Rødkjær Biler indgår samarbejde med stor værkstedskæde

Rødkjær Biler i Hammel er blevet en del af værkstedskæden CarPeople. Det betyder udelukkende flere kundefordele, siger indehaver.
CarPeople var den helt rette samarbejdspartner til at videreudvikle Rødkjær Bilers ydelser og kundeservice. Foto: PR.

Den samme gode oplevelse som altid. Det er, hvad man kan forvente, når man slår vejen forbi RødkjærBiler i Hammel. Autoværkstedet er netop blevet en del af den landsdækkende værkstedskæde CarPeople, og det betyder blandt andet, at Rødkjær Bilers kunder nu altid kan køre til det nærmeste CarPeople-værksted, hvis de får brug for hjælp eller service.

For Rødkjær Biler er det særligt den professionelle sparring med CarPeople, der har været tungen på vægtskålen i beslutningen om at blive en del af kæden.

- Vi har for eksempel planer om et stort værksted for elbiler, for der er ingen tvivl om, at det vil præge markedet fremadrettet. Og det er blandt andet derfor, vi gerne vil være en del af CarPeople – det er den helt rette samarbejdspartner til at hjælpe med at udvikle sådan et projekt, siger indehaver af Rødkjær Biler Jeppe Larsen.

Samme gode service

Som en del af CarPeople forbliver Rødkjær Biler en selvstændig virksomhed, men kan benytte sig af CarPeoples bookingsystem, samhandelsaftaler og uddannelsesakademi for værkstedspersonale. Rødkjær Bilers kunder får altså udelukkende flere fordele ud af samarbejdet, fastslår Jeppe Larsen.

Vores varemærke er vores gode kundeservice. Her bliver man ikke bare præsenteret for en regning, for vores forretning bygger på, at vi har kunden i fokus lige fra det øjeblik, han eller hun træder ind ad døren. Og sådan bliver det ved med at være, lover han.

Glade kunder er en succes

I 2016 modtog Rødkjær Biler vækstprisen Børsen Gazelle, der bliver uddelt til virksomheder, som i løbet af fire regnskabsår hvert år har haft positiv vækst og samlet set mindst fordoblet omsætningen over de fire år.

Rødkjær Biler har i dag godt 30 ansatte og består af en klargøringsafdeling, et malerværksted samt et nyt showroom med plads til 100 biler. Jeppe Larsen har været frontmanden i forretningen siden 1997, hvor han stiftede virksomheden, kun 21 år gammel.

− Jeg synes stadig, det er lige sjovt at gå på arbejde. Jeg kan godt lide at udvikle forretningen, og for mig er det en succes, hvis kunderne er glade. Derfor er det dejligt, vi kan tilbyde dem en endnu bedre oplevelse gennem samarbejdet med CarPeople, siger Jeppe Larsen.

CarPeople er en landsdækkende autoværkstedskæde. Værkstederne er fordelt over hele landet og udfører alle former for reparation og service af din bil. CarPeople tilbyder blandt andet gratis vejhjælp, onlinebooking, tre års garanti på reservedele, lånebil og meget mere.