Prominent profil i fødevarebranchen fylder 60 år

Dan Kolding, adm. direktør i Dagrofa Logistik, fylder 60 år d. 30. april. Han har arbejdet i fødevareindustrien i over 35 år og sidder i dag som adm. direktør for Dagrofa Logistik, som er en del af Dagrofa – en af Danmarks førende fødevarekoncerner, der foruden dagligvarekæderne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb også står bag Dagrofa Foodservice.

Dan Kolding er en stærk forretningsudvikler med rig erfaring fra fødevareindustrien, hvor han har arbejdet med logistik, supply chain og ledelse. Han har international erfaring med at lede virksomheder i Danmark, Sverige, Finland, Tyskland, Holland og Storbritannien. Han boede i sidstnævnte i knapt 3 år, inden han vendte tilbage til Danmark.

Han har arbejdet godt 29 år i Arla som bl.a. Senior Vice President og senere Group Vice President i Arla Foods amba. Endvidere har han i 5 år arbejdet som topleder i Tulip og Danish Crown og har bestyrelseserfaring fra en række fødevarevirksomheder.

Pr. 1. januar 2023 tiltrådte han som adm. direktør i Dagrofa Logistik og som medlem af Dagrofas koncernledelse.

”Jeg har altid fundet fødevarebranchen enormt spændende – ellers havde jeg nok heller ikke været i den i så mange år – og lige nu sker der omvæltninger, jeg aldrig har oplevet i mine over 35 år i branchen. Det er krævende og udfordrende at navigere i, men jeg synes virkelig, det er spændende. Særligt i en stor koncern som Dagrofa, hvor vi har tre forretningsben, der skal spille sammen for at få hjulene til at rulle optimalt. Jeg tager gerne mange flere år i den her branche”, siger Dan Kolding.

Dan Kolding er ansvarlig for Dagrofa Logistik og arbejder sammen med resten af koncernen på den videre udvikling og implementering af Dagrofas offensive strategi, ”FremgangSammen”.

Det indebærer bl.a. effektivisering af supply chain og vækst af eksisterende nøglekunder og eksportaktiviteter.

Dan Kolding bor i Skanderborg med sin hustru og har 4 voksne børn.

Om Dagrofa Logistik

Dagrofa Logistik er Dagrofas salgs- og logistikselskab og leverer til Dagrofas egne kæder. Dagrofa Logistik er også totalleverandør til en række kiosk- og convenience-kunder samt andre detailkæder i både Danmark og på et stigende antal eksportmarkeder. Dagrofa Logistik har mere end 40 års ekspertise i kundetilpassede løsninger og har strategisk placerede lagre i Vejle, Herning og Ringsted med i alt ca. 500 dedikerede medarbejdere. Dagrofa Logistik råder over et bredt og alsidigt sortiment med over 18.500 unikke varenumre inklusiv et prisvindende Private Label program.