Pernille Fruergård Simonsen er ny forperson for Lederne

47-årige Pernille Fruergård Simonsen, der til daglig er chef i Aalborg Kommune, er valgt som ny forperson for Lederne. Hun afløser Svend Askær, der forlader posten efter 22 år.
Pernille Fruergård Simonsen, nyvalgt forperson hos Lederne.

På Ledernes generalforsamling i dag i København blev Pernille Fruergård Simonsen valgt af medlemmerne som ny forperson efter to år som næstforperson.

”Jeg har det som en fisk i vandet, når jeg kan drible i krydsfeltet mellem bestyrelsesarbejde, ledelse, strategi og politisk arbejde. Og netop derfor er rollen som forperson en drømmeposition for mig, fordi den indeholder alle de elementer, jeg brænder for,” siger Pernille Fruergård Simonsen, der betegner sig selv som en leder, der får energi af at lykkes sammen med andre.

“Det er vigtigt for mig at gøre en positiv forskel. Derfor er jeg glad for at være med til at påvirke, hvor Lederne skal hen som organisation. Mit fokus i bestyrelsen er, at vi i Lederne bruger tid og ressourcer på det, der har værdi for vores medlemmer. Det er dem, vi er her for.”

Ledernes administrerende direktør Bodil Nordestgaard Ismiris ser frem til samarbejdet med Pernille Fruergård Simonsen.

”I en tid med historisk mange kriser og omvæltninger er der mere brug for god ledelse end nogensinde. Derfor har vores organisation en helt afgørende rolle at spille, og jeg glæder mig til, i samspil med Pernille og resten af bestyrelsen, at bidrage til håndteringen af de mange opgaver og udfordringer, der venter,” siger Bodil Nordestgaard Ismiris.

Under generalforsamlingen blev Lars Jensen fra Broby desuden valgt som ny næstforperson.

Fakta om Ledernes nye forperson:

• Til daglig er Pernille Fruergård Simonsen chef for Politik og Strategi i Aalborg Kommune. Her har hun blandt andet ansvaret for politikker og strategier, HR, arbejdsmiljø, udvikling, jura, kommunikation samt ledelses- og politikerbetjening.
  • Hun har tidligere været områdedirektør i University College Nordjylland, og før det været ansat hos Nordjyllands Erhvervs Akademi, Tech College, PLS Rambøll og Nordisk Transport Udvikling.
  • På sit CV har Pernille Fruergård Simonsen en MBA i strategi, HD(O) i organisation, ledelse og strategi og en BA (sidefag) i almen psykologi. Hun har også taget en international coach-uddannelse (CTI) og en række andre certificeringer og kurser. Lige nu er hun i gang med CBS Bestyrelsesuddannelse.
  • Pernille Fruergård Simonsen er gift, har to børn og bor i Nørresundby.

Yderligere oplysninger:
Jesper Melgaard, pressechef i Lederne – mo.: 27 69 45 69 / mail: jem@lho.dk

Pernille Fruergård Simonsen, nyvalgt forperson hos Lederne.
Pernille Fruergård Simonsen (t.v.), nyvalgt forperson hos Lederne, sammen med Bodil Nordestgaard Ismiris, adm. direktør hos Lederne.
Pernille Fruergård Simonsen (t.v.), nyvalgt forperson hos Lederne, sammen med Lars Jensen, nyvalgt næstforperson hos Lederne.