Salling Group hilser skjult tobak i andre kæder velkommen

Som de første landsdækkende kæder gemte føtex, Netto, Bilka og Salling stormagasiner tidligere på året tobakken væk i alle butikker. Derfor glæder det Salling Group, at landets næststørste dagligvarevirksomhed COOP til næste sommer følger efter og skjuler tobakken.

Ansvarlighedsdirektør i Salling Group Jonas Schrøder hilser det velkomment, at der på sigt er opbakning til kampen mod unges rygning.

- Det er absolut glædeligt, at andre kæder nu sætter en dato for, hvornår de vil bidrage til vores fælles ambition om en røgfri generation i 2030. Erfaringen i vores butikker, der allerede har skjult tobak, er et markant faldende salg til unge. Så det er positivt, at den unge generation til sommer ikke bare kan gå i nabobutikken og blive fristet af synlig tobak, siger Jonas Schrøder.

Tidligere på ugen opfordrede Salling Group til lovgivning på området, så alle udsalgssteder i Danmark omfattes af et udstillingsforbud på tobak.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.