Salling Group hilser skjult tobak i andre kæder velkommen

Som de første landsdækkende kæder gemte føtex, Netto, Bilka og Salling stormagasiner tidligere på året tobakken væk i alle butikker. Derfor glæder det Salling Group, at landets næststørste dagligvarevirksomhed COOP til næste sommer følger efter og skjuler tobakken.

Ansvarlighedsdirektør i Salling Group Jonas Schrøder hilser det velkomment, at der på sigt er opbakning til kampen mod unges rygning.

- Det er absolut glædeligt, at andre kæder nu sætter en dato for, hvornår de vil bidrage til vores fælles ambition om en røgfri generation i 2030. Erfaringen i vores butikker, der allerede har skjult tobak, er et markant faldende salg til unge. Så det er positivt, at den unge generation til sommer ikke bare kan gå i nabobutikken og blive fristet af synlig tobak, siger Jonas Schrøder.

Tidligere på ugen opfordrede Salling Group til lovgivning på området, så alle udsalgssteder i Danmark omfattes af et udstillingsforbud på tobak.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

I dag fjerner føtex 87 tons plastik fra hylderne – alternativerne er klar1.1.2019 06:00Pressemeddelelse

Fra i dag, tirsdag d. 1. januar, er alt engangsservice af plastik fjernet fra hylderne i alle føtex-butikker over hele landet. I stedet finder man blandt andet tallerkner, bestik og sugerør fremstilet af hvedestrå, bambus, sukkerrør, træ og papir. Dermed sparer føtex sammen med kunderne mere end 87 tons plastik om året. Bilka og Netto følger, og det betyder en besparelse på i alt over 300 tons plastik om året