Disney og Duracells samarbejde ræser ind på dit tv med ny, banebrydende reklame

Duracell har længe haft et samarbejde med Disney, grundet deres fælles ønske om at sprede glæden ved leg og familiehygge til alle eventyrlystne børn og barnlige sjæle. Når magien slukkes på biograflærredet, ønsker partnerskabet at vække fantasien til live igen hjemme på børnenes værelser eller i familiens stue. Og med en ny, banebrydende reklamefilm skabt af animations-giganten Disney Pixar og Duracell, sættes der for alvor gang i legen, hvor kun fantasien sætter grænser.
To verdener i banebrydende forening
Samarbejdet blev nyligt fejret af Duracell ved en eksklusiv VIP-forpremiere den 26. august i Falkoner Biograf på Frederiksberg. Her blev en række af landets kendte bloggere, heriblandt Cana Buttenschøn og Irina Babenko Olsen, inviteret ind sammen med deres familier for at se den nye Biler-3 film. Derudover fik publikum også en eksklusiv forpremiere på den nye reklamefilm.
Peter Frøkjær fra Mandesager.dk, en blog om teknologi generelt samt high-tech gadgets i særdeleshed, deltog også i eventen, og har fulgt samarbejdet mellem Disney og Duracell på tætteste hold. Han mener, at samarbejdet er yderst relevant, og tilføjer i den forbindelse:
”Når du har med legetøj at gøre, er batterier super vigtige. Batterier skal ikke være noget, du skal bekymre dig om – de skal bare fungere. De er ikke super sexede i sig selv, men de er nødvendige. Den største frygt, man har som forælder, når man køber legetøj til sine børn, er, at der ikke er batterier med i pakken. Frygt nummer to er, at de løber hurtigt tør. Og der holder Duracell altid. Og derfor giver samarbejdet med Disney skide god mening, fordi legetøj og batterier er to ting, der er afhængige af hinanden, og som forælder ønsker man selvfølgelig, at begge dele er af høj kvalitet”.
Teknologi, performance og leg i centrum
Det unikke samarbejde mellem Disney og Duracell har gennem mange år skabt glæde og begejstring hos børn ved at vække eventyrlige figurer fra blandt andet Frost, Star Wars og Biler-filmene til live. I en tid hvor legetøj bliver mere højteknologisk og krævende i batterikraft, vil Disney sikre, at legen kan fortsætte i længst mulig tid, efter filmen er slut - med den bedst mulige oplevelse hos børnene og forældrene. Reklamen handler blandt andet om at vise, hvordan legetøj bare fungerer bedre og længere, hvis man har den rette strømkilde, fortæller Niina Alanko fra Duracell:
”Hvis du ikke anvender et batteri med tilstrækkelig kraft, der giver dit barns legetøj den bedste ydeevne, kan det efterlade familien skuffet. Derfor er vi begejstrede for samarbejdet med Disney, da det sikrer, at børn og barnlige sjæle kan få den magiske oplevelse af, at legetøjet vækkes til live.”
Nøgleord
Kontakter
For mere information om samarbejdet, reklamefilmen eller Duracell samt mulighed for interview, kontakt venligst Dennis Dalgaard på tlf. 3179 1628 eller på dennis.dalgaard@haloagency.dk.
Billeder
Vedhæftede filer
Information om Grey Public
Ny Østergade 14-20
1101 København K
Om Duracell og samarbejdet
- Duracell har siden 1940’erne gået i spidsen for personlig strømforsyning med sine kompakte batterier med høj ydeevne
- Disney og Duracell havde også et samarbejdede omkring Frost-filmen i 2016, med Olaf som den primære helt i kampagnen
- Duracellbatterier forhandles i 87 Disney-butikker rundt i Europa
- Duracell Ultra Power batterier blev erklæret ’bedst i test’ af Datatids TechLife Magasin for deres kapacitet og PowerCheck-funktion
Følg pressemeddelelser fra Grey Public
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Grey Public
Netto sætter Uncle Grey i spidsen for app-lancering26.10.2020 09:48:33 CET | Pressemeddelelse
Lørdag den 24.oktober gik Netto live med Netto+. En ny loyalitetsapp, der giver danskerne rabat på varer, og tilgodebeviser, hvis avocadoen er brun eller kartoflen grøn. Bag kampagnen og go-to-market strategien står Nettos reklamebureau, Uncle Grey.
Amerikanske erhvervsrejsende har størst tillid til kunstig intelligens, mens andre regioner fortsat er mindre optimistiske19.9.2017 16:36:18 CEST | Pressemeddelelse
Der er stor forskel på, hvilken gruppe af erhvervsrejsende på verdensplan, der har størst tillid til nye teknologier, når det kommer til at forbedre den generelle rejseoplevelse. Den 4. udgave af Egencias Business Travel and Technology Survey afslører, at amerikanske erhvervsrejsende generelt er mest optimistiske.
Savner erhvervsrejsende børnene eller hunden mest?4.9.2017 10:41:56 CEST | Pressemeddelelse
Hvad savner hele verdens erhvervsrejsende mest, når de er væk fra hjemmet? Er det partneren, børnene eller kæledyret eller måske noget helt andet? Ny undersøgelse fra Egencia, erhvervsrejseselskabet i Expedia-koncernen, giver indblik i de rejsendes præferencer…
Burson-Marsteller og Hill+Knowlton Strategies relancerer under nyt navn i det danske marked1.9.2017 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I marts i år slog to af verdens førende kommunikationsvirksomheder sine danske kontorer sammen. Nu relancerer bureauet under navnet Halo. agency.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum