PensionDanmark vinder international pris for ejendomsinvesteringer

PensionDanmarks arbejde med ejendomsinvesteringer er blevet hædret med en pris i kategorien ”Direct Strategy” ved IPE Real Assets & Infrastructure Global Investor Awards 2021.
Foto: Ursula Bach/PensionDanmark

Danmarks største arbejdsmarkedspensionsselskab var blandt vinderne, da IPE Real Assets & Infrastructure Global Investor Awards 2021 tirsdag hyldede bemærkelsesværdige bedrifter inden for direkte investeringer som eksempelvis ejendomme og infrastruktur i den internationale pensionsbranche.

PensionDanmark blev hædret med prisen for ”Direct Strategy”, som gives for indsatsen inden for ejendomsinvesteringer.

”Vi arbejder hårdt hver eneste dag for at løse vores opgave med at forvalte medlemmernes pensionsopsparinger bedst muligt, så det samtidig gør en positiv forskel for det samfund og det klima, som medlemmerne lever i. Det er derfor glædeligt, når vores indsats bliver bemærket positivt,” siger Torben Möger Pedersen, administrerende direktør i PensionDanmark.

Prisen begrundes med, at PensionDanmark har en ”markedsledende portefølje” og kan betegnes som ”en af pionererne inden for direkte ejendomsinvesteringer blandt europæiske pensionskasser”.

”På ejendomsområdet er vores dygtige ejendomsteam gået nye veje ved at fokusere på selvudviklede projekter og OPP-samarbejder kombineret med en aktiv indsats for energieffektivitet og genbrugsmaterialer. Vi er stolte over, at denne indsats nu giver international anerkendelse,” siger Torben Möger Pedersen.

IPE Real Assets & Infrastructure Global Investor Awards er en ny prisuddeling, som blev afviklet virtuelt i forbindelse med IPE Real Assets & Infrastructure Global Investor Conference.

Foto: Ursula Bach/PensionDanmark

PensionDanmark A/S administrerer overenskomst- og virksomhedsaftalte arbejdsmarkedspensioner, sundhedsordninger og uddannelsesfonde for 770.000 medlemmer beskæftiget i 22.700 private og offentlige virksomheder. PensionDanmark er et kundeejet selskab, hvor hele overskuddet går til medlemmerne. De samlede indbetalinger udgjorde 14 mia. kr. i 2020. Balancen er 297 mia. kr.