PRM: Bliv fremtids-kompetent til konference hos Lederne MidtVest

Kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen

Vores arbejdsliv er ikke længere det samme og kommer aldrig til at være som før. Vores forventede levetid er længere end nogensinde, og vi skal arbejde op til femten år længere, end vores forældre og bedsteforældre gjorde. Hvordan kan man sørge for at holde sig relevant, når man som medarbejder bliver ældre og ældre?

Det spørgsmål kan deltagerne få gode råd til og svar på, når Lederne MidtVest holder konference den 15. november om det nye arbejdsliv. Her vil flere oplægsholdere give deres bud på, hvordan deltagerne kan ruste sig til de fremtidige udfordringer på arbejdsmarkedet. Der vil blive sat skarpt fokus på den digitale udvikling på arbejdsmarkedet, som påvirker stort set alle aspekter af menneskers liv – privat som professionelt.

På konferencen kan deltagerne blandt andet høre sundheds- og motivationsekspert Chris MacDonald, der vil præsentere sin: Naturens-ikke-til-forhandling-liste om, hvordan din kost, søvn og sociale relationer kan gavne dig og dit overskud, så du bedre kan håndtere en konkurrencepræget hverdag.

Deltagerne vil også kunne høre fællesforedrag fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen. De vil redegøre for, hvilken egenskab der er lederens vigtigste nu og i fremtiden, så lederen kan videreudvikle den og forblive relevant.

Deltagerene kan også høre oplæg fra adminstrende direktør i Mercuri Urval, Christian, Kurt Nielsen, som igennem sin lange konsulentkarriere vil dele ud af sin erfaring om, hvilke kompetencer og kvaliteter, der er vigtigst at have, og hvordan man tilegner sig dem.

Afdelingsformand for Lederne MidtVest, Lene Skyggelund, siger:

- Jeg mener, at det er lederens vigtigste egenkab at kunne holde sig relevant og navigere i de forandringer, der sker i virksomheder. Hvis man som leder er godt forberedt på forandringerne, så kan man bedre bruge sine kompetencer og samtidig vise vejen for sine medarbejdere. Det gavner alle, og det gør dig til en bedre leder. Jeg synes derudover, at foredragsholderne komplimentere hinanden rigtig godt og præsentere forskellige vinkler – både hvordan, man holder sig relevant, men også hvordan man passer på sig selv som leder, siger Lene Skyggelund

Konferencen finder sted på Musikteatret Holstebro - Black Box, torsdag den 15. november klokken 13:00-16:30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Lene Skyggelund
Lederne MidtVest
Telefon: 2969 0159
E-mail: lene.skyggelund@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen & Lasse Jørgensen
Pressemedarbejdere
Telefon: 3283 3449 / 2399 4962
E-mail: esh@lederne.dk/laj@lederne.dk

Kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et