Social sport søger finansiering af nye baner på Fisketorvet gennem fællesskabet

Hvad gør man, når konceptet for forretningen allerede er bevist, kunderne står i kø og bankerne ikke vil finansiere væksten? Heylo Padel lagde vejen forbi crowdlending, da de åbnede deres padelbaner i Hørsholm, og nu finansierer de padelbaner på toppen af Fisketorvet i en ny crowdlending-runde på platformen Flex Funding.

Du har sikkert hørt om padel. Det er verdens hurtigst voksende sport, og i Danmark er det ingen undtagelse. Padel er en sportsgren, der blander elementer fra tennis og squash og har sine helt egne regler. Det er en social sport, der har vundet mange danskeres hjerte. Michael M. Nørskov, CEO i Heylo Padel, etablerede i første omgang baner i Ørestad ovenpå Fields’ parkeringskælder, og visionen var klar fra starten: “Jeg ville skabe et rum for padelspillerne, hvor de kan være sammen i et fællesskab i og uden for banerne”. Væksten hos Heylo Padel har været så stor, at de har oprettet ventelister for nye medlemmer, så der stadig er plads til de eksisterende medlemmer.

Med den eksponentielle vækst så teamet bag Heylo Padel sig om efter finansiering til at åbne endnu en bane, denne gang i Hørsholm ved DTU Science Park. Men selvom Heylo Padel kastede flere bolde op i luften til en række forskellige banker, var der ikke nogen af dem, der returnerede dem. Da padelsporten stadig er ret ny i Danmark, er der af gode grunde ikke mange års regnskaber til at fremvise en stabil forretning. Men hos Heylo Padel har de så travlt i forretningen, at de ikke kan vente på en revanche med bankerne, fortæller CFO Nicolai Bech.

“Da vi i forvejen havde oprettet leasingaftaler med kaution på de allerede eksisterende baner ved Fields, følte vi, at det var bedst at prøve andre veje for banerne i Hørsholm, og vi faldt derfor over Flex Funding, der tilbyder crowdlending til små og mellemstore virksomheder.”

Efter en succesrig crowdlending-runde rejste Heylo Padel kapital til deres baner i Hørsholm, og nu udvider de endnu en gang med baner på taget af Fisketorvet finansieret gennem crowdlending. Og netop crowdlending giver rigtig god mening på mere end en måde. Padel er en social sport, hvor man spiller 4 personer på en bane, og hos Heylo Padel arbejder man aktivt med at skabe en følelse af community blandt medlemmerne i og udenfor banen. Derfor virker det også naturligt for Nicolai, at fremskaffelsen af kapital til væksten hos Heylo Padel-konceptet foregår gennem crowdlending, hvor det er fællesskabet, der finansierer udvidelsen.

Crowdlending er en investeringsmetode, hvor private investorer kan udlåne penge til virksomheder, og tjene på afkastet. Crowdlending er et alternativ til erhvervslånet i banken, og for Heylo Padel betød det helt konkret, at de fik adgang til finansiering af endnu en lokation. Det er essentielt for væksten i Danmark og lokalsamfundene, at små virksomheder kan opnå finansiering, og Nicolai ser helt enkelt på betydningen af finansieringen for Heylo Padel gennem crowdlending:

“Det har haft en enorm betydning. Uden finansiering, ingen baner. Havde vi søgt banker eller leasing havde vi måske stadigvæk været i gang med at ansøge eller afvente svar eller lignende. Hos Flex Funding tog det en uge fra første kontakt til pengene var overført.”

Det er gratis og gebyrfrit at oprette en investeringskonto hos Flex Funding, og man kan investere helt ned til 200 kr. i erhvervslån på platformen. Virksomheder kan ansøge gratis om et attraktivt erhvervslån til fast rente i hele lånets løbetid.

KONTAKT:

Flex Funding, adm. direktør Henrik Vad, +45 26888900, henrik.vad@flexfunding.com

Heylo Padel, CFO Nicolai Bech, +45 26144121, nicolai@heylopadel.dk