STARK Group åbner sin anden 24/7 forretning i Danmark

STARK Danmark åbner sin anden 24/7-forretning. Denne gang i Aalborg og giver dermed kunderne adgang til byggematerialer og værktøj døgnet rundt. Byggebranchen er en dynamisk branche; og ved at tilbyde fleksibilitet og tilgængelighed døgnet rundt gør virksomheden det nemmere for håndværkere at bygge og overholde deadlines.

Den 18. august 2014 slog STARK dørene op for Danmarks første døgnåbne byggecenter, og det har ikke været lukket siden. Det er nu mere end otte år siden, at STARK udvidede åbningstiden i en af sine forretninger i København og dermed blev den første danske forhandler af byggematerialer, til at lancere en 24/7-forretning. Nu er virksomheden klar til at gentage succesen i Aalborg.

Håndværkere får fra i dag mulighed for at hente byggematerialer og værktøj døgnet rundt i Aalborg og omegn. Forretningen udvider sin åbningstid fra 6-17 på hverdage til at have åbent døgnet rundt. Forretningen lukker simpelthen aldrig. Døgnåbent skal gøre det lettere for håndværkerne at bygge og overholde deadlines på deres byggeprojekter.

Søren P. Olesen, CEO for STARK Group siger,

”Det handler om at øge tilgængeligheden og servicen for vores kunder. En af de vigtigste ting for vores professionelle håndværkere er at holde deres byggeprojekter i gang. Ved at holde åbent 24-7, giver vi fleksibilitet og tilgængelighed, der hjælper dem med at overholde deres deadlines."

24/7-konceptet er siden 2014 blevet udvidet til Finland, hvor STARK Group har åbnet fire 24/7-forretninger i Finlands største vækstområder: Helsinki, Oulu, Tampere og Turku.

Søren P. Olesen, CEO of STARK Group

STARK Group er en førende B2B distributør af byggematerialer til byggebranchen i Europa, med et strategisk fokus på at servicere det professionelle kundesegment fra sine flere end 1.150 forretninger. STARK Group har en proforma omsætning på EUR 9 mia. (ca. DKK 67 mia.), opererer i Storbritannien, Tyskland, Østrig, Danmark, Sverige, Finland og Norge og beskæftiger flere end 20.000 mennesker. STARK Group har i dag markedsledende positioner nationalt eller regionalt i alle sine markeder.

STARK Group har forpligtet sig til at opnå net zero i 2050 på tværs af hele værdikæden, har underskrevet FN's Global Compact og arbejder inden for fuldt validerede 2030 videnskabsbaserede mål for at holde temperaturstigningerne under 1,5 grader.

Om STARK Danmark
STARK er Danmarks største forhandler og distributør af byggematerialer med flere end 80 forretninger i Danmark og Grønland. STARK tilbyder også faglig rådgivning og en lang række services til både entreprenører og professionelle håndværkere. Virksomheden beskæftiger over 2.500 medarbejdere og er en del af STARK Group, der med flere end 20.000 medarbejdere og 1.100 forretninger og distributionscentre i Norden, Storbritannien, Tyskland og Østrig er en førende leverandør af byggematerialer i Europa.