Norva24 Danmark A/S

Grønnere fremtid for vand, kloak og afløb: Norva24 Danmark introducerer nye specialdesignede elbiler

Norva24 Danmark tager et stort skridt mod en grønnere fremtid med lanceringen af 100 procent elektriske spulebiler.

@norva24

Norva24 Danmark markerer sig som en grønnere og mere miljøbevidst samarbejdspartner for både private og virksomheder og sender nu de første fem elektriske spulebiler på gaden. Bilerne er skabt med fokus på bæredygtighed og miljøhensyn.

”Vi står i den situation, at vi betjener kunder over hele landet med tunge lastbiler, som har et kæmpe dieselbehov. Jeg mener, at vi som en stor virksomhed har et ansvar for at gøre noget mere for miljøet, samt passe på vores samfund og borgere. Derfor har vi set på, hvordan vi kan løse nogle af vores opgaver med mere miljørigtige køretøjer” udtaler administrerende direktør i Norva24 Danmark, Tim Normann.

Miljøvenlig hele vejen igennem
Norva24 Danmark har selv designet og bygget de fem spulebiler, så de er hundrede procent elektriske.

”Vi har købt fem varevogne af mærket Opel Vivaro, som vi selv har indrettet med alt det udstyr, vi skal bruge. Det har været meget vigtigt for os, at de er hundrede procent eldrevne – både bil og udstyr,” udtaler, Tim Normann.

Alle elbilerne har solceller på taget, der oplader udstyret inde i bilerne. Der er en elektrisk vådstøvsuger, elektrisk højtryksrenser og elektriske boremaskiner i de nye biler, som typisk skal sendes ud til virksomheder, boligforeninger og parcelhuse, hvor de kan servicere faldstammer og ordne stoppede toiletter samt kloakledninger.

Da bilerne er mindre, gør det det desuden nemt og smidigt at komme rundt til opgaverne i de tæt trafikerede/bebyggede områder, samtidig med at vi ikke udleder CO2 til gene for borgerne, mens vi løser opgaverne. Samtidig passer vi bedre på vores operatører, idet støj og forurening fra køretøjet er langt mindre, hvilket også er et led i at passe godt på vores medarbejdere” udtaler salg- og marketingdirektør for Norva24 Danmark, Anna-Tine Iversen.

Fremtiden er grønnere for Norva24 Danmark
De nye biler bliver i første omgang indsat på gaderne i større byer, herunder trekantområdet, samt i Aarhus og København og sender dermed et klart signal om Norva24 Danmarks dedikation til grøn omstilling, og det er kun et af de første skridt på vejen.

Virksomheden har en vision om at introducere 100 procent elektriske tv-biler, der bruges til TV-inspektioner af den underjordiske infrastruktur af rør og afløb. Og derefter skal de store slamsugere transformeres inden for de næste par år. Virksomheden er fast besluttet på at blive førende i branchen gennem en helhedsorienteret tilgang til grøn teknologi.

”Vi har et mål om at blive endnu mere grøn. Og når teknologien er klar til, at vi kan få 100 procent eldrevne køretøjer, der kan klare de store opgaver, så er vi også klar,” fastslår Anna-Tine Iversen

Om Norva24

Norva24 Group er den førende nordeuropæiske spiller i UIM-industrien målt på omsætning og tilbyder UIM-tjenester, såsom tømning, højtryksrensning og rørservice. Virksomheden har over 60  filialer i Norge, Tyskland, Sverige og Danmark med cirka 1.6700 ansatte. Se mere på www.norva24.com

Følg pressemeddelelser fra Norva24 Danmark A/S