Coop Danmark A/S

Salg af cigaretter faldet med 13 procent i Irma

Del

Ny opgørelse over udviklingen i tobakssalg efter at varerne er blevet skjult

Siden september sidste år har Irma skjult tobakken i skabe i alle sine butikker.

En frisk opgørelse fra i år viser, at konsekvensen er en tilbagegang på 13 procent i salget af cigaretter sammenlignet med den tilsvarende periode sidste år.

”Det er sjældent, at man glæder sig over salg, der går tilbage. Men det må jeg sige, at jeg gør her. For vi ønsker at gøre, hvad vi kan, for at unge ikke begynder at ryge, så vi fra 2025 får den første røgfrie generation af unge. Med denne løsning fjerner vi tobaksindustriens sidste mulighed for eksponering, og det har vist sig meget effektivt” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Irma var den første kæde med fuldt sortiment inden for tobak, der gennemførte såkaldt dark market.

”Vi har mange gode, voksne, kunder, der fortsat ønsker at købe deres cigaretter og andre former for tobak, når de er inde og købe deres dagligvarer hos os. Det skal de selvfølgelig have mulighed for. Med denne løsning balancerer vi deres behov med vores ønske om at reducere interessen for tobakken hos andre og især yngre kunder,” siger Søren Steffensen.

Irma er en del af Coop, som er i gang med at skjule tobakken i sine øvrige ca. 1000 butikker. Coop ønsker, at Folketinget vedtager en lov der pålægger alle butikker, at skjule tobakken, for at det skal have den fulde effekt. Tidligere på ugen modtog Coop hæderspris fra Kræftens Bekæmpelse sammen med en række kolleger for indsatsen for at skjule tobakken.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

5159 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum