Socialrådgiver modtager legat

Socialrådgiver fra Køge får Dansk Socialrådgiverforenings jubilæumslegat for at udvikle nyt digitalt redskab til samtaler med børn.

Socialrådgiver Tommy Vitcetz, som arbejder i Familiecenter Køge i Køge Kommune, har modtaget Dansk Socialrådgiverforenings Jubilæumslegat for sit arbejde med at udvikle et digitalt redskab til børnesamtalen. Redskabet gør barnet til en mere aktiv fortæller og styrker dermed barnets stemme og perspektiv.

Barnets fortælling – i både ord og ikoner - kan gemmes på barnets sag som et notat, hvor barnets stemme fremstår meget tydeligt - og samtale og notatpligt bliver udført samtidigt.

Legatet på 15.000 kroner blev overrakt på Dansk Socialrådgiverforenings digitale repræsentantskabsmøde i dag. DS’ jubilæumslegat understøtter socialrådgivere, der gennem projekter eller forskningsinitiativer udvikler socialrådgiverfaget.

Bjarke Hartmeyer Christiansen, journalist, Dansk Socialrådgiverforening: