Presseinvitation: Vi åbner ny, permanent pantstation ved Rødovre Centrum d. 22. august.

Danskerne panter som aldrig før, og en af danskernes nye fortrukne måder at pante på er at aflevere mange dåser og flasker på én gang. Det gør de i stor stil i de 12 pantstationer, som står rundt om landet, og snart kommer seneste skud på ’pantstammen’ til, med en ny pantstation i Rødovre.

Den nye pantstation kan tage op til 25.000 flasker og dåser dagligt. Dermed kommer den til at bidrage til de ca. 4 millioner flasker og dåser, der hver dag kommer retur til genanvendelse gennem pantsystemet. Det svarer til at mere end 9 ud af 10 flasker og dåser kommer retur og det sparede sidste år klimaet for et CO2-udslip på 150.000 tons.

Ambitionen med pantstationen ved Rødovre Centrum er også at give storkøbenhavnerne mulighed for at pante i store mængder ad gangen og den er bygget på toppen af Dansk Retursystems seneste års erfaring med teknologi og kundeservice i de øvrige pantstationer. Derfor glæder vi os til at vise det nye flagskib frem. Det sker ved en officiel åbning lørdag den 22. august kl. 10.00. Fredag den 21. august vil der være mulighed for at få en omvisning for pressen i pantstationen ved tilmelding.

Programmet for den officielle åbning lørdag den 22. august:

• Kl. 10.00 – Åbning ved Britt Jensen, Borgmester i Rødovre og Marlene    Holmgaard Fris, Markedsdirektør i Dansk Retursystem.
  • Kl. 11.00 – Pant-om-kap for alle.
  • Kl. 12.30 – Pant-om-kap mellem vinderen fra første pant-om-kap og ishockeyspiller William Rørth fra Rødovre Mighty Bulls.
  • Kl. 13.00 Tak for i dag.

Dansk Retursystem byder på kaffe og is under hele arrangementet.

Tilmelding til åbningen eller presseomvisning senest torsdag den 20. august kl. 12.00 til kommunikationsmedarbejder Mette Klint, Dansk Retursystem, tlf.: 30 67 13 53, mtk@dansk-retursystem.dk.

Adresse:

Rødovre pantstation – lige neden for vandtårnet

Rødovre Centrum, Parkering Syd, 2610 Rødovre.

Læs mere om pantstationen i Rødovre.

Fakta: Hver dag afleverer danskerne i gennemsnit 4 millioner engangsflasker og dåser. Dansk Retursystem henter emballager fra cirka 15.000 steder over hele landet og sørger for, at de bliver gen­anvendt. Miljøvirksomheden, der er non-profit, har eneretten til at drive det danske pantsystem og er ejet af bryggerierne og reguleret af Miljøministeriet.

Flere informationer og aftaler om interview på tlf: 30 67 13 90.

Verdensmestrene i pant skal huske juice, saft og smoothies-flasker23.6.2020 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Pant på juice- og saftprodukter har nu været en del af pantsystemet i et år, og danskerne har sendt masser af de nye pantflasker og dåser til genanvendelse. Men selvom vi allerede kan kalde os verdensmestre i at pante, skal vi blive bedre. Især til at huske også at returnere flasker og dåser med juice, smoothies og saft. Derfor dyster otte danske sportsstjerner nu i en ny kampagne om titlen som vinder af Pant Cup 2020. Kampagnen skal hjælpe med at få 125 millioner flasker og dåser mere ind i pantsystemet.