Halo. agency

Savner erhvervsrejsende børnene eller hunden mest?

Hvad savner hele verdens erhvervsrejsende mest, når de er væk fra hjemmet? Er det partneren, børnene eller kæledyret eller måske noget helt andet? Ny undersøgelse fra Egencia, erhvervsrejseselskabet i Expedia-koncernen, giver indblik i de rejsendes præferencer…

Hund ligger på seng

Ifølge den verdensomspændende undersøgelse foretaget af Northstar, savner halvdelen af de adspurgte på verdensplan deres partner mest, mens 36% savner deres barn eller børn mest. Kun cirka en tredjedel af alle deltagere i undersøgelsen nævner, at det er deres egen seng de savner mest, når de er på erhvervsrejse, mens andelen af adspurgte, der savner deres kæledyr mest, er helt nede på 16%. Martin Thorborg, dansk iværksætter og entreprenør, kan som hyppig erhvervsrejsende nikke genkendende til flere af tendenserne fra undersøgelsen. Han fortæller:

”Som så mange andre savner jeg min kæreste og mine børn. Selv på forretningsrejser vil der være nogle timer, hvor man har mulighed for at gå for sig selv og opleve den by man nu befinder sig i. Dér savner jeg min familie mest, fordi jeg selvfølgelig gerne vil dele mine oplevelser med dem”.

Andre bekvemmeligheder er også svære at erstatte når man er på farten, tilføjer Martin Thorborg og uddyber: ”Den skandinaviske seng, som vi kender den med ordentlige dyner og puder, er ikke sådan lige til at finde mange steder i udlandet. Jeg forsøger dog alligevel at gøre enhver rejse så behagelig for mig selv som muligt”.

Også Sys Hansen, administrerende direktør i Egencia Danmark, kan se en sammenhæng for flere af tendenserne mellem de adspurgte erhvervsrejsende internationalt og danske erhvervsrejsende:

”Det er en interessant undersøgelse, fordi den viser, at selvom de rejsende er ret ens på tværs af landegrænser, så er der også nogle områder, hvor enkelte lande/regioner skiller sig ud. Et eksempel på dette er, at andelen af personer, der savner deres børn mest, er højere i Norge og Sverige, og det tror jeg faktisk også gør sig gældende i Danmark. Et andet savn flere erhvervsrejsende nævner er hjemmelavet mad. Nok en indikation af, at restaurantbesøg er dejligt engang imellem, men i længden så er det at spise hjemme med de nærmeste at foretrække.

Du kan se uddrag fra den globale undersøgelse her.

* Undersøgelsen er udført af Northstar på vegne af Egencia. I alt er 4521 erhvevsrejsende i alderen 18 år og derover blevet konsulteret i Australien, Canada, Frankrig, Tyskland, Norge, Singapore, Sverige, Storbritannien og USA. I alt ca. 500 respondenter pr. land. Undersøgelsen blev gennemført online i perioden april til maj 2017.

Sys Hansen, Egencia Denmark
E-mail: shansen@egencia.com
Tlf. +45 65 43 35 28

Dennis Bylov Dalgaard, Hill+Knowlton Strategies
E-mail: dennis.dalgaard@hkstrategies.com
Tlf. +45 31 79 16 28

Hund ligger på seng

Information om Halo. agency

Halo. agency
Bredgade 65
1260 København

33 13 14 33http://haloagency.dk/

Om Egencia
Egencia gør erhvervsrejser mere effektive. Egencia sætter den erhvervsrejsende i centrum og udvikler kontinuerligt brugervenlige løsninger, der understøtter hele rejsen og sikrer at rejsepolitikken overholdes. Drevet af brugerindsigt og teknologiinvesteringer fra moderselskabet Expedia Gruppen, samler Egencia alt det, som de rejsende og rejseansvarlige behøver - indhold, teknologi, service og rapportering - i én platform. Egencia udbyder sine ydelser i 65 lande. For mere information om Egencia, besøg www.egencia.dk eller besøg vores blog eller LinkedIn.

Følg pressemeddelelser fra Halo. agency

Flere pressemeddelelser fra Halo. agency