SCAPE Easy-Picker kan nu købes gennem Universal Robots’ globale netværk af forhandlere og integratorer

I september lancerede Scape Technologies SCAPE Easy-Picker, der er en ny brugervenlig bin-picking løsning, der gør det nemt og rentabelt for små og mellemstore virksomheder at investere i automatisering og dermed frigøre mandetimer, der kan bruges på værdiskabende og mere komplekse opgaver. Den nye SCAPE Easy-Picker løsning er nu certificeret af Universal Robots, som en UR+ standard.

Det er en blåstempling at få en plads på hylderne i Universal Robots' virtuelle showroom. Der er skrappe krav til kvaliteten af det, som bliver præsenteret for på UR+. Blandt andet skal produkterne leve op til høje kriterier for brugervenlighed.

SCAPE Easy-Picker kan med den nye certificering nu også findes på den førende cobot-produktplatform UR+, der hjælper med at løse automatiseringsudfordringer. SCAPE Easy-Picker løsningen får dermed adgang til Universal Robots distributionsnetværk, som tæller mere end 400 forhandlere og integratorer på globalt plan.

Som UR+ Development Support Manager i Universal Robots er Ebbe Fuglsang involveret i den grundige validering, der sker af produkter, der kommer igennem nåleøjet til UR+platformen.

”Det er en blåstempling at få en plads på hylderne i vores virtuelle showroom. Vi stiller skrappe krav til kvaliteten af det, som bliver præsenteret for på UR+. Blandt andet skal produkterne leve op til vores høje kriterier for brugervenlighed. SCAPE Easy-Picker er også blevet en del af vores nye komplette applikations-kits til automatisering af materialehåndtering. Her har vi gjort det enkelt for kunderne at vælge en komplet og gennemprøvet løsning bestående af forskellige komponenter fra UR+platformen. Vi har strømlinet processen, så både begyndere og eksperter kan komme hurtigere i mål”, siger Ebbe Fuglsang fra Universal Robots.

Høj brugervenlighed og en attraktiv pris

”Vi er glade for nu at kunne give mange flere virksomheder adgang til brugervenlig automatiseret bin-picking gennem Universal Robots”, siger Søren Bøving-Andersen, CEO i Scape Technologies. ”Med UR+ certificeringen hos Universal Robots positionerer SCAPE Easy-Picker sig, som en brugervenlig ”Plug & Pick” løsning. Det er et vigtig skridt i udbredelsen af vore driftssikre og brugervenlige bin-picking løsninger. Vi bliver repræsenteret gennem et globalt distributionsnetværk, som får mulighed for at sælge markedets mest driftssikre bin-picking løsning, til små og mellemstore virksomheder, der vil automatisere pluk af selv mindre stykserier. Den komplette løsning koster kun en brøkdel af de øvrige løsninger på markedet. Vejledende pris er ca. 70.000 kroner (excl. robot), og SCAPE Easy-Picker kan naturligvis opgraderes til SCAPE Mini-Picker eller vores endnu mere fleksible løsninger, såfremt behovet vokser. Dermed tilbyder vi slutkunderne en beskyttet investering”, afslutter Søren Bøving-Andersen.

SCAPE Easy-Picker sætter nye standarder for såkaldte Pick & Place og Bin-Picking løsninger, der kombinerer SCAPE løsningernes velkendte robusthed med enkelhed. Brugeren skal blot scanne de emner, der skal plukkes. Herefter guides brugeren trin for trin, ved hjælp af den brugervenlige software til at løse automationsopgaven. Der kræves ingen programmeringserfaring eller andet kendskab til bin-picking.

Opgaver, der er oplagte til SCAPE Easy-Picker, er simpel pakning eller pluk af emner, der ligger struktureret på en palle lag på lag. Men løsningen giver også mulighed for pluk af emner der ligger ustruktureret i kasser. Opsætning og installation af løsningen er designet med inspiration fra brugervenlige apps til mobiltelefoner og tablets.

Om Scape Technologies

Scape Technologies, stiftet i 2004, er en fokuseret robotteknologisk virksomhed, der har udviklet en unik patenteret teknologi til at plukke dele, kendt som SCAPE Bin-Picker systemet. SCAPE Bin-Picker systemerne sælges i samarbejde med systemintegratorer, der har ansvar for at opbygge og indkøre systemerne i kundernes produktionsapparat. SCAPE Bin-Picker systemerne leveres blandt andet til én af verdens sværeste industrier; bilindustrien, herunder Ford, Nissan og BMW. Bin-picking-teknologien fra Scape anvendes også i en række andre industrier, herunder møbel-, metal og hårde hvidevareindustrien. I forbindelse med indkøring af avancerede SCAPE Bin-Picker systemer leverer selskabet en række betalte services, der sikrer SCAPE systemets høje kvalitet og driftssikkerhed. Scape Technologies har bl.a. kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Frankrig og Kina.

Scape Technologies tilbyder en komplet løsning med fuldt integrerede komponenter og softwaremoduler, der tilsammen skaber en sammenhængende og effektiv løsning, som kan kobles direkte sammen med de førende seksaksede robotmærker, der anvendes i industrien – som for eksempel ABB, Fanuc, Kawasaki, KUKA, Universal Robots med flere.

Scape Technologies A/S aktier er optaget til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark

Links:

Læs mere om SCAPE Easy-Picker her.

Læs mere on SCAPE Easy-Picker på UR+ platformen her

Strengthen your bottom line – it is now very worthwhile for SMBs to automate manual picking of parts or components in boxes and bins22.9.2020 07:00:00 CESTPress release

Scape Technologies’ solutions are no longer mainly suited for large industrial enterprises. A new user friendly bin-picker is now introduced by Scape, making it both simple and affordable for everyone to increase productivity. Additionally the physical work environment is greatly improved for the manual workforce. All at a very affordable and economically viable price for small enterprises without prior automation experience. The new SCAPE Easy-Picker releases valuable man-hours from picking parts out of boxes – time much better utilized in complex and value creating tasks.

Styrk bundlinjen - nu kan det betale sig for SMV’er at automatisere manuelle pluk af emner i kasser22.9.2020 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Scape Technologies’ løsninger er ikke forbeholdt store industrivirksomheder. Scape lancerer nu en ny brugervenlig bin-picker, der gør det nemt at øge produktiviteten og samtidig forbedre medarbejdernes fysiske arbejdsmiljø til en pris, der også gør det rentabelt for små virksomheder og virksomheder uden automatiseringserfaring. Nyskabelsen SCAPE Easy-Picker frigør mandetimer brugt på manuelle pluk af emner i kasser; tid som i stedet kan bruges på mere komplekse og værdiskabende opgaver.

Danmarks største automationshus køber Blaaholms serviceafdeling11.9.2020 08:57:25 CESTPressemeddelelse

Automationshuset BILA A/S i Nykøbing Mors overtager serviceafdelingen hos automationsvirksomheden Blaaholm med hovedkontor i Esbjerg. Med opkøbet styrker BILA sin position inden for service & support på automatiseret produktionsudstyr, og planen er at etablere et lokalt kontor i Varde til servicering af Blaaholms nuværende kunder og BILAs kunder i Syddanmark. Opkøbet er et godt match til BILAs ekspansion inden for global service, ligesom der er god synergi med BILAs eksisterende Wind Solutions division.

Ekspansion: BILA køber REO-PACK8.9.2020 07:00:00 CESTNyhed

Danmarks største automationshus bliver endnu større og endnu stærkere inden for automationsprodukter. Med opkøbet af Danmarks største specialfabrik af strækfoliemaskiner i Mariager kan BILA nu tilbyde industrikunder i ind- og udland en komplet automationsløsning pakning, palletering og til slutfoliering og labeling af pallen. REO-PACKs strækfilmviklere og etiketteringsløsninger fuldender hermed paletten i BILA Group. Opkøbet er et led i den internationale ekspansion, BILA er i fuld gang med i Europa og USA.

Odense rykker topevent helt tæt på Europas robotinvestorer3.9.2020 12:02:00 CESTNyhed

Startups i Danmarks robothovedstad Odense har på blot 5 år tiltrukket sammenlagt 6 milliarder risikovillige kroner. Det vækker international opsigt, og derfor rykker det stærke danske matchmaking-event Odense Investor Summit i 2020 til Europas største robotmesse, Automatica i München. Her vil Odense Investor Summit bygge bro mellem cremen af kapitalsøgende danske iværksættere og internationale topinvestorer på udkig efter det næste robot-guldæg. Nu kan de danske iværksættere ansøge om at pitche på Automatica.

Robotindustriens næste milliardfirma hyrer investor som CEO27.8.2020 08:36:45 CESTPressemeddelelse

Når ordreforespørgsler pibler ind fra industrien i Indien, USA, Kina og Europa, så vokser kravene til skalering af virksomheden på tilsvarende stejlt. Derfor tiltræder en kommercielt stærk international profil nu i robotfirmaet Cobot Lift. Slagelsefirmaets investor, Henrik Elm Gulløv bliver ny CEO i virksomheden og bidrager dermed med erfaring fra en karriere på alle kontinenter som tidligere leder i Shell-koncernen. Samtidig fordobles firmaets stab, mens stifter og medejer Flemming Truelsen Bischoff kan fokusere fuldt ud på Cobot Lifts teknologi.