Pia Stoklund bliver ny kommunikationschef i Nets

Pia Stoklund bliver Nets’ nye kommunikationschef. Hun kommer til Nets fra en stilling som Viceadministrerende Direktør hos kommunikationsbureauet Mannov, og har tidligere bl.a. været kommunikationschef for Nordea i Danmark.

Bo Nilsson, Nets’ CEO, siger:

“Det glæder os meget at Pia har sagt ja til at blive Nets’ nye kommunikationschef. Pia har omfattende erfaring fra en række tunge kommunikationsstillinger i internationale virksomheder. Samtidig er hun en stærk leder, og hun mestrer både de interne og de eksterne aspekter af kommunikationsopgaven. Vi ser frem til, at hun blive en del af Nets-teamet.”

Pia Stoklund, 49, er cand. merc. i kommunikation & marketing fra CBS og har en lederuddannelse fra London Business School. Hun har en fortid som konsulent hos Accenture og har tidligere bl.a. været kommunikationschef i TDC og for Nordea i Danmark.

Pia Stoklund siger:

”Jeg ser frem til at blive en del af en sektor og virksomhed under stor forandring – og jeg glæder mig meget til at møde holdet, lære organisationen bedre at kende og sammen med mine nye kolleger udstikke retningen for den fremadrettede kommunikationsindsats.”

Pia Stoklund afløser Karsten Anker Petersen, der har besluttet sig for at søge nye udfordringer uden for Nets. Hun tiltræder stillingen 1. September 2017.

Danskernes brug af Dankort i juni 20189.7.2018 09:30pressemeddelelse

I juni steg antallet af betalinger med Dankort med 4,6 % og forbruget med Dankort med 1,8 % i forhold til samme måned sidste år. Oversigt over brug af Dankort i juni 2018 2018 2017 Vækst Samlet antal betalinger med Dankort (mio.) 114,3 109,3 4,6 % Dankort-forbrug i alt (mia. DKK)* 33,1 32,5 1,8 % Dankort-forbrug fysisk handel (mia. DKK) 25,2 - - Dankort-forbrug online (mia. DKK)* 6,3 - - Dankort-forbrug øvrige** 1,6 *Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 2-3% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld. ** Dækker blandt andet over selvbetjening på broer, parkering, tankstationer osv. Kontaktoplysninger: Mads Allingstrup, presserådgiver hos Nets M: +45 29 48 26 46 E: maall@nets.eu