Norva24 Danmark A/S

Stigende kloakproblemer hos boligselskaber kalder på nye tiltag

Del
Boligselskaber kæmper i stigende grad med tilstoppede kloakker og fugtige kældervægge, beretter Teknologisk Institut. En ny abonnementsløsning skal dæmme op for selskabernes kloakproblemer.
Boligselskaber kæmper i stigende grad med tilstoppede kloakker og fugtige kældervægge til gene for beboerne. En ny abonnementsløsning skal dæmme op for selskabernes og deres lejeres kloakproblemer. Foto: PR.
Boligselskaber kæmper i stigende grad med tilstoppede kloakker og fugtige kældervægge til gene for beboerne. En ny abonnementsløsning skal dæmme op for selskabernes og deres lejeres kloakproblemer. Foto: PR.

Mens sommermånedernes mange skybrud har lagt ekstra pres på kloakker over hele landet, forventes de kraftigste nedbørshændelser ifølge rapporten Fremtidige klimaforandringer i Danmark blot at blive kraftigere. Når boligselskaber har kloakproblemer som stoppede kloakrør og lugtgener, berøres mange beboere, og for at komme problemerne effektivt til livs har Norva24, der er Danmarks største udbyder af kloakservices nu lanceret et nyt abonnementskoncept, hvor udfordringerne tages i opløbet.

Rørcentret på Teknologisk Institut, der blandt andet rådgiver inden for afløbsteknik og arbejder med klimatilpasning samt uddanner kloakmestre, har gennem de seneste år oplevet en stigning af henvendelser fra boligselskaber, der har problemer med deres kloakker.

– Vi oplever, at flere og flere boligselskaber henvender sig, fordi de har problemer med for eksempel lugtgener, forstoppelser eller fugtige kældervægge som resultat af problemer med kloakkerne. Det er typisk en kombination af flere forhold, der spiller ind, og det er derfor vigtigt at fokusere på enkelte installationer såvel som hele bygningens overordnede afløbssystem, fortæller Ulrik Hindsberger, der er centerchef for Rørcentret ved Teknologisk Institut.

Nyt koncept forebygger

Hos Norva24 har man også mærket boligselskabernes efterspørgsel på effektive løsninger, og for at imødekomme de kloakproblemer, som boligselskaberne i stigende grad kæmper med, har virksomheden udviklet et nyt abonnementskoncept. Boligselskabet betaler et fast beløb per lejer om måneden, og til gengæld vedligeholdes den skjulte infrastruktur som kloakker, faldstammer, vejbrønde og diverse afløb løbende.

– Abonnementet kan tilpasses efter behov, men har et boligselskab for eksempel en fast årlig gennemgang af deres kloaksystem inklusive TV-inspektion, så opdager vi i tide, hvis rørene er ved at stoppe til. Hvis noget er stoppet, eller hvis installationerne skal udskiftes, kommer vi og ordner det, og skulle et kraftigt uvejr alligevel presse kloakkerne til bristepunktet, rykker vi ud med responstid på højst to timer, fortæller Hans Erik Lindgren, der er kloakmester hos Norva24.

Kloakservice på abonnement kan samtidig give kunderne ro i maven, da de kender prisen på forhånd og undgår pludselige ekstraregninger.

– Udover at dæmme op for de gener, som tilstoppede kloakker kan forårsage, kan en abonnementsløsning lette boligselskabernes arbejde. De ved, hvad de skal betale hver måned, de slipper for uforudsete ekstraudgifter, og konceptet sikrer dem en minimal administrativ byrde og gør det nemmere for dem at have tilfredse lejere, siger Hans Erik Lindgren.

Nøgleord

Kontakter

Olav Arnkjær
Relations Specialist, Epicent PR
(+45) 78 70 09 21
oar@epicent.dk

Billeder

Boligselskaber kæmper i stigende grad med tilstoppede kloakker og fugtige kældervægge til gene for beboerne. En ny abonnementsløsning skal dæmme op for selskabernes og deres lejeres kloakproblemer. Foto: PR.
Boligselskaber kæmper i stigende grad med tilstoppede kloakker og fugtige kældervægge til gene for beboerne. En ny abonnementsløsning skal dæmme op for selskabernes og deres lejeres kloakproblemer. Foto: PR.
Download
En TV-inspektion kan give et overblik, hvis man er i tvivl om kloakkens tilstand. Foto: PR.
En TV-inspektion kan give et overblik, hvis man er i tvivl om kloakkens tilstand. Foto: PR.
Download
Med kloakservice på abonnement kan boligselskaber betale et fast beløb per lejer om måneden, og til gengæld vedligeholdes den skjulte infrastruktur som kloakker, faldstammer, vejbrønde og diverse afløb løbende. Foto: PR.
Med kloakservice på abonnement kan boligselskaber betale et fast beløb per lejer om måneden, og til gengæld vedligeholdes den skjulte infrastruktur som kloakker, faldstammer, vejbrønde og diverse afløb løbende. Foto: PR.
Download

Links

Information om Norva24 Danmark A/S

Norva24 Danmark A/S
Norva24 Danmark A/S
Ringager 2B
2605 Brøndby

https://norva24.dk/

Norva24 er Nordens største udbyder af kloak- og industriservice. Virksomheden beskæftiger mere end 800 medarbejdere i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland.

Følg pressemeddelelser fra Norva24 Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Norva24 Danmark A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye