SCAPE Easy-Picker kan nu købes gennem Universal Robots’ globale netværk af forhandlere og integratorer

I september lancerede Scape Technologies SCAPE Easy-Picker, der er en ny brugervenlig bin-picking løsning, der gør det nemt og rentabelt for små og mellemstore virksomheder at investere i automatisering og dermed frigøre mandetimer, der kan bruges på værdiskabende og mere komplekse opgaver. Den nye SCAPE Easy-Picker løsning er nu certificeret af Universal Robots, som en UR+ standard.

Det er en blåstempling at få en plads på hylderne i Universal Robots' virtuelle showroom. Der er skrappe krav til kvaliteten af det, som bliver præsenteret for på UR+. Blandt andet skal produkterne leve op til høje kriterier for brugervenlighed.

SCAPE Easy-Picker kan med den nye certificering nu også findes på den førende cobot-produktplatform UR+, der hjælper med at løse automatiseringsudfordringer. SCAPE Easy-Picker løsningen får dermed adgang til Universal Robots distributionsnetværk, som tæller mere end 400 forhandlere og integratorer på globalt plan.

Som UR+ Development Support Manager i Universal Robots er Ebbe Fuglsang involveret i den grundige validering, der sker af produkter, der kommer igennem nåleøjet til UR+platformen.

”Det er en blåstempling at få en plads på hylderne i vores virtuelle showroom. Vi stiller skrappe krav til kvaliteten af det, som bliver præsenteret for på UR+. Blandt andet skal produkterne leve op til vores høje kriterier for brugervenlighed. SCAPE Easy-Picker er også blevet en del af vores nye komplette applikations-kits til automatisering af materialehåndtering. Her har vi gjort det enkelt for kunderne at vælge en komplet og gennemprøvet løsning bestående af forskellige komponenter fra UR+platformen. Vi har strømlinet processen, så både begyndere og eksperter kan komme hurtigere i mål”, siger Ebbe Fuglsang fra Universal Robots.

Høj brugervenlighed og en attraktiv pris

”Vi er glade for nu at kunne give mange flere virksomheder adgang til brugervenlig automatiseret bin-picking gennem Universal Robots”, siger Søren Bøving-Andersen, CEO i Scape Technologies. ”Med UR+ certificeringen hos Universal Robots positionerer SCAPE Easy-Picker sig, som en brugervenlig ”Plug & Pick” løsning. Det er et vigtig skridt i udbredelsen af vore driftssikre og brugervenlige bin-picking løsninger. Vi bliver repræsenteret gennem et globalt distributionsnetværk, som får mulighed for at sælge markedets mest driftssikre bin-picking løsning, til små og mellemstore virksomheder, der vil automatisere pluk af selv mindre stykserier. Den komplette løsning koster kun en brøkdel af de øvrige løsninger på markedet. Vejledende pris er ca. 70.000 kroner (excl. robot), og SCAPE Easy-Picker kan naturligvis opgraderes til SCAPE Mini-Picker eller vores endnu mere fleksible løsninger, såfremt behovet vokser. Dermed tilbyder vi slutkunderne en beskyttet investering”, afslutter Søren Bøving-Andersen.

SCAPE Easy-Picker sætter nye standarder for såkaldte Pick & Place og Bin-Picking løsninger, der kombinerer SCAPE løsningernes velkendte robusthed med enkelhed. Brugeren skal blot scanne de emner, der skal plukkes. Herefter guides brugeren trin for trin, ved hjælp af den brugervenlige software til at løse automationsopgaven. Der kræves ingen programmeringserfaring eller andet kendskab til bin-picking.

Opgaver, der er oplagte til SCAPE Easy-Picker, er simpel pakning eller pluk af emner, der ligger struktureret på en palle lag på lag. Men løsningen giver også mulighed for pluk af emner der ligger ustruktureret i kasser. Opsætning og installation af løsningen er designet med inspiration fra brugervenlige apps til mobiltelefoner og tablets.

Om Scape Technologies

Scape Technologies, stiftet i 2004, er en fokuseret robotteknologisk virksomhed, der har udviklet en unik patenteret teknologi til at plukke dele, kendt som SCAPE Bin-Picker systemet. SCAPE Bin-Picker systemerne sælges i samarbejde med systemintegratorer, der har ansvar for at opbygge og indkøre systemerne i kundernes produktionsapparat. SCAPE Bin-Picker systemerne leveres blandt andet til én af verdens sværeste industrier; bilindustrien, herunder Ford, Nissan og BMW. Bin-picking-teknologien fra Scape anvendes også i en række andre industrier, herunder møbel-, metal og hårde hvidevareindustrien. I forbindelse med indkøring af avancerede SCAPE Bin-Picker systemer leverer selskabet en række betalte services, der sikrer SCAPE systemets høje kvalitet og driftssikkerhed. Scape Technologies har bl.a. kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Frankrig og Kina.

Scape Technologies tilbyder en komplet løsning med fuldt integrerede komponenter og softwaremoduler, der tilsammen skaber en sammenhængende og effektiv løsning, som kan kobles direkte sammen med de førende seksaksede robotmærker, der anvendes i industrien – som for eksempel ABB, Fanuc, Kawasaki, KUKA, Universal Robots med flere.

Scape Technologies A/S aktier er optaget til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark

Links:

Læs mere om SCAPE Easy-Picker her.

Læs mere on SCAPE Easy-Picker på UR+ platformen her

Digitale mikroskoper effektiviserer på nye måder i fremstillingsindustrien 5.2.2021 11:58:24 CETPressemeddelelse

Den danske mikroskop-producent TAGARNO optimerer i flere og flere industrier med sine fleksible digitale mikroskoper. Fødevareproducenter bruger dem til at fjerne reklamationer og højne kvalitet. En frøproducent løser arbejdsmiljøproblemer. En elektronikproducent imødegår store afstande mellem fabrikker. Laboratorier mindsker risiko for smittespredning. I år gør TAGARNO det let for flere at komme i gang med digitale mikroskoper ved at tilbyde et mikroskop på abonnement frem for køb.

Turf Tank får 80 mio. kr. som brændstof til robotfirmaets internationale vækstraket2.2.2021 08:30:00 CETNyhed

EKF Danmarks Eksportkredit, Danske Bank og Vækstfonden engagerer sig solidt i den nordjyske robotsucces Turf Tank. 80 friske millioner kroner fra de tre parter samt de eksisterende ejere skal sikre, at Turf Tanks produktion af opstregningsrobotter kan holde trit med efterspørgslen. Robotterne bliver nemlig i stigende grad lejet frem for købt af kunderne. På trods af en sportsverden ramt af global pandemi, realiserede Turf Tank i 2020 en fordobling i solgte robotter sammenlignet med året før. Nu skal der gøres klar til fremtiden.

Robotløsning fra KEN HYGIENE SYSTEMS gør jobbet i sterilcentralen sundere6.1.2021 15:50:00 CETPressemeddelelse

Arbejdsmiljøet på sterilcentraler overalt i verden er fysisk belastende. For kroppen er det tungt og tidskrævende arbejde at skubbe vogne rundt og løfte racks med hospitalsinstrumenter ind og ud af desinficerende opvaskemaskiner. Medmindre de opslidende opgaver bliver automatiseret, så robotterne tager slæbet. Det har KEN HYGIENE SYSTEMS som de første i verden gjort. Virksomheden har opfundet løsningen AL10, som integrerer transportrobotter fra Mobile Industrial Robots i logistikken på en sterilcentral. Den patenterede løsning rammer plet på verdensmarkedet, fordi den imødegår en hel stribe udfordringer i sundhedssektoren: Pladsproblemer, støj, ensidigt gentaget arbejde, øget tidspres og travlhed i samfund med et stigende andel ældre.

15 lovende robotselskaber inviterer nye investorer ombord ved event i Europas robothovedstad3.12.2020 13:30:44 CETPressemeddelelse

Nye investorer får nu mulighed for at blive medejere af stærke robotteknologier, udviklet af 15 forskellige robotvirksomheder fra Danmark, Spanien, Schweiz, Polen, Sverige, Norge og Israel. Startups i robothovedstaden i Europa, Odense, har på blot 5 år tiltrukket mere end seks milliarder risikovillige kroner. I år får de lokale danske robotiværksættere selskab af virksomheder fra RobotUnion Super Stars; Der er tale om finalister fra det paneuropæiske robotaccelerationsprogram. Målet med Odense Investor Summit er matchmaking mellem cremen af kapitalsøgende danske iværksættere mødes og internationale topinvestorer på udkig efter det næste robot-guldæg. Sponsor for begivenheden er Vækstfonden, den danske stats investeringsfond.