Slår rekord i juledonation til Danske Hospitalsklovne: Æbleskiver, pebernødder og gløgg hitter som aldrig før
Et solidt salg af juleprodukter i Lidl tegner godt for Danske Hospitalsklovne. De kan se frem til en donation på 50 øre for hvert solgt produkt i den såkaldte Favorina-produktserie, som blandt andet indeholder gløgg, chokolader og pebernødder. I perioden d. 1. december til d. 21. december er der solgt flere end 388.000 Favorina-produkter – et salg, Lidl kun forventer vil gå én vej de sidste dage frem mod juleaften:
”Hvis salget af vores Favorina-juleprodukter fortsætter sin rekordfart, vil det uden tvivl blive til en donationsrekord i år. Det krydser vi fingre for, så endnu flere børn på de danske sygehuse kan få gavn af en hospitalsklovn,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl, og fortsætter:
”Jeg håber selvfølgelig også, det kan være med til at motivere vores kunder til at lægge en ekstra julegodte i kurven, når de ved, at overskuddet går til et vigtigt formål.”
Det er femte år i træk, Lidl donerer 50 øre per produkt fra salget af de i alt 59 forskellige Favorina-juleprodukter. Pt. er det æbleskiver, pebernødder og gløgg, der er de tre mest solgte produkter.
Flere klovnerier trods corona
At salget af julegodter slår rekord, vil ifølge direktør i Danske Hospitalsklovne, Kenneth Øhrberg, betyde, at flere børn kan få spredt klovnemagi af en hospitalsklovn i 2021:
”Julen kan være ekstra svær for de indlagte børn og deres familier. Mange er helt isolerede, og for de fleste er de små lysglimt i hverdagen på hospitalet helt væk. Derfor håber jeg, at de gode takter fra Lidls gavmilde kunder fortsætter. Juledonationen gør, at vi kan nå endnu flere næste år – både med sædvanlige, fysiske klovnebesøge og ad nye, kreative veje,” siger Kenneth Øhrberg fra Danske Hospitalsklovne og fortsætter:
”Trods corona gør vi i Danske Hospitalsklovne alt, hvad vi kan for fortsat at være der for de indlagte børn og deres familier. Nogle steder besøger hospitalsklovnene børnene på afdelingerne med afstand og sprit. Andre steder er de med online på en skærm, hvis børnene fx skal have taget en blodprøve eller har brug for opmuntring i en ensom stund på stuen. Vi har gentænkt og opfundet nye aktiviteter og været med til at give børnene gode, fine og nære oplevelser på trods.”
Coronakrisen har betydet en pause for hospitalsklovnenes fysiske besøg hos de indlagte børn. De seneste måneder har Danske Hospitalsklovne derfor spredt klovnemagi på Facebook og YouTube med videoer, historier og live-udsendelser.
Pt. har Danske Hospitalsklovne 52 professionelt uddannede hospitalsklovne, som normalt har 7.000 klovnebesøg fordelt på landets børneafdelinger og i børne- og ungepsykiatrien. I februar 2021 færdiguddannes yderligere 10 hospitalsklovne, som gør, at endnu flere indlagte børn kan få besøg.
I løbet af året kan Lidls kunder derudover vælge at donere deres pant til Danske Hospitalsklovne.
Nøgleord
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:+45 5215 9259morten.vestberg@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 151 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl er kommet til Rødbyhavn18.4.2024 10:46:58 CEST | Pressemeddelelse
Glade smil og forårsstemning prægede torsdag morgen de mange fremmødte ved Lidls nye butik i Rødbyhavn. Dagen begyndte med smurte sandwich og kaffe før borgmester Holger Schou Rasmussen (A) klippede det røde bånd og slog dørene op til dagligvarekædens tredje butik på Lolland.
Lidl vinder B.T.s pristjek på 40 dagligvarer17.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er billigst at handle i Lidl. Det slår B.T. fast efter Lidl præsterede den billigste kurv på tværs af den danske dagligvarebranche. Pristjekket vurderer den samlede pris på 40 basisprodukter. Herunder blandt andet frugt og grønt, mejeri, brød og kød.
Lidl åbner sin første butik i Rødbyhavn11.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag d. 18. april får Rødbyhavn endelig sin første Lidl, når dagligvarekæden åbner sin tredje butik på Lolland. I front for butikken står butikschef Mathias Kruse Petersen, som er født og opvokset i havnebyen.
Lidl og Mammen Mejeriernes specialost, Tange Sø Ost, vinder prestigefyldt European Private Label Award27.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Specielosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne vinder den prestigefyldte European Private Label Award i kategorien ‘Dairy products’. Osten er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.
Lidl og Blå Kors deler overskudsmad ud til trængte familier i påsken26.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
For syvende år i træk går Lidl og Blå Kors sammen om at gøre en forskel, hvor Lidl donerer overskudsmad fra dagligvarebutikkerne til Blå Kors’ familienetværk, væresteder og Barnets Blå Hus over hele Danmark. Begge oplever, at samarbejdet gør en stor forskel i højtider som påsken, hvor lidt ekstra mad kan forsøde tilværelsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum