DSB introducerer ny mobilbetalingsløsning
Som led i at strømline deres betalingsprocesser har DSB nu påbegyndt udrulningen af en ny betalingsløsning, der gør deres togførere i stand til at håndtere betaling ombord på togene og modtage betaling for billetter, kioskvarer og kontrolafgifter. Softpay, som formidles via Nets, er et dansk baseret internationalt betalingsselskab, der har udviklet en såkaldt ”Tap To Phone” løsning, som forvandler android-baserede mobiltelefoner til en kontaktløs (NFC) betalingsterminal med PIN.
Fem enheder bliver til én
DSB har igennem de sidste tre sendt fem forskellige hardware enheder på pension, som nu erstattes af en Samsung androidtelefon, som giver adgang til at benytte funktionaliteten fra Softpay. DSB er nu i færd med at distribuere op til 1000 telefoner til sit korps af togførere, hvilket vil bidrage til at gøre betalingsprocessen ombord mere gnidningsløs. “Vi vil gerne gøre det nemmere både for vores passagerer, men også for vores togførere på tværs af landet, at håndtere betalinger ombord på vores toge. Denne løsning fra Softpay vil styrke funktionaliteten i vores billetteringsapp og gøre processen mere gnidningsløs for alle,” siger Leif Fabrin, områdechef for togpersonalet. DSB forventer, at alle togførere vil være udstyret med den ny betalingsløsning inden for de næste par uger, hvilket ifølge Softpay er én af styrkerne ved denne nye løsning: ”Ved at vælge Softpay som den fremtidige mobile betalingsløsning vil DSB få glæde af at have en mobil terminalløsning som gør det muligt at afvikle betaling på stedet via en almindelig smartphone. Da denne løsning bygger på den eksisterende betalingsinfrastruktur hos DSB, vil dette kunne ske med minimale omkostninger og kan udbredes meget hurtigt,” siger Craig Jacoby, CEO hos Softpay.
Nordiske forretninger tager gradvist SoftPOS til sig
I forlængelse af lanceringen i Danmark i foråret sammen med Salling tilbyder Nets som kortindløser og formidler i dag Softpay til forretninger på tværs af Norden. Den android baserede løsning gør det både enkelt og sikkert at håndtere kontaktløse betalinger.
“Softpay giver forretninger en øget fleksibilitet i salgssituationen og man slipper for at skulle færdiggøre betalingen ved en fysisk kasse eller terminal. For nogle særligt mindre forretninger kan dette være en primær løsning, og for andre vil det være et supplement til det eksisterende terminal setup,” siger Jeppe Juul-Andersen, LAKA ansvarlig i Nets Merchant Services.
Den hardware uafhængige løsning, som kan implementeres hurtigt og enkelt baseret på den eksisterende betalingsinfrastruktur, kom også 7Eleven til gode, da de i august blev ramt af et cyberangreb, som umiddelbart tog kædens kasse- og betalingssystemer ud af spil. Gennem et samarbejde med Nets og Softpay lykkedes det at udrulle en ny mobil kortbetalingsløsning på under et døgn, som gjorde ekspedienterne i de 176 butikker, udstyret med en Android-telefon og ved brug af SoftPay’s app, i stand til igen at tage imod kort og mobilbetalinger.
Kontakter
Søren WingeHead of media relations, Nets Group
Tlf:29482646swing@nets.euBilleder
Information om Nets
Om Softpay: SoftPay har 30 ansatte fordelt over Danmark og Europa. Tap To Phone løsningen er godkendt af Visa, MasterCard og Dankort og har været live siden november 2021, og tæller allerede store kunder som Salling Group, Matas og DSB. Læs mere på Home - Softpay.io
Om Nets Group: Nets formidler betalinger med bevidstheden om, at enkelthed og sikkerhed udgør fundamentet, når betalingsløsninger skal bidrage til at skabe vækst, fremdrift og gøre hverdagen lidt nemmere for banker, virksomheder og forbrugerne på tværs af Europa. Nets er en del af Nexi koncernen – en førende europæiske virksomhed i betalingsindustrien. Læs mere på www.nexigroup.com
Følg pressemeddelelser fra Nets
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nets
BOKIS indgår ny langsigtet aftale med Nets19.12.2022 08:45:10 CET | Pressemeddelelse
BOKIS, der står for indkøb og udvikling på betalingsområdet for medlemmer af Lokale Pengeinstitutter og Landsdækkende Banker, har indgået en ny langsigtet aftale sammen med Nets, en del af Nexi Group. I aftaleperioden, der løber frem til 31. december 2029, vil de i alt 50 danske pengeinstitutter i samarbejdet fortsætte med at udstede og håndtere betalinger med Dankort og internationale beta-lingskort via Nets.
Ny rapport fra Nets: Dansk e-handel fortsætter positiv udvikling i 202111.4.2022 12:35:56 CEST | Pressemeddelelse
2021 blev et godt år for dansk e-handel. Rejsebranchen fik vendt nedturen og de øvrige kategorier fortsatte væksten fra det foregående år. Ny e-handelsrapport fra Nets viser, at dansk e-handel samlet set gik frem med 11 procent. Corona-pandemien har dog ændret vores online købsmønstre på flere måder.
Nets lancerer Softpay sammen med Salling Group og Softpay.io2.3.2022 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nets lancerer nu Softpay, en europæisk SoftPOS-løsning, som forvandler en mobiltelefon med Android-styresystem eller andre Android-enheder til en kontaktløs (NFC) betalingsterminal med pinkode. I Danmark lanceres løsningen i Aarhus hos landets største detail-virksomhed, Salling Group, sammen med det danske betalingsselskab, Softpay.io.
Danmark i top med kontaktløse kortbetalinger3.2.2022 09:55:02 CET | Pressemeddelelse
I 2021 bidrog Corona-pandemien til yderligere at øge brugen af kontaktløse kortbetalinger i Nor-den. Danmark fastholder sin position allerforrest i feltet.
Status fra Nets: Black Friday er på tilbagetog, Black Week vinder frem27.11.2021 08:28:25 CET | Pressemeddelelse
Nethandlen faldt under Black Friday, som i år spillede en mindre rolle i det samlede salg under Black Week. Det er dog stadig ugens ubestridt største handelsdag. Samlet set ligger handelsaktiviteten for Black Week på niveau med sidste år. Det viser en frisk analyse fra Nets af aktiviteten hos de 100 største webshops.