DI - Dansk ByggeriDI - Dansk Byggeri

Presseinvitation: Danmarks nye infrastrukturplan 2030

Dansk Byggeri og DI inviterer til konference på Christiansborg tirsdag den 23. april kl. 9-12 om planerne for infrastrukturen frem mod 2030. Mød blandt andre statsminister Lars Løkke Rasmussen, transportordførerne fra Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti og Venstre og Dansk Metals formand Claus Jensen.

Danske borgere og virksomheder spilder millioner af timer i kø på vejene, og trængslen stiger år for år. Investeringer i veje, broer, kollektiv trafik og anden infrastruktur er vigtige, hvis vi skal sikre økonomisk vækst og have råd til fremtidens velfærd. Og det haster med at komme i gang.

Kom og vær med i debatten om fremtidens infrastruktur. Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri og DI Transport står bag konferencen, som ser på de konsekvenser, den stigende trængsel har for både borgere og virksomheder - og søger løsninger på, hvad der skal gøres for at begrænse den. Uret tikker, og politikere fra begge sider af Folketinget bliver nødt til at fremrykke de kommende infrastrukturinvesteringer. Vi har ikke råd til at lade være.

I Norge ser man helt anderledes langsigtet på infrastrukturen, og statssekretæren fra det norske Samferdselsdepartement vil fortælle om de norske transportplaner, hvor man de næste 10 år har afsat over 1.000 milliarder kr. til at forbedre infrastrukturen.

Tilmelding nødvendig på hje@danskbyggeri.dk senest mandag den 15. april.

Branchedirektør Henrik Friis, Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri, hfr@danskbyggeri.dk, 20 31 15 03
Branchedirektør Michael Svane, DI Transport, misv@di.dk 40 36 13 48
Pressechef Helen Jensen, hje@danskbyggeri.dk, 21 24 47 02