Scape indtager Motek med helt ny identitet

Når Scape fra den 7. til den 10. oktober præsenterer det fynske firmas løsninger inden for Bin-Picking på Motek-messen i Stuttgart, bliver det med en helt ny visuel identitet, der er gennemarbejdet ned til mindste detalje.

Strømlinet, old school, moderne. Det er ikke ligegyldigt, hvordan man tager sig ud – heller ikke for et firma fra Odense, der laver avancerede robotløsninger til produktionsmiljøer. Netop derfor har Scape fået designet en helt ny visuel identitet på alle platforme for at understøtte firmaetssjæl, kernekompetencer og position.

»Set i lyset af vores historie og ikke mindst i lyset af alle de store tiltag, der er sket gennem det sidste år, har Scape brug for en skarp visuel identitet, der kan understøtte vores markedslederposition og danne grundlaget for klare budskaber,« siger Marketing Manager John Espensen.

»Den visuelle identitet er altid vigtig – lige meget om man som os eksporterer meget eller ej. For Scape er det væsentlig, at den visuelle identitet udtrykker sjælen i virksomheden

og understøtter, at vores løsning er det sikre valg og, at vi besidder erfaringen og softwaren til at lave komplette, fleksible, standardiserede løsninger, der altid virker,« fortæller han.

Og hvilket bedre sted at vise sit nye udseende frem end på Motek-messen i Stuttgart, hvor der kommer masser af gæster, der kan opleve SCAPE Bin-Pickere i ny indpakning.

Motek er er verdens førende event inden for produktion- og montage- automatisering, fodringsteknologi og håndteringsteknologi. Fagmessen har over 1000 udstillere og intet mindre end ca. 40.000 besøgende i løbet af de dage messen varer.

Scape har tidligere deltaget på Motek, og ser frem til at møde en masse eksisterende og potentielle kunder. »Vi er meget opmærksomme på at deltage på messer i Tyskland, da det er vores klart største marked i Europa. På sådan en messe, kan vi få de rigtige folk i tale og fortælle om vores teknologi, der sikrer markedets bedste Bin-Picking stabilitet med 99,99%. Vi kan forklare grundigt, hvor unikt det er at have en robotløsning , som kan det. Kurt Nielsen fra Teknologisk Institut har sagt det meget præcist: ”Det er vigtigt at forstå, at det er uforholdsmæssigt meget nemmere at lave en robot, der kan udføre en opgave til 80 pct., end en robot, der er 100 pct. fejlfri.” Det er et af de budskaber, vi gerne vil uddybe, fortæller John Espensen.

John Espensen
je@scapetechnologies.com

Ny Banegårdsgade 55, 4 sal.

+45 70 27 08 72http://www.grouleff.it/

Om Scape

Scape Technologies er en fokuseret dansk robotteknologisk virksomhed, der har udviklet en unik Bin-Picking løsning – SCAPE Bin-Picker – som sælges til produktionsvirksomheder – primært i bilindustrien.

Selskabet udvikler og leverer en avanceret robotic random bin-picking løsning, der integrerer gribeenheder, sensorer, kameraer og egenudviklet software til hurtig, driftssikker og præcis opsamling, kontrol og placering af delkomponenter og emner, som leveres ustruktureret i kasser – deraf begrebet Bin-Picking.

SCAPE-navnet er en forkortelse af ”Smart Classifier and Pose Estimation”, som anvendes i Selskabets avancerede bin-picking løsning.

Selskabets løsning er målrettet automatiseringsmarkedet inden for en række forskellige industrier og anvendelsesområder, hvor emner skal opsamles fra paller inden den næste proces, såsom samling af halvfabrikata, emnelevering til maskiner, kvalitetskontrol og pakning.

Den samlede løsning består af en egenudviklet softwarepakke ”SCAPE Bin-Picking Software Suite,” specialdesignede robotgribere, scannere og kamerasystemer, der kan anvendes på seks-aksede standard industrirobotter samt en række tilhørende services og konsulentydelser.

Selskabets kunder omfatter en lang række større og kendte internationale produktionsvirksomheder.

Selskabet drives af et stærkt team med erfaring fra nystartede teknologivirksomheder, forskningspositioner inden for produktionsteknologi samt internationale virksomheder og har fokus på at gøre SCAPE Bin-Pickeren enklere at sælge, konfigurere, installere og anvende for fuldt ud at kunne udnytte markedspotentialet og skalere salget ved hjælp af en bredere distributionskanal.

Scape Technologies er noteret på Nasdaq First North Growth Market:

Nytt rekordsalg av samarbeidende roboter avslører økende etterspørsel etter gripeverktøy1.10.2019 12:23:07 CESTNyhed

Med en vekst på 23 prosent i årlige installeringer av samarbeidende roboter (collaborative robots = «cobots») fra 2017 til 2018 viser den nye World Robotics Report, utgitt av International Federation of Robotics, en enorm etterspørsel etter gripeverktøy (EoAT). I 2018 ble nesten 14000 nye cobot-armer installert. Hvis denne økningen fortsetter, vil dette tallet doble seg på omtrent tre år, som vil bli en enestående markedsmulighet OnRobot står klar til å gripe. I rapporten er Norge langt nede på verdensbasis når det gjelder robottetthet.

Ny rekordförsäljning av samarbetande robotar avslöjar ökad efterfrågan på robotverktyg – Sverige är fortfarande nummer fem i världen1.10.2019 12:22:20 CESTNyhed

Med en årlig tillväxt på 23 procent för installationer av samarbetande robotar (s.k. cobots) från 2017 till 2018 visar den nya World Robotics-rapporten, som publiceras av International Federation of Robotics (internationella robotsamfundet), en enorm efterfrågan på robotverktyg (EoAT). Under 2018 installerades nästan 14 000 nya cobot-armar. Om denna ökning fortsätter kommer den siffran att fördubblas på uppskattningsvis tre år, vilket ger ett aldrig tidigare skådat tillfälle på EoAT-marknaden, som OnRobot är redo att möta. I rapporten behåller Sverige sin plats som nummer fem i världen beträffande robottäthet.

Hospital i Aalborg vinder robot-pris for unik blodprøveautomation1.10.2019 09:32:45 CESTNyhed

Aalborg Universitetshospital kan nu bryste sig af at have den suverænt bedste robot- og automatiseringsløsning. DIRA Automatiseringsprisen 2019 går i år til Klinisk Biokemisk Afdeling på Aalborg Universitetshospital for en opfindelse, hospitalet har udviklet i tæt parløb med teknologivirksomhederne Intelligent Systems og LT Automation. De største vindere er faktisk patienter og medarbejdere, der med robotløsningen har fået en løsning, som højner patientsikkerheden og forbedrer arbejdsmiljøet.

ROEQ lancerer verdens mest præcise docking-station på Pack Expo 20191.10.2019 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Den nye docking-stations gentagelsesnøjagtighed på ± 1 mm sikrer præcis levering af produkter og paller. Emnerne transporteres af de autonome mobile robotter fra Mobile Industrial Robots, som er udstyret med ROEQs vognløsning. Pack Expo er også den første chance for at se ROEQs nye TR1000 Top Roller live - et unikt nyt transport-topmodul til MiR1000, den største model fra Mobile Industrial Robots med op til 1000 kilo nyttelast.