Salling Group

Salling Group hilser skjult tobak i andre kæder velkommen

Del
Som de første landsdækkende kæder gemte føtex, Netto, Bilka og Salling stormagasiner tidligere på året tobakken væk i alle butikker.

Som de første landsdækkende kæder gemte føtex, Netto, Bilka og Salling stormagasiner tidligere på året tobakken væk i alle butikker. Derfor glæder det Salling Group, at landets næststørste dagligvarevirksomhed COOP til næste sommer følger efter og skjuler tobakken.

Ansvarlighedsdirektør i Salling Group Jonas Schrøder hilser det velkomment, at der på sigt er opbakning til kampen mod unges rygning.

- Det er absolut glædeligt, at andre kæder nu sætter en dato for, hvornår de vil bidrage til vores fælles ambition om en røgfri generation i 2030. Erfaringen i vores butikker, der allerede har skjult tobak, er et markant faldende salg til unge. Så det er positivt, at den unge generation til sommer ikke bare kan gå i nabobutikken og blive fristet af synlig tobak, siger Jonas Schrøder.

Tidligere på ugen opfordrede Salling Group til lovgivning på området, så alle udsalgssteder i Danmark omfattes af et udstillingsforbud på tobak.

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye