Ritzau lander overskud i år med direktørskifte
Ritzaus Bureau kom ud af 2024 med sorte tal på bundlinjen. Den nyligt offentliggjorte årsrapport viser, at året endte med et samlet resultat på knap 10 mio. kr.

Resultatet er delvist kommet i hus ved salget af InFlow Media, som Ritzaus Bureau ejede sammen med det norske nyhedsbureau NTB. InFlow Media blev solgt til Simply.TV og bidrog med ca. 7 mio. kr. til årets resultat. Dertil kommer et driftsoverskud på ca. 3 mio. kr. Tilsammen ca. 10 mio. kr. på bundlinjen.
- Samlet set er det et tilfredsstillende resultat. 2024 blev et udfordrende år på flere områder. Blandt andet oplevede vi en øget grad af churn blandt kunderne uden for mediebranchen, som stammer helt tilbage fra de prisstigninger, der fulgte i kølvandet på inflationsstigningen. Men salget af InFlow gjorde, at vi ender med at lande et ganske pænt resultat, siger adm. direktør Jacob Kwon
Jacob Kwon overtog 1. august direktørposten fra Lars Vesterløkke, der takkede af efter 16 år.
- 2024 blev selvfølgelig præget meget af direktørskiftet, og set i det lys er det tilfredsstillende at Ritzau stadig formåede at skabe overskud i et svært marked, siger bestyrelsesformand Alex Nielsen.
Årsrapporten blev godkendt på en generalforsamling i Ritzaus Bureau tirsdag d. 8. april. Her fremgik det også, at næstformand Maria Rørbye Rønn fra DR ønskede at takke af efter 15 år i bestyrelsen.
- Der skal lyde en stor tak til Maria Rørbye Rønn for hendes meget store indsats for Ritzaus Bureau. Maria har bidraget med kompetence, ordentlighed og saglighed gennem alle årene, siger Alex Nielsen.
Nyhedsdirektør Sandy French overtager posten fra Maria Rørbye Rønn. Der var genvalg til de resterende bestyrelsesmedlemmer. Bestyrelsen konstituerede sig efter generalforsamlingen med Alex Nielsen fra Mediehusene Midtjylland som formand og Sandy French, DR og Stig Ørskov, JP/Pol som næstformænd.
Nøgleord
Kontakter
Jacob KwonAdm. direktør og chefredaktør
Tlf:+45 30 100 100kwon@ritzau.dkBilleder

Faktaboks: Ritzaus Bureau
Ritzaus Bureau leverer hurtige, korrekte nyheder og informationer og kommunikationsværktøj til medier, virksomheder og organisationer. Dermed skaber Ritzau værdi for både kunderne og samfundet.
Ejerne er 10 danske mediehuse: JP/Politikens Hus, DR, JFM, Sjællandske Medier, Det Nordjyske Mediehus, Mediehusene Midtjylland, Børsen, Kristeligt Dagblad, Lolland-Falsters Folketidende og Information.
Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Ritzau indgår samarbejde med politiet13.10.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Politiet vil fremover udkomme med deres operative meddelelser på Ritzaus platform, så de når direkte ud til redaktionerne. Det sker som led i politiets beslutning om at forlade det sociale medie X.
Ritzau og IDX indgår partnerskab: Stærkere kommunikation skal positionere selskaberne attraktivt over for kapitalmarkederne.30.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzau og IDX har indgået et partnerskab, der skal skabe nye synergier mellem Ritzaus distributionsplatform Via Ritzau selskabsmeddelelser og IDX’ løsninger til præsentation finansiel information.
Fremtidens PR: Ritzau og Storykit i samarbejde om automatiseret video for pressekommunikation25.9.2025 10:02:10 CEST | Pressemeddelelse
Video er ikke længere blot et “nice-to-have” i virksomheders kommunikationsarbejde – det er det sprog, som mange målgrupper forstår og responderer på. Derfor har Storykit, den førende platform for videoautomatisering, indgået et strategisk partnerskab med Ritzau, Danmarks førende nyhedsbureau og distributør af pressemeddelelser. Sammen bringer de hurtig og skalerbar videoproduktion ind i kernen af dansk pressekommunikation. Med dette nye samarbejde kan Ritzaus kunder hurtigt omdanne deres pressemeddelelser til brandede videoer med budskaber fra deres pressemeddelelser, der øger rækkevidde og engagement på tværs af kommunikationskanaler – uden behov for ekstra værktøjer, et produktionsteam eller ekstra tid. ”I årtier har Ritzau været rygraden i dansk kommunikation, og vi er stolte over at kunne samarbejde om at forme fremtiden,” siger Peder Bonnier, CEO i Storykit. ”Med Storykit kan enhver organisation fortælle sin historie med video, og dette partnerskab betyder, at danske virksomheder
Ritzau henter erfaren kommerciel direktør22.4.2025 11:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus nye kommercielle direktør, CCO, kommer med omfattende erfaring. Senest har han været CEO i IIH Nordic, og før det har han haft flere kommercielle direktørstillinger i blandt andet medie- og telebranchen.
Marie Louise Andersen bliver ny redaktionschef hos Ritzau Scanpix3.2.2025 11:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med ansættelsen af Marie Louise Andersen besætter Ritzau Scanpix en af de mest centrale stillinger i den danske billedbranche. Ritzau Scanpix leverer billeder og video til hele den danske mediebranche, og redaktionschefen er omdrejningspunktet i forhold til at sikre det rigtige indhold i den rigtige kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum