'Rumrejsen med Andreas Mogensen' på TV 2 rykkes til lørdag

Opsendelsen af den danske astronaut Andreas Mogensen til Den Internationale Rumstation (ISS) rykkes med et døgn til lørdag morgen 26. august. Det samme gør 'Rumrejsen med Andreas Mogensen' på TV 2.

Andreas Mogensen skulle denne fredag morgen være opsendt til ISS, men det er aflyst og Nasa vil i stedet forsøge at sende den danske astronaut og hans tre astronautkollegaer på rummission lørdag 26. august klokken 9.27 dansk tid.

Det betyder også en programændring på TV 2, hvor 'Rumrejsen med Andreas Mogensen' bliver rykket - ligeledes til lørdag 26. august med programstart direkte fra Planetarium i København klokken 7.45 på TV 2, TV 2 Play og TV 2 News.

Louise Wolff og Poul Erik Skammelsen er TV 2s værter på den historiske dag. Foran 280 engagerede rumentusiaster i Planetarium vil de være i kompetent selskab med mange af de ypperste eksperter på området, blandt andre professor i rumfartsteknologi John Leif Jørgensen fra DTU Space og astrofysikerne Anja C. Andersen og Michael Linden-Vørnle.

Læs mere om programmet her.

Jacob PanumPR-konsulent

Sport, nyheder og TV 2 News

japa@tv2.dk

Andreas Mogensen skal på en ny rummission fredag 25. august. (Foto: Asger Ladefoged/Ritzau Scanpix/TV 2)