DI Rådgiverne

Seks nye profiler i DI Rådgivernes bestyrelse – tre stærke kvinder træder ind

Hele seks nye bestyrelsesmedlemmer er i dag blevet valgt til bestyrelsen for branchefællesskabet for rådgivervirksomheder i Dansk Industri, DI Rådgiverne. Det er sket i forbindelse med branchefællesskabets årlige konference for medlemmer inklusive generalforsamling. Blandt de nytilkomne findes tre kvindelige profiler, der sammen med den resterende bestyrelse skal sætte kursen for branchefællesskabet.

Kvinder udgør i dag 27 pct. af bestyrelsesmedlemmerne i store danske selskaber viser tal fra en DI undersøgelse – og det tal er også dækkende for rådgiverbranchen. DI Rådgivernes bestyrelse, hvor næsten halvdelen af medlemmerne er kvinder, ligger således med oprustningen betydeligt over gennemsnittet – og det glæder formanden Mette Kynne Frandsen, CEO i Henning Larsen Architects:

- Med vores øgede fokus på bæredygtighed og diversitet i ledelsessammenhæng i den danske rådgiverbranche er det en stor glæde, at vi får tre stærke kvindelige erhvervsprofiler ind i vores bestyrelse. Det har både en stærk signalværdi i forhold til, at vi tager egen medicin i forbindelse med diversitetsdagsordenen, og det fungerer samtidig som inspiration for andre i dansk erhvervsliv, siger Mette Kynne Frandsen, der også understreger faglig diversitet som en vigtig faktor i bestyrelsessammensætningen.

- Diversitet er en vigtig dagsorden, som vi naturligvis også gerne vil have vores brancheorganisation til at afspejle – og det gør den nu med 6 kvindelige bestyrelsesmedlemmer ud af 14 mulige. Samtidig repræsenterer vores bestyrelse også de forskellige rådgiverfagligheder samt vigtige dagsordener som digital transformation, grøn omstilling mm., siger Mette Kynne Frandsen.

De seks nye bestyrelsesmedlemmer kommer fra forskellige typer af rådgiverfagligheder:

• Berit Didriksen fra Epinion
  • Jeanette Hansen fra 3XN
  • Nada Maria El-Tal fra Implement
  • Michael Bindseil fra COWI
  • Torben Bender fra Ernst & Young
  • Tom Kári Kristjánsson fra Plesner

Efter konstitueringen den 24. oktober ser den samlede bestyrelse i DI Rådgiverne således ud:

• Adm. direktør Mette Kynne Frandsen, Henning Larsen Architects A/S (formand)
  • CEO Jeanette Hansen fra 3XN Copenhagen A/S
  • Partner Nada Maria El-Tal fra Implement Consulting Group P/S
  • CEO Berit Didriksen, Epinion P/S
  • Adm. direktør Asbjørn Haugstrup, Radius Kommunikation A/S
  • Managing Director Ib Enevoldsen, Rambøll Danmark A/S
  • Teknisk direktør Juan Farré, FORCE Technology A/S
  • Managing PartnerTom Kári Kristjánsson, Plesner Advokatpartnerselskab P/S
  • CEO Mads Møller, Nordiq Group A/S
  • Executive Vice President Michael Bindseil, COWI A/S
  • CEO og partner Mari Randsborg, e-Types A/S
  • Managing Partner Torben Bender, Ernst & Young A/S
  • Country Managing Director Philip Wiig, Accenture Denmark A/S
  • Executive Partner Pia Rybenfeldt, IBM Danmark A/S

Kort profilbeskrivelse af de seks nye bestyrelsesmedlemmer af DI Rådgiverne:

Berit Didriksen, CEO, Epinion P/S

Berit Didriksen har solid erfaring med kommerciel forretningsudvikling og procesoptimering, blandt andet i hendes tidligere rolle som kontorchef i Finansministeriet samt som Vice President i smykkevirksomheden Pandora. Berit er uddannet Cand.scient.pol fra Aarhus Universitet og har også en MBA fra CBS.

Jeanette Hansen, Senior Partner & CEO, 3XN A/S

Jeanette Hansen har været ansat hos 3XN siden 2004, hvor hun har arbejdet som sagsarkitekt og projektleder på flere af tegnestuens større og komplekse erhvervsbyggerier. Jeanette er uddannet ved Kunstakademiets Arkitektskole i København, og har siden 2005 været CEO i 3XN.

Michael Bindseil, Executive Vice President, Business Line Denmark, COWI A/S

Michael Bindseil har været ansat i COWI i 28 år, hvor han står i spidsen for godt 2500 ingeniører, miljøeksperter og økonomer m.fl. Han har været leder for store projekter som Metro Cityringen i København, Malmø Citytunnel og Doha Metro i Qatar. Michael er uddannet civilingeniør fra DTU.

Nada Maria El-Tal, Partner, Implement Consulting Group P/S

Nada  Maria El-Tal har omfattende erfaring indenfor Organisational Change Management og organisatorisk udvikling, og har arbejdet bredt med forskellige IT organisationer gennem sin karriere. Hun har fungeret som ekstern lektor på både Copenhagen Business School og Aarhus School of Business, og holder selv en kandidatgrad i Business Administration and Information Science fra Aarhus Universitet.

Tom Kári Kristjánsson, Managing Partner og Advokat (H), Plesner Advokatpartnerselskab

Tom Kári Kristjánsson har siden 2014 været Managing Partner i Plesner. Han beskæftiger sig med sager om skatter og afgifter, herunder moms, told og punktafgifter, og har omfattende erfaring med førelse af sager om rådgiver- og ledelsesansvar, ligesom han løbende fører et stort antal skatte- og afgiftsstraffesager. Tom er uddannet jurist fra Aarhus Universitet.

Torben Bender, CEO, Ernst & Young P/S

Torben Bender har en bred faglig og professionel baggrund som revisor for en række store private og offentlige virksomheder og som betroet rådgiver, bl.a. i forbindelse med køb og salg af virksomheder, børsnoteringer mv. Torben er uddannet cand.merc.aud. fra CBS og er Statsautoriseret revisor.

Kontakter

For yderligere oplysninger kontakt venligst branchedirektør Henriette Søltoft, DI Rådgiverne, hes@di.dk, tlf.: 2088 3919 eller pressekoordinator Lars Bøgeskov, larb@di.dk, tlf.: 22363138

Information om DI Rådgiverne

DI Rådgiverne