Stor messe hjælper 250 internationale medarbejdere med at finde et sted at bo

De danske virksomheder kan ikke undvære de udenlandske talenter, og stadig flere internationale højtuddannede tager springet og flytter til Danmark. Derfor er det vigtigt, at en besværlig boligsituation ikke får dem til at blive hjemme eller vælge en anden international storby at arbejde i.

Noget af det vigtigste for de udenlandske talenter, der kommer her til for at arbejde, er at finde et godt sted at bo. Men det kan være svært at finde rundt på boligmarked, for det danske boligsystem er typisk helt anderledes end i hjemlandet.

Men nu er der hjælp at hente for de internationale medarbejdere. DI og International House inviterer til Housing Fair for Internationale talenter, hvor de kan møde en lang række aktører på boligmarkedet som boligselskaber, kommuner, banker, ejendomsmæglere og boligadvokater fra Greater Copenhagens område.

Pressen er velkommen til:
                                          Housing Fair for Internationale Talenter
                                         torsdag den 2. november kl. 17.00-19.00
                               Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard, København V

DI og International House venter, at Housing Fair samler ca. 250 internationale talenter.

Yderligere oplysninger fås hos konsulent Virginie Morlet på tlf.: 5151 4404 eller e-mail: vimo@di.dk

Risk Manager of the Year 201813.12.2018 13:37Pressemeddelelse

Head of Risk Management LENE RITZ fra ENERGINET er i dag kåret til Risk Manager of the Year 2018 ved et arrangement i Dansk Industris Risk Management forening, DARIM. Lene Ritz modtager prisen for at have sat kombinationen af strategi (Enterprise Risk Management) og operationel risikostyring på direktionens landkort i Energinet. Desuden gives prisen for, at Lene Ritz har fået strategisk risikostyring implementeret i virksomhedens governance-modeller, og hun har gjort fokus på risici til en helt naturlig del af tankesættet. Lene Ritz har gennem ti år sat et markant og innovativt fingeraftryk på risikostyringen i Energinet. Virksomheden, der er offentlig, er ved lov forpligtet til at varetage stadig flere opgaver i den nationale infrastruktur. Undervejs har Lene Ritz som Risk Manager skullet håndtere, at Energinets anlægsværdier er firedoblet, at der er etableret en række datterselskaber og at Energinet har udviklet sig fra en rolle som rent national energiaktør til en international spil

DI: Redegørelse viser klare fordele af lempet revisionspligt7.12.2018 13:35Pressemeddelelse

Der har været megen diskussion om de gennemførte lempelser af revisionspligten. Nu bekræfter en ny grundig redegørelse fra Erhvervsministeriet, at effekterne som ventet har været positive for de mange små og mellemstore virksomheder, der har været fritaget for revisionspligt. Mange har valgt i stedet at bruge revisor til rådgivning og anden sparring, der tilføjer værdi til virksomheden. DI har hele tiden støttet og støtter fortsat de gennemførte reformer af revisionspligten.

DI: Positivt med øget støtte til iværksættere6.12.2018 14:10Pressemeddelelse

Innovationsfonden og Vækstfonden vil fremover yde mere finansiel støtte til tidlige og videnbaserede virksomheder. DI ser mange positive aspekter i den nye iværksætterstrategi. Organisationen hæfter sig særligt ved, at Innovationsfonden nu vil understøtte flere iværksættere, ligesom strategien vil skubbe på mere samarbejde mellem universiteter og virksomheder. Mette Fjord Sørensen, DI’s chef for forskning, uddannelse og mangfoldighed udtaler: - Innovationsfonden har med strategien et helt rigtigt fokus på at få flere iværksættere og gode ideer bragt frem i verden, og det har Danmark brug for. Det er positivt, at fonden nu også vil understøtte mere erfarne iværksættere. Den type iværksættere med erfaring i bagagen klarer sig ofte rigtig godt – deres ideer skal vi netop ikke tabe af syne, men målrettet sætte i spil. DI er også meget positive for fondenes satsning på øget samarbejde mellem erhvervslivet og universiteterne. Det kan øge innovation og iværksætteri fra universiteterne og øge