Remote Assist – hvordan kan jeg hjælpe?

Under COVID-19 har Arla sat skub i innovationen på sine mejerier og skabt prisvindende digitale løsninger. Remote Assist integrerer eksisterende augmented reality (forstærket virkelighed) med Microsoft Teams, så der kan foretages fejlfinding og ydes support på stedet uden fysisk tilstedeværelse.

Alle medarbejderes sundhed og sikkerhed været en topprioritet for det europæiske andelsselskab under pandemien og derfor har alle mejerier været lukket for eksterne besøgende, herunder konsulenter. Men mejerierne har stadig haft behov for teknisk support for at holde produktionen kørende med høj effektivitet og imødekomme den stigende efterspørgsel efter mejeriprodukter.

For at løse dette problem har Arla samarbejdet med Microsoft om at skabe en skræddersyet løsning kaldet Remote Assist, der bygger på eksisterende augmented reality-teknologi.

"Nødvendighed er opfindelsens moder, og den globale pandemi har sat skub i vores bestræbelser for at få digital kontakt med eksperter på en hurtigere måde. I denne afgørende periode har vi været nødt til at finde alternative måder til at få den support, vi havde brug for, uden at det gik ud over medarbejdernes sundhed og sikkerhed. At komme i kontakt med den rigtige ekspert i en kritisk situation kan spare millioner af euro, og at være i stand til at reagere hurtigt på et problem er helt afgørende for at holde vores mejerier kørende," siger David Boulanger, Executive Vice President for Arlas Supply Chain.

Sådan fungerer det

Den nye skræddersyede digitale løsning integrerer augmented reality med Microsoft Teams, hvilket gør det muligt at arrangere møder direkte fra enheder som f.eks. HoloLens eller en almindelig smartphone. Herfra kan onsite-medarbejdere hos Arla forklare offsite-konsulenter, hvad de skal have hjælp til. Offsite-konsulenten kan ikke blot se, hvad der foregår på stedet, han/hun kan også pege og tegne, så Arla-medarbejderen onsite kan se det og dermed blive guidet ved hjælp af augmented reality. Det er også muligt at nå ud til flere deltagere i samme opkald, hvis det er nødvendigt.

Remote Assist er allerede implementeret flere steder, såsom Esbjerg og Nørre Vium, Aylesbury og Settle i Storbritannien samt i Bahrain.  Arla forventer årlige besparelser på omkring 25.000 euro pr. produktionsanlæg og er i færd med at implementere løsningen på flere mejerier.

"Jeg er meget tilfreds med implementeringen af denne løsning. Jeg har personligt besøgt vores mejeri i Bahrain og mejeriet i Settle i Storbritannien virtuelt, mens der var rejserestriktioner. Jeg ser frem til, at vi fortsat bruger denne prisvindende teknologi som et supplement til fysisk support på vores produktionsanlæg," siger David Boulanger.

Arla har sammen med selskabets partnere fra NNIT vundet prisen Empowering Employees Award ved Microsoft Partner Awards 2021.

Nyt omfattende pilotprojekt med Arla og DSM vil reducere drivhusgasser fra malkekøer med 30 procent20.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse