Marabou

Sød nyhed: Forbrugerne vil have popcorn i chokolade

”Lav din egen smag”-konkurrencen fra Marabou, hvor chokoladeelskere fra hele Norden fik chancen for at bestemme smagen på Marabous næste variant, har fundet sine vindere. Mere end 24.000 danskere indsendte forslag i løbet af de to måneder, konkurrencen var åben, og her i 2021 vil tre glade vindere opleve at deres chokoladedrøm bliver en realitet. I dag kan Marabou stolt afsløre det første vinderbidrag - Marabou Popcorn - og at den bliver en del af Marabous faste sortiment.

2020 blev et historisk år for Marabou, hvor brandet for første gang inviterede chokoladeelskere fra hele Norden til at være medskabere af den næste store chokoladesmag. I konkurrencen fik chokoladefans mulighed for at dele deres drømme om smagskombinationer, og vinderbidragene vil få sin helt egen plads på slikhylderne. Den første vindersmag, Marabou Popcorn, 185 g, vil snart ramme hylderne.

”Vi ønskede at give vores nordiske fans chancen for at lade deres chokolade drømme blive til virkelighed ved at lade dem skabe en chokoladeplade med deres favoritingredienser”, fortæller Trine Jørgensen, Senior Brand Manager, Marabou.

Den nye chokoladeplade er baseret på Marabou mælkechokolade fyldt med popcorn, knust sprødristet majs og et drys salt. Marabou Popcorn er ikke blot en særudgave, men vil indgå i Marabous faste sortiment.

”Det er en drøm for alle chokolade- og snackelskere over hele Norden”, siger Trine Jørgensen.

Vinderbidraget blev indsendt af svenske Eva, der bliver krediteret ved at få sit navn trykt på emballagen. Hendes tanker bag vinderbidraget er, at salt og chokolade i kombination fungerer utroligt lækkert og, at der er mangel på chokoladeprodukter med denne kombination på markedet. I sit forslag skrev Eva, at hvis hendes forslag bliver en realitet, vurderer hun, at det vil være den perfekte snack.

”Kombinationen af popcorn, knust sprødristet majs og salt var mildest talt en meget populær kombination i konkurrencen, og mange chokoladeelskere stemte på forslaget. Vi er glade og stolte over, at vi kan lancere den som del af vores faste sortiment i 2021”, fortsætter Trine Jørgensen.

Konkurrencen, der var åben fra 1. januar til 28. februar 2020, førte til mange og meget uventede kombinationsforslag som pistacie/digestive/karamel, pekan/passionsfrugt/kokos og hindbær/banan.  Konkurrencen afslørede, at der er mange popkornelskere i landet, men også fans af hindbær, hvid chokolade, karamel, brownie og marshmallows – i mange eksotiske kombinationer. Men ingen af dem kunne udfordre popcorn på førerpladsen og spørgsmålet er nu: Vil den blive Danmarks næste mest efterspurgte chokoladeplade?

Den nye Marabou Popcorn kan købes i butikkerne fra februar 2021.

For yderlige information:

Grey Public, marie.elbaek@grey.com / 60 21 25 42

Om Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) har forpligtet sig til at "Empower people to snack right" ved at tilbyde i over 150 lande: de rigtige snacks, i det rigtige øjeblik, lavet på den rigtige måde. Med en omsætning i 2019 på cirka 26 mia. dollars fører MDLZ fremtiden inden for snacking med ikoniske globale mærker som Oreo, BelVita og LU cookies; Cadbury, Milka og Toblerone chokolade; Trident tyggegummi, Philadelphia og Tang pulverdrik. Den danske produktportefølje inkluderer kendte mærker som Marabou, Daim, Toblerone, V6, Stimorol og TUC . Mondelēz International er et stolt medlem af Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 og Dow Jones Sustainability Index. Besøg https://www.mondelezinternational.com eller følg virksomheden på Twitter på https://twitter.com/MDLZ.

Information om Marabou

Marabou