Stor messe hjælper 250 internationale medarbejdere med at finde et sted at bo

De danske virksomheder kan ikke undvære de udenlandske talenter, og stadig flere internationale højtuddannede tager springet og flytter til Danmark. Derfor er det vigtigt, at en besværlig boligsituation ikke får dem til at blive hjemme eller vælge en anden international storby at arbejde i.

Noget af det vigtigste for de udenlandske talenter, der kommer her til for at arbejde, er at finde et godt sted at bo. Men det kan være svært at finde rundt på boligmarked, for det danske boligsystem er typisk helt anderledes end i hjemlandet.

Men nu er der hjælp at hente for de internationale medarbejdere. DI og International House inviterer til Housing Fair for Internationale talenter, hvor de kan møde en lang række aktører på boligmarkedet som boligselskaber, kommuner, banker, ejendomsmæglere og boligadvokater fra Greater Copenhagens område.

Pressen er velkommen til:
                                          Housing Fair for Internationale Talenter
                                         torsdag den 2. november kl. 17.00-19.00
                               Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard, København V

DI og International House venter, at Housing Fair samler ca. 250 internationale talenter.

Yderligere oplysninger fås hos konsulent Virginie Morlet på tlf.: 5151 4404 eller e-mail: vimo@di.dk

DI: Udsigt til flere i job end før krisen – højeste antal job nogensinde9.11.2017 10:59pressemeddelelse

DI forventer, at antallet af arbejdspladser i løbet af det næste år vil slå den hidtidige rekord fra 2008, så vi når det højeste antal job nogensinde. Danmark har samtidig udsigt til den højeste økonomiske vækst i 10 år. Siden 2013 er der skabt 160.000 arbejdspladser, og DI regner med yderligere 30-40.000 nye jobs det kommende år. Det fremgår af DI’s nye økonomiske prognose, som offentliggøres i dag.