Samarbejde skal give mere professionelle bestyrelser

Professionelle erhvervsfolk med erfaring og viden kan gøre en verden til forskel for en virksomhed. Derfor har Dansk Byggeri indgået et samarbejde med det uafhængige bestyrelsesnetværk ASNET Board, som vil gøre det billigere og nemmere for især mindre og mellemstore virksomheder at finde de rette bestyrelsesmedlemmer.

Dansk Byggeri arbejder for, at medlemmerne kan udvikle deres virksomhed, så de bliver mere konkurrencedygtige, tjener mere og skaber flere arbejdspladser. Og adgangen til ASNET Board vil blandt andet betyde, at de kan få professionel hjælp til at finde egnede medlemmer til en bestyrelse eller et advisory board.

- En professionel bestyrelse kan spille en vigtig og ind imellem afgørende rolle for udviklingen og væksten i en forretning. Aftalen giver adgang til viden om professionelle bestyrelser og ledelsessparring og det udbytte, der er ved at have eksterne medlemmer i bestyrelsen eller advisory boards, siger direktør Michael H. Nielsen, Dansk Byggeri.

Information, temamøder og hjælp

ASNET Board er Danmarks største bestyrelsesnetværk, en non-profit organisation og netværk for folk, der arbejder med bestyrelsesarbejde i mindre og mellemstore virksomheder, som ønsker at udvikle deres bestyrelseskarriere. Organisationen er ejet af medlemmer, som i stort omfang selv arbejder frivilligt med at rekruttere og vejlede virksomhederne.

- Det løbende samarbejde mellem Dansk Byggeri og ASNET Board vil omfatte medlemsinformation, temamøder, konkret hjælp med at finde egnede bestyrelsesmedlemmer og sætte fokus på, hvordan virksomhederne kan udvikles, siger CEO Henrik Nielsen ASNET Board.

Konkret giver samarbejdet Dansk Byggeris medlemmer adgang til at trække på ASNET Board i forbindelse med rekruttering af professionelle bestyrelsesmedlemmer på fordelagtige vilkår.

CEO Henrik Nielsen ASNET Board, ceo@asnet.dk, telefon 60 60 62 01
Direktør Michael H. Nielsen, Dansk Byggeri, mhn@danskbyggeri.dk, telefon 20 28 52 64

Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland glæder sig til efterårets borgmestermøder20.8.2019 11:19:41 CESTPressemeddelelse

Dansk Byggeris seneste undersøgelse af de danske kommuners erhvervsvenlighed viste, at de midt- og vestjyske kommuner er blandt de mest erhvervsvenlige i hele landet. Men servicen og forholdene for de lokale virksomheder kan blive endnu bedre. Og Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland ser frem til at mødes med borgmestre, kommunaldirektører mv. i den kommende tid for at drøfte, hvad der helt konkret skal til.