Plusbog hylder igen i år landets bogbloggere

Online boghandlen Plusbog.dk har netop åbnet afstemningen i forbindelse med uddelingen af årets Danish Book Blog Award.

Bogfesten Bogforum danner normalt rammen om online boghandlen Plusbog.dks uddeling af prisen som årets danske bogblog. Men aflysningen af årets bogfest betyder ikke en aflysning af uddelingen af Danish Book Blog Award.

Plusbog har netop offentliggjort de 16 nominerede bogbloggere og åbnet afstemningen, der løber til og med den 25. oktober.

”Igen i år er det utroligt vigtigt for os, at vi med Danish Book Blog Awards kan være med til at støtte de dygtige danske bogbloggere. Hos Plusbog er det vigtigste for os at skabe læseglæde hver eneste dag, og det er netop, hvad de danske bogbloggere gør,” siger Helene Kristensen fra Plusbog.dk.

De nominerede til Danish Book Blog Award 2020 er:
Litfix
Sofies bogverden
Hellolasse
Når mor taler
Bogdokter
Bausagerbooks
Sidses bogreol
Litteraturdk
Anettes litteratursalon
Bog_finken
Bookworm’s closet
Skrivepulten
Titlen.dk
Bogtanken
Bibliotekat
The Bookish Boegeskov

Plusbog kårer Danmarks bedste bogblogger den 12. november. Sammen med æren følger omtale på Plusbogs forskellige platforme samt 5000 kroner til at udvide bloggen og dermed komme endnu bredere ud til endnu flere læseglade danskere.

Bloggerne bliver blandt andet vurderet på skrivestil, visuel identitet og visionen med bloggen.

Det er femte år i træk, Plusbog uddeler Danish Book Blog Award. Marie Johansen, som står bag bogbloggen ”Book me up, Scotty!”, løb med prisen sidste år.

Online boghandlen Plusbog.dk er en del af Freeway-koncernen, der har hovedsæde i Viborg. Koncernen består af mere end 30 forskellige hovedsageligt webbaserede virksomheder.