Dansk Beton

Rettelse: Nu med fotokreditering og beskrivelse. Nu kan du indstille byggeprojekter til Betonens Priser 2021

Dansk Beton har åbnet for indstillinger af byggeprojekter til betonbranchens Oscar-uddeling. Bygherrer, arkitekter, rådgivere, entreprenører og andre med interesse for byggeri indbydes til at indstille projekter, som står for et unikt arbejde i beton.
In-situ Prisen 2019 gik til Besøgscenter Hammershus: arkitekter Arkitema og Christoffer Harlang Architects/bygherre Naturstyrelsen/entreprenør Nordbornholms byggeforretning/ingeniør Wissenberg. Pressefoto, kreditering: fotograf Jens Lindhe

Dansk Beton, Fabriksbetonforeningen og Betonelement-Foreningen uddeler priser til betonbranchens Oscar den 22. juni 2021. Alle kan indstille forslag til nomineringer indtil 19. april, og vinderne offentliggøres til prisuddelingen med deltagelse af nominerede personer og virksomheder.

Sidste gang betonbranchens Oscar løb af stablen var i 2019, hvor vinderne var Sydhavn Genbrugscenter for at bygge næsten halvdelen af byggeriet i genanvendt beton, Besøgscenter Hammershus for at skabe et stykke moderne arkitektur i det dramatiske bornholmske landskab og Filsø Naturcenter for et unikt eksempel på betonelementer i smuk vestjysk natur.

Der kan indstilles til følgende tre priser:

BÆREDYGTIG BETON PRISEN
Bæredygtig Beton Prisen tildeles projekter med en arkitektonisk anvendelse af beton med fokus på sociale-, bæredygtige-, energi- og miljømæssige løsninger. Bæredygtig Beton Prisen er en publikumspris, som alle både kan indstille til og stemme på. Prisen uddeles af Dansk Beton.

IN-SITU PRISEN
In-situ Prisen fremhæver det pladsstøbte byggeri og de mange muligheder med fabriksbeton. Alle kan indstille til nominering af In-situ Prisen, som uddeles af Fabriksbetonforeningen med støtte fra flere af Fabriksbetonforeningens interessemedlemmer. Præmieringen består af et kontant pengebeløb på kr. 50.000.

BETONELEMENT PRISEN
Betonelement Prisen er en arkitekturpris, som hædrer arkitektonisk og innovativ anvendelse af betonelementer i byggeriet. Alle kan indstille til nominering af Betonelement Prisen, som uddeles af Betonelement-Foreningen. Præmieringen består af Utzonstatuetten, designet af Jørn Utzon og Jan Utzon, samt et kontant pengebeløb på kr. 75.000.

Indstil byggeprojekter nu og indtil den 19. april på www.danskbeton.dk/betonenspriser2021.

Vinderne afsløres den 22. juni 2021 til Betonens Prisfest i Industriens Hus.

Kontakter

Birgitte Theresia Henriksen, presserådgiver i Dansk Beton, tlf. 2928 7786 /e-mail bith@di.dk

Billeder

Download
Betonelement Prisen 2019 gik til Filsø Naturcenter: arkitekt Schønherr A/S/bygherre Naturstyrelsen, Realdania, Aage V. Jensens Naturfond/bygherrerådgivere Niras/ingeniør Fuldendt A/S/entreprenør Otto Christensen A/S. Pressefoto, kreditering: fotograf Carsten Ingemann for Schønherr
Download
Bæredygtig Beton Prisen 2019 gik til Sydhavn Genbrugscenter: arkitekter BIG og Krilov/bygherre Amager Ressourcecenter/rådgivende ingeniør COWI/entreprenør ZÜBLIN. Pressefoto, kreditering: fotograf Torben Eskerod

Information om Dansk Beton

Dansk Beton
H.C. Andersens Boulevard 18

3377 3377http://www.danskbeton.dk

Om Dansk Beton:

Dansk Beton er en branchesammenslutning i DI Dansk Byggeri. Medlemskredsen tæller knap 50 betonvirksomheder, der tilsammen udgør stort set alle betonproducenter i Danmark og beskæftiger 6.000 medarbejdere. BG Beton er ikke medlem af Dansk Beton. Ligesom Bach Gruppen heller ikke er medlem af DI Dansk Byggeri.

Læs mere: www.danskbeton.dk

Følg pressemeddelelser fra Dansk Beton