Ritzau går ind i markedet for selskabsmeddelelser

Ritzaus Bureau vil distribuere børsnoterede virksomheders selskabsmeddelelser. Det sker via en udvidelse af bureauets markedsledende pressemeddelelsessystem Via Ritzau.
Ritzau vil udsende selskabsmeddelelser i samarbejde med de tre nordiske nyhedsbureauer TT (Sverige), NTB (Norge) og STT (Finland) og dermed tilbyde de børsnoterede selskaber adgang til markedets stærkeste distributionskraft i form af Via Ritzau, der distribuerer pressemeddelelser fra den offentlige sektor, virksomheder og organisationer.
Ritzaus Bureau har allerede i dag med Ritzau Finans landets førende finansnyhedstjeneste til investorer og medier. Derfor falder det nye produkt godt i tråd med Ritzaus Bureaus berøringsflade.
”Vi vil sikre, at børsnoterede danske selskaber får markedets bedste produkt til distribution af selskabsmeddelelser. Distributionskraft, leverancesikkerhed, hurtighed og et højt serviceniveau efterspørges af markedet, hvilket ligger helt i tråd med det, som vi som troværdigt bureau i forvejen leverer,” siger Søren Funch, der er direktør i Ritzau Finans.
Som en del af produktet får kunderne ikke alene adgang til at distribuere selskabsmeddelelser til alle pligtmodtagerne, men også adgang til mediedatabasen med tusindvis af personlige kontakter.
En nærværende dansk support døgnet rundt er et af de konkurrenceparametre, hvor Ritzaus Bureau kan levere ekstra høj værdi til de børsnoterede selskaber.
”Vi har investeret kraftigt i Via Ritzau, som nu er blevet markedets største produkt til distribution af pressemeddelelser. Over de sidste par år har vi tiltrukket et stort antal nye kunder, hvilket blandt andet bunder i, at vi udover landets bedste distribution sætter en ære i at servicere alle kunder på et højt niveau,” siger Søren Funch.
Udover selskabsmeddelelser fra børsnoterede virksomheder vil også eksempelvis investeringsforeninger og obligationsudstedere kunne bruge det nye produkt, fordi lovgivningen også forpligtiger dem til at udsende relevant information til hele markedet på samme tid.
Ritzau vil begynde at distribuere selskabsmeddelelser i Danmark fra den 1. april, og produktet rulles ud i hele Norden i løbet af foråret 2019.
Læs mere på: ritzau.com/selskabsmeddelelser
Yderligere informationer: Søren Funch, 29 28 51 67
Billeder
Information om Ritzaus Bureau A/S
Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Ritzau indgår samarbejde med politiet13.10.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Politiet vil fremover udkomme med deres operative meddelelser på Ritzaus platform, så de når direkte ud til redaktionerne. Det sker som led i politiets beslutning om at forlade det sociale medie X.
Ritzau og IDX indgår partnerskab: Stærkere kommunikation skal positionere selskaberne attraktivt over for kapitalmarkederne.30.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzau og IDX har indgået et partnerskab, der skal skabe nye synergier mellem Ritzaus distributionsplatform Via Ritzau selskabsmeddelelser og IDX’ løsninger til præsentation finansiel information.
Fremtidens PR: Ritzau og Storykit i samarbejde om automatiseret video for pressekommunikation25.9.2025 10:02:10 CEST | Pressemeddelelse
Video er ikke længere blot et “nice-to-have” i virksomheders kommunikationsarbejde – det er det sprog, som mange målgrupper forstår og responderer på. Derfor har Storykit, den førende platform for videoautomatisering, indgået et strategisk partnerskab med Ritzau, Danmarks førende nyhedsbureau og distributør af pressemeddelelser. Sammen bringer de hurtig og skalerbar videoproduktion ind i kernen af dansk pressekommunikation. Med dette nye samarbejde kan Ritzaus kunder hurtigt omdanne deres pressemeddelelser til brandede videoer med budskaber fra deres pressemeddelelser, der øger rækkevidde og engagement på tværs af kommunikationskanaler – uden behov for ekstra værktøjer, et produktionsteam eller ekstra tid. ”I årtier har Ritzau været rygraden i dansk kommunikation, og vi er stolte over at kunne samarbejde om at forme fremtiden,” siger Peder Bonnier, CEO i Storykit. ”Med Storykit kan enhver organisation fortælle sin historie med video, og dette partnerskab betyder, at danske virksomheder
Ritzau henter erfaren kommerciel direktør22.4.2025 11:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus nye kommercielle direktør, CCO, kommer med omfattende erfaring. Senest har han været CEO i IIH Nordic, og før det har han haft flere kommercielle direktørstillinger i blandt andet medie- og telebranchen.
Ritzau lander overskud i år med direktørskifte8.4.2025 15:43:28 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus Bureau kom ud af 2024 med sorte tal på bundlinjen. Den nyligt offentliggjorte årsrapport viser, at året endte med et samlet resultat på knap 10 mio. kr.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

