Stadig masser af brug for lokal it-support

Del

God, personlig betjening og lokal tilstedeværelse sikrer fortsat masser af kunder hos lokalt it-supportfirma i Roskilde. For der er stadig mange både private og firmaer, som har brug for hjælp til alt lige fra fejlfinding og opgradering af deres hardware og til spørgsmål om, hvordan de bruger de enkelte programmer til at løse helt konkrete opgaver i hverdagen.

Man skulle tro, at vi efterhånden alle sammen var eksperter i at bruge vores computere og øvrige it-udstyr. Men ligesom vi ikke nødvendigvis ved en masse om biler og motorer, bare fordi vi kan køre en bil, er computeren bare et redskab for de fleste.

Og virker det ikke, eller er der brug for hjælp til at få det til at fungere, ringer folk stadig til et lokalt it-supportfirma. Ganske som bilen kommer på værksted, når der er noget galt med den.

Dårligere supportoplevelser hos producenterne

For den hjælp, som den almindelige forbruger kan få hos producenterne af de enkelte programmer, computere og forskellige former for tilbehør, er blevet væsentligt forringet i årenes løb.

I dag foregår det oftest via store callcentre, som sjældent er placeret her i landet. Samtidig er det oftest begrænset, hvor meget hjælp der er at hente – og i nogle tilfælde er det ikke engang muligt at få hjælpen på dansk.

Tilsvarende er både garantireparationer og betalte reparationer også blevet centraliseret, så alt er blevet samlet et enkelt sted i Europa – eller endnu længere væk. Så går computeren i stykker, skal du oftest undvære den i ugevis, mens den tager turen rundt i verden.

Derfor er der stadig en høj grad af eksistensberettigelse for it-supportfirmaer som vores”, forklarer David Gam Jensen fra Roskilde IT. ”For de penge det koster at hyre os, er hurtigt tjent hjem igen, fordi du får et svar, du kan forstå og bruge til noget. Og ikke behøver sidde og vente på, at din computer kommer hjem til dig igen.”

Det lille firmas it-afdeling

Det gælder uanset, om der er tale om en privatkunde, der ringer og beder om hjælp. Eller der er tale om et firma, som måske har brug for en lidt mere fast aftale. Både om it-support til medarbejderne og sikkerhedskopiering af virksomhedens data. Eller til f.eks. opsætning, drift og vedligeholdelse af firmaets hjemmeside.

For mange små, lokale firmaer er vi blevet deres it-afdeling, som tager sig af alt lige fra at fjerne virus og malwareangreb på medarbejdernes computere over vedligehold af hjemmesiden og til drift og sikkerhedskopiering af firmaets servere eller it-infrastruktur i skyen”, fortsætter David Gam Jensen.

Mere end 10 års erfaring

Det er med andre ord business as usual for David Gam Jensen og hans medarbejdere. Han grundlagde selv virksomheden for 11 år siden som privatperson. Siden har det udviklet sig til et firma, der undervejs bl.a. har købt et andet Roskilde-firma op, som i dag er blevet supportfirmaets webafdeling.

Samtidig er Roskilde IT partner i Nordic Consult PH. De udvikler apps til Apples iOS-platform, samt løser web- og andre programmeringsopgaver i PHP.

Så der er sket meget på de 11 år – og det er ikke noget, som ser ud til at ændre sig i fremtiden.

Nøgleord

Kontakter

David Gam Jensen
TLF: 42 42 46 06
Håndværkervænget 7
Gundsømagle

Billeder

Information om Web4Bizz

Web4Bizz
Marielundvej 46
2730 Herlev

Roskilde IT er det lille firmas IT afdeling. 

Følg pressemeddelelser fra Web4Bizz

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Web4Bizz