Skuldre og armer på Plus Pack Lettet etter OnRobot fleksible End-of-Arm Verktøy

Nå kan emballasjen gjøres enda raskere og uten de ansatte som lider fysisk belastning. Plus Pack høster fordelene av et forbedret arbeidsmiljø og en betydelig økning i produktiviteten når du har valgt OnRobot’s sin End-of-Arm verktøy, som kan justeres til hver bestemt rekkefølge rullende inn fra Plus Pack kunder.

Roboten lagrer ansatt mange tunge løft.

I flere generasjoner har Plus Pack vært på hodet av flokken blant produsenter av mat emballasjen. Selskapet har kontinuerlig utviklet nye produkter som er mer eller mindre miljøvennlig, etter å ha mottatt flere internasjonale priser for dette arbeidet. Og ikke bare den grønne revolusjonen, men også arbeidsmiljøet for sine mer enn 200 ansatte er høyt prioritert av selskapet. Arbeidsmiljøet i særdeleshet er en av grunnene til å fokusere på automatisering. Den brukes særlig der tunge og monotone oppgaver kan bli tatt fra de ansatte til å bli gjort av samarbeids roboter, sier strategisk prosjektleder Bastian Fietje: »Arbeidsstasjonen hvor vi bruke gripearmen fra OnRobot’s erstatter et pakkeprosessen der operatøren som brukes til å arbeide manuelt på stabling produkter på toppen av hverandre, å presse ut luft mellom dem. Den manuelle prosessen krevde mye gjentatte tunge løft og mye stress på skuldrene. Vi har fjernet denne fysiske belastningen fra de ansatte, «sier han.

Uproblematisk løsning

Og sikkert, det er ingen grunn til å vente før automatisere produksjonen. På Plus Pack, gjennomføringen av End-of-Arm verktøy fra OnRobot’s har vært rask og uproblematisk, sier prosjektleder Simon Laigaard: »Etter vår mening er den OnRobot’s gripende armen lett å arbeide med. Ved å justere fire skruer, kan vi endre fingertuppene på gripearmen, slik at det nettopp passer for det enkelte produkt. Hvis vi hadde valgt for å bygge separate verktøy for hvert produkt, ville kostnadene vært betydelig høyere enn med denne løsningen, hvor den gripende armen er lett justerbar.

Vi kjørte noen tester med gripende armen i laboratoriet, og programmeringen ble gjort på noen få dager. Etter det tok bare 30 minutter å gjennomføre gripende armen i fullt fjert i emballasjen linje, «sier han.

En klar anbefaling av OnRobot’s

Som nevnt, er en av grunnene til å bruke samarbeids roboter arbeidsmiljøet. En annen grunn er produktivitet, noe som blir veldig fleksibel ved hjelp av fangarmene fra OnRobot, sier Bastian Fietje: »Vi produserer en rekke forskjellige produkter, og vi har mange forskjellige kunder, for hvem vi produserer skreddersydde emballasjeløsninger. Av denne grunn er vi alltid prøver å optimalisere produktene og pakkeprosessen for hver kunde, som er noe OnRobot sin End-of-Arm verktøy hjelper oss gjør.

Hvis du planlegger å automatisere produksjonen, vil jeg absolutt anbefale gripende armer fra OnRobot, som de tilbyr fleksibilitet til å lage skreddersydde løsninger som passer for spesifikke behov. Dette er noe vi aldri har sett fra andre leverandører av End-of-Arm verktøy, sier han.

Om Plus Pack

N. J. Haustrup la grunnlaget for selskapet ved å starte Haustrup fabrikker i 1914, som snart ble den største boksprodusenten i Skandinavia med 2000 ansatte.

I 2014, Anders Top Haustrup og Camilla Haustrup Hermansen (bror og søster) tok på ledelsen av selskapet, som er 4. generasjon Haustrups - Anders som konsernsjef og Camilla som direktør for forretningsutvikling.

Plus Pack fortsetter å jobbe mer intenst på Sustainable Development Goals (SDG s) i et forsøk på å kombinere bærekraft med nye forretningsmuligheter.

Om OnRobot

OnRobot ble etablert i 2015 og fusjonerte med Oppfatning Robotteknikk og OptoForce i 2018, som ble etterfulgt av oppkjøpet av Purple Robotics noen måneder senere. I april 2019 kjøpte OnRobot immaterielle rettigheter til Blue Workforce, som er et dansk selskap som produserer gripere og en visjon system. I dag inkluderer, OnRobot produktlinje et bredt utvalg av End-of-Arm verktøy, herunder elektriske gripere, kraft / momentsensor, en vakuumgripeanordning, den prisbelønte Gekko griperen og verktøyvekslere. Denne nye utvalg fra OnRobot gjør det raskere og lettere å automatisere slike oppgaver som emballasje, kvalitetskontroll, materialhåndtering, maskinering, montering, og overflatebehandling. Selskapet planlegger å utvide gjennom ytterligere oppkjøp i årene som kommer. OnRobot har hovedkontor i Danmark med avdelinger i USA, Tyskland, Spania, Polen, Kina, Japan, Sør-Korea, Singapore, og Ungarn. Få mer informasjon påwww.onrobot.com.

Roboten lagrer ansatt mange tunge løft.
Last ned bilde
Operasjonen gjøres enkelt via en tablett.

Om Grouleff Communications

Ny Banegårdsgade 55, 4 sal.

+45 70 27 08 72http://www.grouleff.it/

Følg saker fra Grouleff Communications

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Grouleff Communications på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Grouleff Communications

Ny svensk CEO i spetsen för dansk laboratorierobot med hög marknadspotential21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

Annika Isaksson skall som ny CEO i köpenhamnske Flow Robotics leda verksamhetens internationella expansion. Ambitionerna är höga, då verksamhetens unika pipetteringsrobot kan automatisera all manuell pipettering på laboratorier runt om i världen. Samtidigt tillträder verksamhetens grundare, en av upphovsmännen bakom Danmarks största robotverksamhet Universal Robots, Kasper Støy, som ordförande för Flow Robotics Scientific Advisory Board.

Ny CEO i spidsen for dansk laboratorierobot med et kæmpe markedspotentiale21.1.2020 07:00:00 CETNyhed

Annika Isaksson skal som ny CEO i københavnske Flow Robotics lede virksomhedens internationale ekspansion. Ambitionerne er høje, for virksomhedens unikke pipetteringsrobot kan automatisere al manuel pipettering på laboratorier rundt omkring i verden. Samtidig tiltræder virksomhedens stifter, en af idemændene bag Danmarks største robotvirksomhed Universal Robots, Kasper Støy, som formand for Flow Robotics Scientific Advisory Board.

Disruption: Industrien kan nu automatisere sine gaffeltrucks uden lang ventetid15.1.2020 06:00:00 CETNyhed

BILA vil automatisere gaffeltrucks i hele verden. Skandinaviens største automationshus, BILA, fjerner nu de tre største barrierer for, at industrien let kan komme i gang med at automatisere manuel palletransport med gammeldags gaffeltrucks. Løsningen hedder Global AGV. Det sker samtidig med, at BILA lancerer en helt ny division i sin forretning med fokus udelukkende på logistikautomation. I BILA Logistics samles både kompetencer og logistikprodukter ét sted. Der er tale om en global satsning fra BILAs side, og til at eksekvere den ambitiøse plan har BILA Logistics håndplukket en stor kapacitet fra den internationale logistikbranche, Ole Madsen, tidligere CEO i Schäfer, Nord- og Østeuropa gennem 12 år.

Stærk frontfigur til succesfuld global robot-frontløber13.1.2020 06:00:00 CETNyhed

Intelligent Marking henter ny CEO hjem til Danmark: Olav Bjørn Jørgensen tiltræder som ny stærk frontfigur for Hjørring-virksomheden Intelligent Marking, der er verdens første og største producent af robotter til opstregning af sportsanlæg. Som nøglefigur i International Bike Group i Holland har han på få år vist, at han kan mangedoble en forretning og udbrede innovativ teknologi på det internationale marked. Før da gjorde robotvirksomhedens nye CEO lynkarriere hos det globale managementkonsulentfirma McKinsey & Company.