Netto sætter Uncle Grey i spidsen for app-lancering

Køge, mandag den 26. oktober - Kampen om danskerne er for alvor rykket ind på mobilen. Ikke bare når det kommer til reklamer, men også de mere taktiske værktøjer som fx tilbudsaviser. I weekenden lancerede landets største dagligvarekæde Netto, deres nyeste tiltag, for at øge kundeloyaliteten og holder konkurrenterne bag sig, appen Netto+. Tilbudsavisen i sin trykte form vil fortsat blive leveret i postkassen og ligge online, lover Netto sine kunder. Lanceringen sker i samarbejde med Uncle Grey.
”Netto+ er vores største loyalitetstiltag nogensinde. Vores indkøbsvaner, og ikke mindst måden vi køber ind på og finder tilbud på, har ændret sig enormt de senere år. Mobilen er for mange danskere blevet pung, indkøbsseddel, kogebog og loyalitetskort i én – og som Danmarks største dagligvarekæde, så skal vi selvfølgelig have en løsning til den udvikling,” siger Kathrine Werling, Senior Marketing Manager i Netto Danmark.
Hos Uncle Grey er man glade for tillidserklæringen og opgaven med lanceringen af Netto+:
”Vi er glade for, at Netto valgte Uncle Grey som leadbureau til lanceringen af Netto+. Vores samarbejde går mange år tilbage, hvor vi historisk set især har hjulpet Netto med de mere taktiske tiltag, og derfor er vi rigtig glade for, at Netto valgte os som strategisk og kreativ partner på en så vigtig forretningsmæssig lancering”, siger Charlotte Porsager, Chief Operating Officer Uncle Grey.
Hvad er Netto+?
Netto+ er Nettos nye loyalitetsapp. Den rummer en masse smarte funktioner, som skal sikre kunderne den bedste oplevelse, når de køber ind. Med appen får kunderne Netto+ medlemstilbud og personlige tilbud, ligesom alle kvitteringer gemmes automatisk i appen. Appen indeholder derudover funktionen ”friskhedsgaranti”, som er kundernes garanti for, at de nemt og hurtigt kan få pengene retur, hvis en vare ikke lever op til forventningerne. Appen indeholder samtidig en ny og intelligent indkøbsliste og en prisscanner. På sigt vil det også være muligt at betale direkte gennem appen med Scan & Go, så man nemt kan scanne sine egne varer, betale ved et enkelt swipe og forlade butikken - uden hverken at skulle have ens varer op på båndet eller stå i kø.
Den nye Netto+ app kan hentes i Appstore og Google Play fra i dag.
Nøgleord
Kontakter
For mere information kontakt:
Kathrine Werling, Netto Danmark via Salling Group presseafdeling på +45 53 88 00 40
Chalotte Porsager, Uncle Grey på +45 27 26 62 38
Billeder
Links
Information om Grey Public
Ny Østergade 14-20
1101 København K
Om Netto
Netto er Danmarks foretrukne dagligvarekæde og største leverandør af økologi til de danske husstande. Det er vi stolte af. Lige siden Netto slog dørene op til den første butik i 1981, har danskerne taget godt imod idéen om, at alle skal have råd til kvalitet i hverdagen. Det betyder, at Netto er vokset og nu dækker hele Danmark med 516 butikker. I 1990 åbnede Netto sin første butik i udlandet, og i dag er der 1.300 Netto-butikker fordelt i Tyskland og Polen. Netto er en del af Salling Group. Læs mere om Netto på www.netto.dk
Om UncleGrey
UncleGrey er et af Danmarks mest internationalt vindende kreative bureauer. Vi tror på, at kreativitet er den mest effektive vej til at nå forretningsmål. Vi arbejder med både danske og internationale kunder og på tværs af alle platforme fra reklame, PR/PA, SoMe og design. UncleGrey er en del af den internationale bureaukæde Grey, der opererer i flere end 50 lande, og er ejet af WPP, verdens største bureaunetværk. Læs mere på www.unclegrey.dk
Følg pressemeddelelser fra Grey Public
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Grey Public
Amerikanske erhvervsrejsende har størst tillid til kunstig intelligens, mens andre regioner fortsat er mindre optimistiske19.9.2017 16:36:18 CEST | Pressemeddelelse
Der er stor forskel på, hvilken gruppe af erhvervsrejsende på verdensplan, der har størst tillid til nye teknologier, når det kommer til at forbedre den generelle rejseoplevelse. Den 4. udgave af Egencias Business Travel and Technology Survey afslører, at amerikanske erhvervsrejsende generelt er mest optimistiske.
Disney og Duracells samarbejde ræser ind på dit tv med ny, banebrydende reklame19.9.2017 14:04:36 CEST | Pressemeddelelse
I forbindelse med premieren på Biler 3-filmen, har Disney Pixar og Duracell slået sig sammen om en ny reklamefilm, som har premiere i dag den 18. september på dansk tv. Reklamefilmen viser to velkendte animerede figurer, Lynet McQueen og Duracell-kaninen, give den fuld gas sammen på bedste Biler 3-manér. Reklamen, som er produceret af Duracell, og animereret i state-of-the-art Pixar-stil, viser, hvordan der nemt kan bringes liv i Lynet McQueen derhjemme – selv efter filmen slutter. Reklamen er en del af Duracells indsats for mere leg og hygge i familiens skød, hvor man aldrig går ned på udstyr.
Savner erhvervsrejsende børnene eller hunden mest?4.9.2017 10:41:56 CEST | Pressemeddelelse
Hvad savner hele verdens erhvervsrejsende mest, når de er væk fra hjemmet? Er det partneren, børnene eller kæledyret eller måske noget helt andet? Ny undersøgelse fra Egencia, erhvervsrejseselskabet i Expedia-koncernen, giver indblik i de rejsendes præferencer…
Burson-Marsteller og Hill+Knowlton Strategies relancerer under nyt navn i det danske marked1.9.2017 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I marts i år slog to af verdens førende kommunikationsvirksomheder sine danske kontorer sammen. Nu relancerer bureauet under navnet Halo. agency.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum