Scape indtager Motek med helt ny identitet

Når Scape fra den 7. til den 10. oktober præsenterer det fynske firmas løsninger inden for Bin-Picking på Motek-messen i Stuttgart, bliver det med en helt ny visuel identitet, der er gennemarbejdet ned til mindste detalje.

Strømlinet, old school, moderne. Det er ikke ligegyldigt, hvordan man tager sig ud – heller ikke for et firma fra Odense, der laver avancerede robotløsninger til produktionsmiljøer. Netop derfor har Scape fået designet en helt ny visuel identitet på alle platforme for at understøtte firmaetssjæl, kernekompetencer og position.

»Set i lyset af vores historie og ikke mindst i lyset af alle de store tiltag, der er sket gennem det sidste år, har Scape brug for en skarp visuel identitet, der kan understøtte vores markedslederposition og danne grundlaget for klare budskaber,« siger Marketing Manager John Espensen.

»Den visuelle identitet er altid vigtig – lige meget om man som os eksporterer meget eller ej. For Scape er det væsentlig, at den visuelle identitet udtrykker sjælen i virksomheden

og understøtter, at vores løsning er det sikre valg og, at vi besidder erfaringen og softwaren til at lave komplette, fleksible, standardiserede løsninger, der altid virker,« fortæller han.

Og hvilket bedre sted at vise sit nye udseende frem end på Motek-messen i Stuttgart, hvor der kommer masser af gæster, der kan opleve SCAPE Bin-Pickere i ny indpakning.

Motek er er verdens førende event inden for produktion- og montage- automatisering, fodringsteknologi og håndteringsteknologi. Fagmessen har over 1000 udstillere og intet mindre end ca. 40.000 besøgende i løbet af de dage messen varer.

Scape har tidligere deltaget på Motek, og ser frem til at møde en masse eksisterende og potentielle kunder. »Vi er meget opmærksomme på at deltage på messer i Tyskland, da det er vores klart største marked i Europa. På sådan en messe, kan vi få de rigtige folk i tale og fortælle om vores teknologi, der sikrer markedets bedste Bin-Picking stabilitet med 99,99%. Vi kan forklare grundigt, hvor unikt det er at have en robotløsning , som kan det. Kurt Nielsen fra Teknologisk Institut har sagt det meget præcist: ”Det er vigtigt at forstå, at det er uforholdsmæssigt meget nemmere at lave en robot, der kan udføre en opgave til 80 pct., end en robot, der er 100 pct. fejlfri.” Det er et af de budskaber, vi gerne vil uddybe, fortæller John Espensen.

John Espensen
je@scapetechnologies.com

Ny Banegårdsgade 55, 4 sal.

+45 70 27 08 72http://www.grouleff.it/

Om Scape

Scape Technologies er en fokuseret dansk robotteknologisk virksomhed, der har udviklet en unik Bin-Picking løsning – SCAPE Bin-Picker – som sælges til produktionsvirksomheder – primært i bilindustrien.

Selskabet udvikler og leverer en avanceret robotic random bin-picking løsning, der integrerer gribeenheder, sensorer, kameraer og egenudviklet software til hurtig, driftssikker og præcis opsamling, kontrol og placering af delkomponenter og emner, som leveres ustruktureret i kasser – deraf begrebet Bin-Picking.

SCAPE-navnet er en forkortelse af ”Smart Classifier and Pose Estimation”, som anvendes i Selskabets avancerede bin-picking løsning.

Selskabets løsning er målrettet automatiseringsmarkedet inden for en række forskellige industrier og anvendelsesområder, hvor emner skal opsamles fra paller inden den næste proces, såsom samling af halvfabrikata, emnelevering til maskiner, kvalitetskontrol og pakning.

Den samlede løsning består af en egenudviklet softwarepakke ”SCAPE Bin-Picking Software Suite,” specialdesignede robotgribere, scannere og kamerasystemer, der kan anvendes på seks-aksede standard industrirobotter samt en række tilhørende services og konsulentydelser.

Selskabets kunder omfatter en lang række større og kendte internationale produktionsvirksomheder.

