Friendly PR

Sommerlyd forvandler bymidte til festivalplads med landets stærkeste live-navne

Sidste chance for en fed festivaloplevelse denne sommer! Tag toget lige til døren og oplev landets mest omtalte acts til Sommerlyd i Slagelse d. 9.-10. september!

Pressefoto - Lord Siva på Sommerlyd 2021

Slagelse bymidte omdannes til en festivalplads under den velkuraterede musikfestival Atlantia Sommerlyd, som afholdes d. 9.-10. september.

Sommerlyd foregår midt i Banebyen Slagelses charmerende og rustikke urbane omgivelser. Den er placeret blot et stenkast fra togstationen og er dermed en unik mulighed for fede koncertoplevelser kun 50 min. fra København H og 35 min. fra Odense Banegård. Tag det klimavenlige alternativ og hop på toget med kurs mod Slagelse til årets sidste sensommerfestival!

Festivalen præsenterer landets hotteste og mest omtalte live-navne Tobias Rahim og Benjamin Hav & Familien, fremadstormende artister som Zar Paulo, Mekdes og Fabräk, legendariske Gnags, anmelderroste Spleen United, rapkollektivet CHEFF Records med Kidd, TopGunn, Klumben og ELOQ – og flere af Danmarks fedeste live-acts.

Sommerlyds presseansvarlige Malene Buhl-Madsen udtaler:

Vores identitet er under udvikling og vores målgruppe er alle med hang til nye oplevelser. Måske vi med tiden skal være Østdanmarkssvar på SPOT Festival krydret med flere legendariske danske artister, og så har vi selvfølgelig en drøm om at kunne præsentere internationale artister på programmet.

Læs mere om årets artistprogram her.

En festival i Danmark, som ikke er set andetsteds

Sommerlyd har en unik identitet og udnytter byens rum. Den store scene er placeret midt i bylivet mellem biografer, grønne områder og byens retro indkøbsarkade. Den lille scene ligger rundt om hjørnet i Slagelses kulturelle omdrejningspunkt, Musikhuset.

Sommerlyd har etableret sig som byens kulturelle fyrtårn – et projekt, der sætter barren højt og giver de lokale gæster det, de hungrer efter. Med festivalens placering har Sommerlyd vist, at Slagelse kan rumme højtstående events, der både gør en forskel for kommunen, viser en ny og kreativ side af byen samt skaber et interessant kulturtilbud for hele Sjælland.

Om fem år er Sommerlyd udvidet til fem eller seks scener med endnu flere stilarter og internationale artister på programmet.

Fakta om Sommerlyd:

• Sommerlyd startede som en enkeltstående koncert, der udviklede sig til en lille festival med 4 artister og 400 gæster.
  • I år afholdes festivalen for tredje gang med 20 artister og 8000 gæster.
  • Med Banebyen Slagelse som ramme er festivalen nem at komme til – med tog tager det 50 min. fra Københavns Hovedbanegård og 35 min. fra Odense Banegård.
  • Slagelse Kommune er festivalens største bidragsyder og skal hjælpe festivalen i gang i løbet af de første tre år. Målet er således at være selvkørende ved Sommerlyd anno 2023.
  • Årets hovedsponsor er ejendomsfirmaet Atlantia.
  • Sommerlyd arbejder desuden sammen med Slagelse Musikhus, som lægger hus til festivalens lille scene, og med andre lokale virksomheder, der ønsker at bidrage til at løfte visionerne for festivalen.

For mere info, kontakt venligst:

Martin Rahbek
Martin@friendlypr.dk

Pressefoto - Lord Siva på Sommerlyd 2021

Information om Friendly PR

Følg pressemeddelelser fra Friendly PR

Flere pressemeddelelser fra Friendly PR

Nøx inviterer til kæmpe hiphop-koncert i Pumpehuset31.8.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Dato: Fredag d. 9. september 2022 Support: Guldlokk DJ-set: Tue Track Gæster: Josie Amadonna, Trepac, Mellow Der er lagt i kakkelovnen til en legendarisk aften i dansk hiphops tegn, når Nøx rammer Pumpehuset med masser af gæster Den slumpoetiske rapper Nøx er aktuel med sit største live-show til dato, når hun indtager Pumpehuset fredag d. 9. september med et entourage af danske hiphop-profiler. Det tæller først og fremmest den anerkendte producer Tue Track (Malk de Kojn, Xtra Naan, Ponyblod, Marvelous Mosell), der vil stå for aftenens DJ-set og således regulere festlighederne med en uovertruffen smag, globalt spændende musikviden og virtuose håndfærdigheder. På support har hun hiphop/indie-fænomenet Guldlokk, som for alvor fik luft under vingerne, da Carl Knast inviterede hende ind i sit lydunivers som gæst på album og live-koncert. Rygtet siger, at selv samme Knast vil være at finde under Pumpehusets tag i løbet af aftenen. Desuden har Nøx afsløret, at i hvert fald tre gæster kommer t