Stop nedskæringer på uddannelse

Gymnasielærer-formand håber, det lykkes de radikale at overbevise både Mette Frederiksen (S) og Kristian Thulesen Dahl (DF) om, at fortsatte nedskæringer på uddannelse er en helt forkert vej at gå.

Radikale Venstre holder nytårsstævne på Nyborg Strand i weekenden. Blandt de temaer, deltagerne drøfter, er uddannelsespolitik, og stævnet byder lørdag på debat mellem Mette Frederiksen, Kristian Thulesen Dahl og Morten Østergaard.

I Gymnasieskolernes Lærerforening ønsker formand Annette Nordstrøm Hansen de radikale et godt nytårsstævne og understreger, at det er vigtigt, at Radikale Venstre holder fast i den kritiske kurs over for nedskæringer på ungdomsuddannelserne.

”Jeg noterer med stor tilfredshed, at hele den radikale folketingsgruppe i efteråret besøgte en række uddannelsesinstitutioner landet over med budskabet om, at investeringer i uddannelse er den vigtigste investering i fremtiden. Jeg håber, det lykkes de radikale at overbevise både Mette Frederiksen og Kristian Thulesen Dahl om, at fortsatte nedskæringer på uddannelse er en helt forkert vej at gå. Investeringer i uddannelse ER investeringer i fremtiden. Dygtige og veluddannede unge skal udvikle samfundet og sikre den fornødne vækst,” fastslår Annette Nordstrøm Hansen.