Selskabet drives af et stærkt team med erfaring fra nystartede teknologivirksomheder, forskningspositioner inden for produktionsteknologi samt internationale virksomheder og har fokus på at gøre SCAPE Bin-Pickeren enklere at sælge, konfigurere, installere og anvende for fuldt ud at kunne udnytte markedspotentialet og skalere salget ved hjælp af en bredere distributionskanal.

Scape Technologies er noteret på Nasdaq First North Growth Market:

OnRobot præsenterer lillebror til prisbelønnet gekkogriber20.2.2020 11:39:48 CETAktuelt

​OnRobot, en globalt førende virksomhed indenfor værktøj til robotarme, har lanceret en kompakt enkeltpude-version af sin innovative gripper Gecko, der i modsætning til alle andre typer grippere med sine klæbende egenskaber kan opsamle emner den at efterlade mærker. Det eliminerer den behovet for et ekstra rengøringstrin i fremstillingsprocessen, hvilket sparer tid og giver forbedret kapacitet. Og ligesom dens større søskende kan Gecko Single Pad uden problemer håndtere selv perforerede arbejdsemner såsom printplader, aluminiumsnet eller toppakninger. Her kommer almindelige trykluftsløsninger til kort.

Nu køber Kina robotter fra Danmark til at bekæmpe coronavirus 19.2.2020 12:41:41 CETNyhed

Som et nyt og kraftfuldt våben mod spredningen af corona-virussen vælger kinesiske hospitaler nu unik dansk robotteknologi fra UVD Robots. Ved en ceremoni i Odense tidligere i dag underskrev Sunay Healthcare Supply en aftale om leverance af den prisbelønnede danske robot til hospitaler i Kina. Med ultraviolet lys kan den danske robot ubemandet desinficere og dræbe virus og bakterier. Dermed kan den danske opfindelse bidrage effektivt til at begrænse spredningen af coronavirus, uden at udsætte hospitalspersonale for smittefare.

Blue Ocean Robotics kåret som vækstkomet i Europas tech-industri19.2.2020 06:00:00 CETAktuelt

Tre succesfulde danske teknologivirksomheder stikker op i mængden blandt Europas tusindvis af teknologivirksomheder. Det er Blue Ocean Robotics i Odense samt Peakon og Pleo. De udmærker sig ved at have præsteret en stejl vækst og ved at være ”super-skalerbare”, så potentialet for meget mere vækst i den grad er til stede. Topvirksomhederne er udvalgt på baggrund af objektive vækstparametre, hvorefter en dommerkomite bestående af 25 topledere fra internationale investeringsfonde har vurderet hvert selskab nøje.

Arbejdsmiljøløft: Mobile robotter gør arbejdspladsen mere sikker17.2.2020 05:30:00 CETNyhed

På mange arbejdspladser i industrien færdes medarbejdere blandt trucks og anden tung trafik, der kører rundt på fabriksarealerne. 72 procent af lederne i industrien betegner risikoen for sammenstød og påkørsler som en stor udfordring og bekymring i hverdagen. Et flertal af arbejdsgiverne ser nu selvkørende mobile robotter som en middel til at højne sikkerheden for industriens medarbejdere. Det viser en ny analyse foretaget blandt 117 virksomhedsledere inden for industri, grossist- og logistikvirksomheder.

ICM effektiviserer lagerlogistikken med mobile robotter7.2.2020 13:56:01 CETAktuelt

Det rette værktøj til opgaven. Det er filosofien bag den måde, grossistvirksomheden ICM har designet hele sit logistikflow på. På højlageret i Odense kører bemandede trucks sig nu mellem 12 meter høje og smalle reoler med paller, som mobile MiR-robotter leverer i en lind strøm. I varemodtagelsenløser erfarne logistikmedarbejdere de komplekse opgaver, altimens de holder robotterne beskæftigede med transportopgaver. Den automatiserede palletransport har frigjort 40 timer om ugen, som de ansatte kan bruge på mere komplekse og værdiskabende opgaver. ICM er det første logistikcenter i Danmark, der har automatiseret med mobile robotter.