Det Kriminalpræventive RådDet Kriminalpræventive Råd

Skal du være den heldige vinder af et nabohjælpsskilt?

DKR og TrygFonden gør klar til endnu en omgang lodtrækning af 300 gratis skilte. Nabohjælpere kan smide et lod i puljen hele døgnet den 7.marts.

Er du og dine naboer aktive nabohjælpere, og skilter I gerne med det? Så er her et godt tilbud til jer. Den 7.marts kan alle tilmeldte nabohjælpere smide et lod i puljen og deltage i Det Kriminalpræventive Råd og TrygFondens lodtrækning om 300 gratis skilte. Det kan man gøre hele døgnet på nabohjælp.dk, og dagen efter trækker vi vinderne.

Sidste år rundede nabohjælp.dk 250.000 tilmeldinger, og hver eneste måned kommer der 4000 nye til. Aktive nabohjælpere står sammen om at holde et vågent øje med kvarteret og deler deres viden, hvis de ser noget mistænkeligt - det er dem, DKR og TrygFonden gerne vil bakke op om med uddelingen af gratis skilte. Skiltene er gode til at signalere over for tyven, at der bor aktive nabohjælpere på vejen.

Men det kan – på linje med klistermærket på postkassen – ikke stå alene.Og netop derfor er de gratis skilte målrettet områder med aktiv Nabohjælp. Der skal nemlig være handling bag skiltet, for at det virker. Hvis indbrudstyven fornemmer, at der ikke er liv og nysgerrige naboer i området, får et skilt ham ikke til at vende om, fortæller Sarah Risbøl Jacobsen, kommunikationskonsulent i Nabohjælp:

-       Nabohjælp er først og fremmest synlig gennem vores handlinger. Det, tyven frygter mest, er at blive mødt af nysgerrige naboer, som hilser på ham og spørger, om de kan hjælpe med noget. Så er der nemlig risiko for, at han bliver opdaget eller genkendt, når han vender tilbage for at bryde ind i det kvarter, han har udset sig.

For at deltage i lodtrækningen om gratis nabohjælpsskilte skal du:

• Have en profil på nabohjælp.dk og være aktiv nabohjælper.
  • Udfylde en formular på www.nabohjælp.dk/gratisskilte den 7. marts 2018, hvor du også skal oplyse, hvor mange nabohjælpere, I er.
  • Aftale, hvor skiltet skal stå og få placeringen godkendt på forhånd hos din kommune. Den godkendte placering skal oplyses i formularen.
  • Krydse fingre for, at du bliver en af de heldige ;)

Hver husstand kan deltage med 1 lod. Det er muligt at vinde 1 skilt pr. husstand og pr. vej. På den måde får flest muligt glæde af skiltene. Hvis flere brugere deltager fra samme vej øges chancen for at vejen vinder.

Log ind på nabohjælp.dk den 7.marts og læg dit lod på www.nabohjælp.dk/gratisskilte

For yderligere information, kontakt:

Sarah Risbøl Jacobsen, kommunikationskonsulent, Nabohjælp, tlf.: 91 35 76 19 mail: srj@dkr.dk

Om Nabohjælp fra Det Kriminalpræventive Råd og TrygFonden

Med Nabohjælp hjælper du og dine naboer hinanden med at holde øje med hus og lejlighed, bl.a. i ferierne. Nabohjælp er gratis, og du inviterer selv dem, du vil nabohjælpe med. Du kan modtage beskeder fra dit nærområde, hvis nogen har haft indbrud eller oplever mistænkelig adfærd. Aktiv Nabohjælp kan forebygge hvert 5. indbrud. Det Kriminalpræventive Råd og TrygFonden står bag Nabohjælp.