Skorstensgaard Danmark A/S

Skorstensgaard speeder op for kundetilfredsheden

Del
Tilfredshed og kundeloyalitet sætter ny rekord hos værkstedskæden Skorstensgaard. Faktisk har lysten til at anbefale kæden til venner, familie og kolleger aldrig været højere, og dermed øger Skorstensgaard afstanden til branchen generelt. Fremgangen kommer efter benhårdt kundefokus i en tid, hvor konkurrencen om inflationsplagede, danske bilejere er skærpet blandt landets autoværksteder.

Det er den såkaldte NPS-score, der er på himmelflugt hos et af landets største, frie værkstedskæder. Scoren angiver, hvor loyale kunder er i forhold til et brand eller et produkt, og dugfriske tal fra værkstedskæden Skorstensgaard viser, at værkstedskæden er i markant fremgang. Skorstensgaard har i september-måned nået en NPS-score på hele 67, hvor den hen over sommerferien lå på 60. Stifter og CEO i værkstedskæden Skorstensgaard, Anders Skorstensgaard, kalder resultatet ”bemærkelsesværdigt”.

-       I særdeleshed scorer vi højt på vores unikke Syn for sagen-koncept, hvor vi med billeddokumentation gør det trygt og gennemskueligt for kunderne at køre ind til Skorstensgaard. Fra interne målinger kan vi derudover se, at bilejerne sætter pris på kvaliteten af vores værkstedsydelser, det høje serviceniveau, og at vi er nemme at få fat på og hurtigt vender tilbage med hjælp og vejledning. Vi har arbejdet målrettet med at forbedre en allerede høj kundeservice, og derfor fortjener mine kolleger et stort klap på skulderen for dette historisk stærke niveau, siger Anders Skorstensgaard.

Loyalty Group Internationals brancheindex-undersøgelse for den autoriserede del af autobranchen for 2022 viser en gennemsnitlig NPS-score på 39, målt på 23 forskellige bilmærker. Her måles der på fire kategorier: bilmærke og køreegenskaber, loyalitet overfor bilmærket, købsoplevelse og service af bil på værksted. Link til undersøgelsen kan ses nederst i denne pressemeddelelse.

Kunderne anbefaler Skorstensgaard i stor stil

Net Promoter Score (NPS) er en udbredt parameter for markedsundersøgelser, der gør det muligt at sammenligne både konkurrerende virksomheder inden for samme branche og kundeloyalitet på tværs af industrier. Metodikken er baseret på undersøgelsesspørgsmål om, hvor tilbøjelig man som forbruger er til at anbefale en virksomhed, et produkt eller en tjeneste til en ven eller kollega.

Ikke mindst nu hvor inflationen presser danske husholdninger til det yderste, og hvor nogle bilejere sparer på værkstedsbesøgene eller udskyder turen på liften, er loyalitet og kundetilfredshed afgørende parametre i kampen om kundernes gunst. Den fornyede tilbageholdenhed med at svinge ind forbi autoværkstedet kommer ovenpå 2020 og 2021, hvor COVID-19 havde kraftig indvirkning på trafikmængden på det danske vejnet og dermed for tilstrømningen til landets værksteder. Konkurrencesituationen er derfor optrappet, hvorfor det ifølge Skorstengaards stifter og CEO er vigtigere end nogensinde at være top of mind hos kunderne.

-       I takt med udrulningen af elbiler, øgede forventninger om bidrag til den grønne omstilling, digital parathed og tilgængelighed tyder alt på, at de seneste års konsolidering vil fortsætte, så branchens store aktører fortsat bliver større, mens de små bliver mindre eller helt forsvinder. I den kamp er det samlede tilbud til kunderne helt afgørende. Hos Skorstensgaard er vi godt positioneret til fremtiden som et prisgunstigt alternativ til mærkeværkstederne med samme kvalitetsniveau. Den forøgede kundetilfredshed og loyalitet giver os endnu et stærkt rygstød, siger Anders Skorstensgaard.

Udover stærk vækst i NPS-scoren viser en kundetilfredshedsundersøgelse fra Relation Monitor, at 90 % af Skorstensgaards kunder i 2022 har været tilfredse eller meget tilfredse med deres seneste værkstedsbesøg hos kæden.

Læs mere her:

Om kundetilfredshed hos Skorstensgaard:

https://skorstensgaard.dk/andet/meget-hoj-kundetilfredshed

Om NPS  Net Promoter Score:

https://loyaltygroup.dk/inspiration/artikler/nps-benchmarks-2022/

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Links

Information om Skorstensgaard Danmark A/S

Skorstensgaard Danmark A/S
Skorstensgaard Danmark A/S
Trianglen 13
6000 Kolding

https://skorstensgaard.dk/

Skorstensgaard er en af landets førende, frie autoværkstedskæder. Siden 2009 har vi serviceret flere hundrede tusind danske personbiler, og 9 ud af 10 af vores kunder siger, at de vil anbefale os til andre. Hos os bevarer du din fabriksgaranti, da vi yder samme høje serviceniveau som mærkeværkstederne.

Virksomheden er grundlagt i 2009 af brødrene Martin og Anders Skorstensgaard, som altid har arbejdet med drift af værksteder – både som selvstændige og som driftsansvarlige på mærkeværksteder. Deres innovative tilgang til processer, deres forståelse for markedet samt deres fokus på kundernes behov er nøglen til virksomhedens succes.

Følg pressemeddelelser fra Skorstensgaard Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Skorstensgaard Danmark A/S

Skorstensgaard med nyt koncept – vind konfirmationskørsel13.3.2023 15:45:15 CET | Pressemeddelelse

I dag ruller den landsdækkende værkstedskæde Skorstensgaard en konkurrence ud til glæde for årets kommende konfirmander og nonfirmander, der lige nu leder med lys og lygte efter smarte køretøjer, der kan få hovederne til at dreje, når de unge skal køres fra kirken. Værkstedskæden stiller nemlig en ekstravagant konfirmandbil på højkant som del i en årligt tilbagevendende konkurrence, de netop har sat i gang.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum