Danske Frederikke står bag den nye smag fra Marabou
Over 136.000 nordiske chokolade fans deltog i Marabous ´Skab din egen smag´-konkurrence, og heraf er tre nye smage blevet en realitet i løbet af 2021. De to første vinder-smage er blevet annonceret; Popcorn og Brownie, Kokos og Kaffe, og nu er det tid til at løfte sløret for den tredje og sidste vinder; Lakrids, Hindbær og Karamel.
- Marabou Lakrids, Hindbær og Karamel er en af de tre smagskombinationer, som vores chokoladefans har sat flest stemmer på. Det er en fantastik kombination af vores velkendte Marabou mælkechokolade, lakrids, hindbær og lige et hint af karamel. Det her er en kombination, som mange lakrids-fans har gået ventet på, siger Trine Jørgensen, Senior Brand Manager hos Marabou
Marabou Lakrids, Hindbær og Karamel er udviklet af 20-årige Frederikke fra Kolding, og derfor vil hendes navn være at finde på indpakningen på de nye chokoladeplader. Da Frederikke så konkurrencen på Facebook, talte hun med sin mor om, at det ville være sjovt at deltage i konkurrencen og det endte med, at både Frederikke og hendes mor deltog i konkurrencen med hver sin smag.
-Jeg har altid været vild med smagen af chokolade og lakrids – og så synes jeg, at hindbær passer godt sammen med lakrids. Og for at gøre smagen mere interessant, fik jeg lyst til at kombinere det hele med karamel – en smag, som mange godt kan lide, siger Frederikke.
Marabou Lakrids, Hindbær og Karamel er en af de mange tusinde forslag, som Marabou modtag i ´Skab din egen smag´-konkurrencen, som forløb over hele Norden. Ud af de over 136.000 forslag var det Eva, Fredrika og Frederikke, der løb med sejren, og fik deres yndlings smagskombinationer gjort til en fast del af Marabous sortiment. Det har resulteret sig i Marabou Popcorn, Marabou Brownie, Kokos og Kaffe og nu Marabou Lakrids, Hindbær og Karamel. Konkurrencen er enestående for det velkendte chokoladebrand og skriver derfor historie for Marabou
-På trods af Marabous lange historie, så har vi hidtil aldrig inviteret vores fans til at byde ind med deres yndlingssmage. Og sikke en oplevelse! De tre nye varianter er smagsfulde og reflekterer vores fans store engagement i vores chokolade. Jeg håber virkelig ikke, at det er sidste gang, vi involverer vores fans – de har gjort det så godt! Siger Trine
Nu er det store spørgsmål: Hvilken af Evas, Fredrikas eller Frederikkes er din nye favorit på chokoladehylden?
For yderlige information:
Grey Public
marie.elbaek@grey.com / 60 21 25 42
Nøgleord
Billeder
Information om Marabou
Om Mondelēz International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) har forpligtet sig til at "Empower people to snack right" ved at tilbyde i over 150 lande: de rigtige snacks, i det rigtige øjeblik, lavet på den rigtige måde. Med en omsætning i 2019 på cirka 26 mia. dollars fører MDLZ fremtiden inden for snacking med ikoniske globale mærker som Oreo, BelVita og LU cookies; Cadbury, Milka og Toblerone chokolade; Trident tyggegummi, Philadelphia og Tang pulverdrik. Den danske produktportefølje inkluderer kendte mærker som Marabou, Daim, Toblerone, V6, Stimorol og TUC . Mondelēz International er et stolt medlem af Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 og Dow Jones Sustainability Index. Besøg https://www.mondelezinternational.com eller følg virksomheden på Twitter på https://twitter.com/MDLZ.
Følg pressemeddelelser fra Marabou
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.