Samarbejde skal give mere professionelle bestyrelser

Professionelle erhvervsfolk med erfaring og viden kan gøre en verden til forskel for en virksomhed. Derfor har Dansk Byggeri indgået et samarbejde med det uafhængige bestyrelsesnetværk ASNET Board, som vil gøre det billigere og nemmere for især mindre og mellemstore virksomheder at finde de rette bestyrelsesmedlemmer.

Dansk Byggeri arbejder for, at medlemmerne kan udvikle deres virksomhed, så de bliver mere konkurrencedygtige, tjener mere og skaber flere arbejdspladser. Og adgangen til ASNET Board vil blandt andet betyde, at de kan få professionel hjælp til at finde egnede medlemmer til en bestyrelse eller et advisory board.

- En professionel bestyrelse kan spille en vigtig og ind imellem afgørende rolle for udviklingen og væksten i en forretning. Aftalen giver adgang til viden om professionelle bestyrelser og ledelsessparring og det udbytte, der er ved at have eksterne medlemmer i bestyrelsen eller advisory boards, siger direktør Michael H. Nielsen, Dansk Byggeri.

Information, temamøder og hjælp

ASNET Board er Danmarks største bestyrelsesnetværk, en non-profit organisation og netværk for folk, der arbejder med bestyrelsesarbejde i mindre og mellemstore virksomheder, som ønsker at udvikle deres bestyrelseskarriere. Organisationen er ejet af medlemmer, som i stort omfang selv arbejder frivilligt med at rekruttere og vejlede virksomhederne.

- Det løbende samarbejde mellem Dansk Byggeri og ASNET Board vil omfatte medlemsinformation, temamøder, konkret hjælp med at finde egnede bestyrelsesmedlemmer og sætte fokus på, hvordan virksomhederne kan udvikles, siger CEO Henrik Nielsen ASNET Board.

Konkret giver samarbejdet Dansk Byggeris medlemmer adgang til at trække på ASNET Board i forbindelse med rekruttering af professionelle bestyrelsesmedlemmer på fordelagtige vilkår.

CEO Henrik Nielsen ASNET Board, ceo@asnet.dk, telefon 60 60 62 01
Direktør Michael H. Nielsen, Dansk Byggeri, mhn@danskbyggeri.dk, telefon 20 28 52 64

Stigende trængsel gør det svært for virksomheder i Nordsjælland at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange nordsjællandske kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej- og baneprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner kan få op til 13 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.

Stigende trængsel gør det svært for østjyske virksomheder at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange østjyske kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej- og baneprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner vil få op til 15 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.

Stigende trængsel gør det svært for virksomheder at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange af landets kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej-, bane- og tunnelprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. I flere vækstcentre vil virksomhederne kunne se frem til at have 20 procent mindre arbejdskraft til rådighed.

Stigende trængsel gør det svært for virksomheder i Sydjylland at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange kommuner i Sydjylland kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej-, bane- og broprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner vil få op til 24 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.

Stigende trængsel gør det svært for fynske virksomheder at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange fynske kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej- og baneprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner vil få op til 13 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.

Stigende trængsel gør det svært for nordjyske virksomheder at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange nordjyske kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej-, bane- og broprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner vil få op til 14 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.