PwC stifter ny erhvervspris

Hvem bliver Årets Erhvervsprofil? Det afgøres senere på året, når PwC for første gang uddeler en ny, særlig pris, 'Årets Erhvervsprofil 2021', i samarbejde med en professionel og uafhængig jury.

Juryen bag Årets Erhvervsprofil: Henrik Poulsen, Nina Smith, Lars Rebien Sørensen, Anne Broeng, Jeppe Christiansen, Birgitte Nielsen, Jørgen Jensen og Mogens Nørgaard Mogensen.

PwC stifter en ny erhvervspris, ‘Årets Erhvervsprofil’, der uddeles første gang den 16. december 2021. Prisen kan gå til en person, en samlet direktion eller bestyrelse, som bl.a. har gjort en tydelig positiv forskel for dansk erhvervsliv, samfundet og/eller offentligheden.

“Erhvervslivet spiller en afgørende rolle for udviklingen af vores samfund og velfærd, og det vil vi gerne være med til at synliggøre. Med prisen ønsker vi at hædre en erhvervsprofil, der er en rollemodel, og som går foran på væsentlige områder i forhold til at skubbe vores samfund i en positiv retning,” fortæller Mogens Nørgaard Mogensen, adm. direktør og Senior Partner i PwC.

Prisen vil gå til en profil, der har vist handlekraft og mod, og som har markeret sig i den offentlige debat for året på relevante erhvervsemner og er en god kommunikator, ligesom et vigtigt kriterium for at modtage prisen vil være synlige resultater for sin(e) virksomhed(er) i form af ledelseshåndtering og/eller direkte værdiskabelse.

“Prisen vil gå til en erhvervsprofil, der er i stand til at samle folk om et formål eller en opgave og komme i mål med fokus på samarbejde og interessenthåndtering. Det anser vi som afgørende kompetencer for Årets Erhvervsprofil, som vi ser frem til at hædre senere på året sammen med en kompetent og uafhængig jury,” slutter Mogens Nørgaard Mogensen.

Juryen bag Årets Erhvervsprofil
Den uafhængige jury består af:
Henrik Poulsen, bestyrelsesmedlem i ISS og Ørsted og seniorrådgiver for A.P. Møller Holding
Nina Smith, bestyrelsesformand i Forenet Kredit
Lars Rebien Sørensen, bestyrelsesformand for Novo Nordisk Fonden
Anne Broeng, bestyrelsesformand for Velliv og bestyrelsesmedlem i Velux, NNIT m.fl.
Jeppe Christiansen, CEO, Maj Invest
Birgitte Nielsen, bestyrelsesmedlem, Coloplast, Matas A/S, De Forenede Ejendomsselskaber A/S m.m.
Jørgen Jensen, bestyrelsesformand i Ambu og Velux, næstformand i VKR og Micro Matic
Mogens Nørgaard Mogensen, adm. direktør og Senior Partner i PwC

PwC står bag en række priser, der hylder erhvervslivets succeshistorier: Årets Ejerleder, Årets CFO, Årets Rising Stars og Årets Erhvervsprofil.

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er ca. 2.500 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi over 280.000 PwC'ere i 155 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.

Erhvervslivet: Regeringen har tabt erhvervslivets tillid17.2.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Mens hver fjerde erhvervsleder fik større tillid til regeringen under første del af COVID-19-krisen, er dette faldet til blot ca. hver 10. erhvervsleder i dag. Det markante fald kan skyldes, at man savner en klar plan for udfasning af restriktioner. Samtidig efterlyser erhvervslivet et digitalt europæisk coronapas, der vil gavne dansk eksport. Det viser en ny pulsmåling fra PwC med svar fra ca. 470 erhvervsledere.