Ritzau går ind i markedet for selskabsmeddelelser

Ritzaus Bureau vil distribuere børsnoterede virksomheders selskabsmeddelelser. Det sker via en udvidelse af bureauets markedsledende pressemeddelelsessystem Via Ritzau.

Ritzau vil udsende selskabsmeddelelser i samarbejde med de tre nordiske nyhedsbureauer TT (Sverige), NTB (Norge) og STT (Finland) og dermed tilbyde de børsnoterede selskaber adgang til markedets stærkeste distributionskraft i form af Via Ritzau, der distribuerer pressemeddelelser fra den offentlige sektor, virksomheder og organisationer.

Ritzaus Bureau har allerede i dag med Ritzau Finans landets førende finansnyhedstjeneste til investorer og medier. Derfor falder det nye produkt godt i tråd med Ritzaus Bureaus berøringsflade.

”Vi vil sikre, at børsnoterede danske selskaber får markedets bedste produkt til distribution af selskabsmeddelelser. Distributionskraft, leverancesikkerhed, hurtighed og et højt serviceniveau efterspørges af markedet, hvilket ligger helt i tråd med det, som vi som troværdigt bureau i forvejen leverer,” siger Søren Funch, der er direktør i Ritzau Finans.

Som en del af produktet får kunderne ikke alene adgang til at distribuere selskabsmeddelelser til alle pligtmodtagerne, men også adgang til mediedatabasen med tusindvis af personlige kontakter.

En nærværende dansk support døgnet rundt er et af de konkurrenceparametre, hvor Ritzaus Bureau kan levere ekstra høj værdi til de børsnoterede selskaber.

”Vi har investeret kraftigt i Via Ritzau, som nu er blevet markedets største produkt til distribution af pressemeddelelser. Over de sidste par år har vi tiltrukket et stort antal nye kunder, hvilket blandt andet bunder i, at vi udover landets bedste distribution sætter en ære i at servicere alle kunder på et højt niveau,” siger Søren Funch.

Udover selskabsmeddelelser fra børsnoterede virksomheder vil også eksempelvis investeringsforeninger og obligationsudstedere kunne bruge det nye produkt, fordi lovgivningen også forpligtiger dem til at udsende relevant information til hele markedet på samme tid.

Ritzau vil begynde at distribuere selskabsmeddelelser i Danmark fra den 1. april, og produktet rulles ud i hele Norden i løbet af foråret 2019.

Læs mere på: ritzau.com/selskabsmeddelelser

Yderligere informationer: Søren Funch, 29 28 51 67