Presseinvitation: H.K.H. Prinsesse Marie deltager i Folkekirkens Nødhjælps julearrangement

Torsdag den 7. november inviterer Folkekirkens Nødhjælp til et indholdsrigt julearrangement på Toldboden i København. Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Marie, protektor for Folkekirkens Nødhjælp, deltager i festlighederne.

Foto: Mikkel Østergaard/Folkekirkens Nødhjælp

Pressen er velkommen på dagen, og det vil være muligt for journalister og fotografer at overvære dele af arrangementet. Ved tilmelding sendes et detaljeret program.

Mødetid er torsdag den 7. november klokken 14:30, hvor der gives en samlet briefing.

Adresse: Toldboden, Nordre Toldbod 18-24, 1259 København K.
Arrangementet slutter klokken 17.30.

Program:

• Prinsesse Marie ankommer
  • Generalsekretær Birgitte Qvist-Sørensen byder velkommen og giver et indblik i Folkekirkens Nødhjælps arbejde
  • Peter Skov-Jacobsen, biskop og rådsformand i Folkekirkens Nødhjælp: 30 år efter murens fald – hvad betyder frihed for handling og tro?
  • Anne Cathrine Riebnitzsky, forfatter: Mine oplevelser i Cambodja
  • Claus Pilgaard aka Chili Klaus akkompagneret af Laura Kjærgaard
  • Uformelt samvær og en let anretning

Tilmelding er nødvendig og skal venligst ske senest tirsdag den 5. november klokken 12:00 til: Christina Pedersen – mail: chpe@dca.dk / tlf: 28744669.

Foto: Mikkel Østergaard/Folkekirkens Nødhjælp

H.K.H. Prinsesse Marie modtager 3,41 mio. kroner til nye madspildsbutikker på vegne af Folkekirkens Nødhjælp25.11.2019 11:11:24 CETPresseinvitation

Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Marie gæster mandag den 2. december 2019 Københavns Sydhavn. Her vil Prinsessen hilse på de mange frivillige, der snart kan slå dørene op til Folkekirkens Nødhjælps fjerde Wefood-butik. Under besøget vil Prinsessen på vegne af Folkekirkens Nødhjælp modtage 3,41 mio. kr. af Salling Fondene til åbningen af flere Wefood-butikker.