere grad søger til Danmark. Undersøgelsen viser dog også, Danmark har udfordringer på en række parametre. Blandt andet er Danmark ifølge undersøgelsen kun nummer 44 i verden, når det kommer til naturvidenskabeli

DI: Turismeplan for Vestkysten er fantastisk nybrud8.6.2018 10:10pressemeddelelse